گراشی‌ها حرم امیرالمومنین (ع) را گل‌آرایی کردند

یک گروه ۸ نفره از گراش به مناسبت ولادت حضرت علی(ع)، با همکاری گل‌فروشی در شیراز حرم امیرالمومنین را تزئین و گل‌آرایی کردند. غلامرضا اطمینان، مجید شمسی، عبدالحمید زینل‌پور، یوسف متین، قاسم حسینا، رضا حسین.شیری، احمد عالی‌زاده و عبدالرضا گستم‌نژاد ۸ گراشی هستند که در گل‌آرایی نجف حضور داشتند.

مجید شمسی، از اعضای کاروان امسال می‌گوید: «هزینه گل‌آرایی امسال توسط بچه‌های گراشی‌ و آباده تامین شده است.»

مسعود محسن‌زاده که عید غدیر سال گذشته در این گل‌آرایی حضور داشته درباره این حرکت به پندری گفت: «این حرکتی که انجام می‌شود یک حرکت مردمی است. تعدادی از بچه‌های شیراز هستند که خودشان در شیراز گل‌فروشی دارند. صاحب گل‌فروشی در مرکز عتبات عالیات شیراز مسئولیت دارد. به این خاطر برای مناسبت‌های مختلف برای گل‌آرایی و تزئین حرم حضرت علی(ع) و جاهای دیگر می‌روند.»

محسن‌زاده اضافه کرد: «این افراد، برای این کار دوستان و آشنایان خودشان را که می‌دانند اهل کار هستند با خودشان می‌برند. این‌ها از دوستان بچه‌های گراشی هستند که چند دوره بچه‌های گراشی را می بردند‌. قبلا چند تا از شهرهای دیگر هم بودند. ولی این بار فقط بچه‌های گراشی بودند.»

محسن‌زاده گفت: «هزینه‌ی این حرکت از قبل خودشان جمع‌آوری می‌کنند. ولی بچه‌هایی که می‌خواهند بروند برای اینکه در بحث گل‌آرایی مشارکت کرده باشند، مبلغی می‌دهند. مثلا سری قبل که برای عید غدیر رفتیم، هر نفر ۶ میلیون دادیم که تا مرز با ماشین شخصی رفتیم و لب مرز ماشین از نجف آمدند دنبال‌مان. اسکان و…با حرم آنجاست و الان هزینه برای هر نفر ۸ میلیون است و برای جمع آوری هزینه اعلام عمومی نمی‌کنند. زیرا مبلغ زیادتر از نیاز جمع می‌شود و چون برای گل‌آرایی هزینه داده میشود و طرف نمی‌تواند برای چیز دیگری خرج کند. ولی خود بچه‌ها اگر نمی‌توانند هزینه را تهیه کنند می‌توانند از اطرافیان خود جمع کنند و پرداخت کنند.»

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=10967

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: