۸ تا ۱۳ اردیبهشت؛ هفته شهدای شهرستان گراش

اجلاسیه‌ای برای ۱۳۰ شهید

در نشست خبری مشترک فرمانداری و ناحیه مقاومت سپاه گراش، از برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داده شد. همچنین از ۸ تا ۱۳ اردیبهشت به‌نام هفته‌ی شهدای شهرستان نامگذاری شده است.

به گزارش پندری، نشست خبری اجلاسیه بزرگ شهدای شهرستان گراش با حضور محمود طاهرزاده، فرماندار شهرستان گراش، سرهنگ ستاری، فرمانده ناحیه مقاومت، علی رمضان‌پور، رئیس بنیاد شهید و اسماعیل دلاور، واحد فرهنگی ناحیه مقاومت در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

طاهرزاده، فرماندار گراش گفت: «کنگره ملی سرداران شهید در کل کشور و استان فارس برگزار خواهد شد. اجلاسیه شهدای گراش، ۱۳ اردیبهشت در گلزار شهدا برگزار شود. دبیر اجلاسیه ناحیه مقاومت بسیج است که با همکاری اعضای ستاد اجلاسیه شهدا و کمک‌های بنیاد شهید برگزار خواهد شد. با توجه به تنوع شهدای گراش، امیدواریم این اجلاسیه به خوبی برگزار شود. شهدا مدال افتخاری است برای شهرستان گراش هستند.»

فرماندار ادامه داد: «سردار حاج‌محمدجعفر اسدی، فرمانده تیپ ۳۳ المهدی در دوران دفاع مقدس مهمان مراسم پایانی اجلاسیه است. اصل برنامه ما مردمی است ولی سازمان‌ها و ارگان‌ها پای کار هستند. ما کمیته‌های تخصصی داریم و جلساتی با حضور عزیزان گرفته شده و مصوبات الآن در نشست خبری اطلاع‌رسانی می‌شود.»

طاهرزاده اشاره کرد: «از ۸ تا ۱۳ اردیبهشت هفته شهدای شهرستان گراش نامگذاری شده است. تهیه تصاویر شهدای توسط با بودجه ۵۰۰ میلیون تومان شهرداری‌های گراش و ارد طراحی و ساخته شده که تا پایان خردادماه نصب خواهد شد. از کتاب سردار جوان، نوشته حبیب فروزش و تکریم شهدا از برنامه‌های هفته شهدا داریم.»

سرهنگ ستاری فرمانده سپاه گراش نیز گفت: «در سطح استان، گرامیداشت ۱۵ هزار شهید فارس در آبان سال جاری برگزار شود. شامل همه‌ی شهدای فارس است و در حد اعلی انجام شود. این مراسم‌های هفته بعد، در واقع پیش‌اجلاسیه‌هایی است که در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود.»

ستاری گفت: «تمایزی که این اجلاسیه با دیگر یادواره‌ها دارد این است که با رویکردی جدید و عمیق‌تر به شهدا پرداخته می‌شود. جنبه مردمی و عمومی‌ بودن آن بیشتر است. در این اجلاسیه نگاه هنرمحور‌ مورد نظر قرار دارد.

از آثار هنری و هنرمندان جوان فعلی در شاخه‌های مختلف حوزه دفاع مقدس تجلیل خواهد شد. به جز سردار جوان، یکی‌دو کتاب دیگر هم است اما به اجلاسیه نمی‌رسد. هفته منتهی به اجلاسیه به نام شهدای شهرستان نامگذاری شده است. هر روز، به شهدای یک قشر خاص مثلا شهدای دانش‌آموز،‌ شهدای معلم و شهدای ورزشکار پرداخته می‌شود.»

ستاری در پایان گفت: «دبیرخانه این اجلاسیه در واحد فرهنگی سپاه گراش واقع شده است و از عموم مردم خواهشمندیم پیشنهادات خود برای هر چه بهتر برگزار شدن هفته شهدای شهرستان انتقال دهند.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=13523

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: