امام جمعه گراش:

برنامه و بودجه استان مردم را ناامید کرده است/ درخواست از رئیس جمهور برای آب‌رسانی به روستاها / دعوت از خیرین برای راه‌اندازی مجدد سینما

امام جمعه گراش با انتقاد از تعلل سازمان برنامه و بودجه استان در تکمیل جاده‌چک‌چک، گفت: عملکرد این سازمان مردم را ناامید کرده است. درخواست از رئیس جمهور برای تامین آب روستاهای شهرستان گراش و دعوت از خیرین برای تامین زیرساخت‌های سینما دو موضوع دیگری بود که در خطبه‌های نماز طرح شد.

به گزارش پندری، به نقل از روابط عمومی ستاد نمازجمعه گراش، حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، در خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ مهر، با تبریک هفته فراجا تشکر از این نهاد، گفت: امروزه آنچه که نیروی انتظامی ما را با سایر کشورها متفاوت کرده،این است که این نیرو محل مراجعه مردم در رویارویی با بسیاری از مشکلات است. البته ما همچنان در مباحث مختلف در مسئله امر به معروف و نهی از منکر انتظارات خیلی بیشتر داریم. کلیت سیاست و هدف اجرای قانون عفاف و حجاب است، اما در مواردی از ناحیه اشخاص کوتاهی صورت گرفته است. در بحث مبارزه جدی با توزیع مواد مخدر هم انتظارات خیلی بیشتر است.
وی افزود: فرمانده محترم نیروی انتظامی و مجموعه مدیریت فراجا در شهرستان انصافاً دغدغه دارند، اما لازم است برای صیانت از این دستگاه امنیت‌ساز، باید با بعضی موریانه‌هایی که در بین افراد دیده می‌شود و وجود دارد با قاطعیت برخورد شود.
حجت‌الاسلام بخشایش‌پور در ادامه با تبریک روز روستا و عشایر گفت: از این فرصت می‌خواهم استفاده و برخی از مشکلات را مطرح کنم. یکی از ماموریت‌های همیشگی امامین انقلاب به دولت‌ها، سرمایه‌گذاری روی روستاهاست. از سال ۶۵ تا ۹۵ ۱۳ هزار روستا تخلیه شدن اما از سال ۸۴ نگاه به روستاییان تغییر کرد. در دو سال گذشته فقط در شهرستان خودمان صدها میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی و مساعدت به روستاها انجام شده است.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در توجه جدی به روستاها بیان کرد: باید با صراحت عرض کنم برخی مسئولین در این مسئله کارشکنی می‌کنند.
امام جمعه اضافه کرد: یک نمونه از کارشکنی‌ها جاده چک‌چک است. جاده‌ای که محور ارتباط بخش مرکزی با مرکز شهرستان است. برای تزریق بودجه و اتمام این جاده قبل‌تر سازمان برنامه و بودجه استان صراحتا مخالفت می‌کرد و این راه دسترسی اولویت‌دار شهرستان را متوقف کرده بود.
وی با اشاره به وعده استاندار برای تزریق بودجه به این پروژه گفت: موضع شعاری برنامه و بودجه تامین بودجه است، اما در این مدت متوجه شدیم درصدد اتلاف وقت هستند و بنا ندارند این خواسته را به سرانجام برسد. مثل اینکه برخی مدیران گماشته شدند تا نارضایتی ایجاد کنند و مردم را از دولت و نظام ناامید بکنند. اگر هدف‌شان هم این نباشد ولی عملکرد برنامه و بودجه استان همین هست.
حجت‌الاسلام بخشایش‌پور دومین موضوع اولویت‌دار شهرستان را آب‌رسانی به روستاها دانست و گفت: باید برای انتقال آب از فاز دوم خط لوله سد سلمان فارسی چاره اندیشی شود. مجتمع آبرسانی فداغ که شامل ۸ روستا در بخش مرکزی است، اگر با فوریت به نتیجه نرسد در کمتر از یک دهه آینده مهاجرت از این ۸ روستا به دلیل کمبود و یا نبود آب حتی غیر سالم قطعی خواهد بود.
وی ادامه داد: خط انتقال آب بخش مرکزی به دلیل عمر طولانی خط پوسیده و فرسوده شده است. همچنین منطقه خیلی کم باران است و آب فعلی چاه‌ها شور و نامناسب هستند.
امام جمعه گراش با بیان اینکه در دو سال اخیر بسیج سازندگی اقدامات ارزشمند ی انجام داده، اضافه کرد: شمارش معکوس ادامه حیات روستاهای تشنه شهرستان شروع شده است. علی رغم اینکه یکی از شعارهای اولویت‌دار دولت مردمی حضرت آیت‌الله رئیسی آب بوده است و کشور در این دو سال جان تازه‌ای گرفته، شهرستان ما در این مسئله مظلوم واقع شد. از آقای رئیس جمهور درخواست در سفرشان به استان این موضوع را در دستورکار قرار دهند و روستاهای ما از آب آشامیدنی بهره‌مند شوند.

موضوع پایانی خطبه‌های نماز جمعه گراش، تعطیلی سینما فرهنگ بود. حجت‌الاسلام بخشایش‌پور با بیان اینکه این سینما یه از لحاظ کیفیت در جنوب فارس برجسته بود، گفت: با نگاه به وضعیت اقلیمی و از طرفی مهاجرپذیری شهرستان، که درصد قابل توجهی از کارمندان، پزشکان، دانشجویان و فرهنگیان را شامل می‌شود، تفریح مناسبی برای این افراد وجود ندارد.
وی بیان داشت: سینما می‌توانست قدری این خلأ را برطرف کند. ولی برخی مشکلات زیرساختی منجر به تعطیلی شینما شده است.
امام جمعه تاکید کرد: عمده ی سینماها در کشور وضعیت‌شان بگونه‌ای است که یک عمامه به‌سر امکان حضور در آن را ندارد، ولی انصافا سینمای ما با نگاهی فرهنگی فیلم‌های ارزشی را عرضه می‌کند. که امکان حضور ما را هم ایجاد کرده است. البته حمل بر این نشود که همه فیلم‌ها سالم هستند، گاهی فیلم‌هایی که قابل نقد جدی بوده هم پخش شده و ولی ما تایید نکردیم .
وی در پایان گفت: برای تامین نیازهای سینما که نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، خیرین پا پیش بگذارند، زیرا این هم یک کار فرهنگی و مهم و مورد نیاز جدی است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12625

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: