ذوب‌آهن کوار فیبر نوری جنوب فارس را قطع کرد

عصر امروز ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ خطوط ارتباطی مناطق جنوب فارس، از جمله گراش، از ساعت ۱۵:۳۰ به مدت ۴ ساعت قطع بود. این قطعی شامل خطوط همراه اول، ایرانسل و برخی ارائه‌دهنده‌های اینترنت خانگی بود. گودبرداری غیر اصولی توسط مجتمع ذوب‌آهن پاسارگاد (کوار) و قطع شده فیبر نوری مسیر جهرم، علت این قطعی وسیع بود.

به گزارش پندری، عباسپور، رئیس مخابرات گراش درباره علت قطعی خطوط ارتباطی در گراش گفت: فعالیت کارخانه ذوب‌آهن کوار، فیبر نوری مسیر جهرم را در کنار جاده قطع کرده است.

وی افزود: این قطعی شامل کل منطقه از جهرم تا لار، گراش، اوز و لامرد بوده است. البته یکی دو کور (خط) از ۲۴ یا ۴۸ خط فیبر نوری وصل بوده، اما این قطعی در بخش وسیعی از منطقه وجود داشته است.

عباسپور با بیان اینکه هر فیبر نوری شامل ۲۴ یا ۴۸ کور (خط) به باریکی تار مو است، گفت: وقتی بولدوزر کار می‌کند، بخش زیادی از این خطوط را قطع می‌کند. برای تعمیر هم نیاز است یک اکیپ از شیراز به محل اعزام شوند و یکی یکی این خط‌ها را به هم پیوند بدهند تا ارتباط وصل شود. حالا هر خط ارتباطی که روی این فیبر باشد قطع می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که برخلاف همراه اول و ایرانسل، خطوط رایتل در دسترس بودند، گفت: علت این موضوع را دقیق نمی‌دانم؛ ممکن است رایتل روی یکی از ۲۴ یا ۴۸ خطی بوده که قطع نشده است.

وی در پایان اظهار داشت: البته فیبر نوری از دو مسیر به ما می‌رسد. این خطی که امروز قطع شد مسیر اصلی بود و قطعی بیشتری را به بار آورد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=4064

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: