افزایش مهاجرت به گراش و افزایش حاشیه‌نشینی

فرماندار گراش ۹ دی به مناطق حاشیه‌نشین گراش رفته و به همراه رئیس آبفا از آن مناطق بازدید کرده. او می‌گوید برای رفع مشکلات حاشیه‌نشینی محمدآباد، حسین‌آباد و سلطان‌آباد برنامه دارند. فرماندار گفت: «باید بررسی کرد شهرداری در سال‌های گذشته در جلوگیری از ساخت‌ و ساز غیرمجاز چقدر موفق عمل کرده است؟»

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش جمعه ۹ دی‌ماه ۱۴۰۱، محمود طاهرزاده فرماندار گراش با حضور در منطقه حاشیه نشین تنگ حسین با جمعی از ساکنان این سکونت گاه گفت و گو و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت اجرای ساماندهی آن قرار گرفت.
فرماندار گراش در این بازدید با بیان اینکه ساماندهی حاشیه نشینی در شهرستان در دستور کار قرار دارد، گفت: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان، پدیده حاشیه نشینی است که می بایست برای رفع این معضل چاره‌اندیشی اساسی شود.

محمود طاهرزاده با بیان اینکه حاشیه نشینی در گراش باید متوقف شود، تصریح کرد: حاشیه‌نشینی معضلات گوناگونی از قبیل فرهنگی و اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و متاسفانه برای رفع این مشکل تا به امروز تلاش چشمگیری صورت نگرفته است.

وی افزود: رفع معضل حاشیه نشینی از ابتدای شروع بکارم در شهرستان بعنوان هدفی اصلی و مهم مد نظر بوده و لذا یکی از مصوبات مهم سفر استاندار فارس به شهرستان گراش است که در حال حاضر ستاد راهبردی و ساماندهی آن در فرمانداری تشکیل شده و جلسات مختلفی با مسئولین دستگاه‌های خدمات‌رسان گرفته شده است.

فرماندار گراش با اشاره به تدابیر دولت در خصوص توجه به مناطق کم‌برخوردار، اضافه کرد: توجه ویژه به مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین از سیاست‌های محوری دولت سیزدهم و با هدف اجرای عدالت اجتماعی است که بدین منظور طرح بازآفرینی و ساماندهی مناطق حاشینه نشینی در گراش برای سه محله هدف محمد آباد، سلطان آباد و تنگ حسین در حال اجرا و اقدامات و برنامه های مربوطه طراحی و با جدیت در دست انجام است.

وی گفت: با افزایش مهاجرت به شهرستان شاهد گسترش مناطق حاشیه‌نشین هستیم به طوری‌که بیشتر از ۳ نقطه‌ حاشیه نشین در گراش وجود دارد که برای رفع مشکلات آنها نیز برنامه‌هایی داریم.

فرماندار گراش با بیان اینکه پیشگیری از رشد حاشینه نشینی خیلی کم‌هزینه‌تر از بازآفرینی شهری است، خاطر نشان ساخت: باید بررسی شود که شهرداری در سال‌های گذشته در جلوگیری از ساخت‌ و ساز غیرمجاز چقدر موفق عمل کرده است؟

در این بازدید میدانی که با حضور رئیس اداره آبفا گراش بود مسائل و مشکلات سکونت گاه تنگ حسین در خصوص آب و فاضلاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=10613

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: