در آستانه سفر رئیسی به فارس؛

دیدار طلاب گراش با رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت / درخواست‌ها: از اشتغال‌زایی و ارتقای ادارات تا حل معضل محدوده

در آستانه سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به استان فارس، یک‌شنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ جمعی از روحانیون مجمع طلاب و فضلای شهرستان گراش با حجت‌الاسلام دولابی، رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در شهر مقدس قم دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش مجمع طلاب گراش، در این دیدار پاره‌ای از مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی شهر مطرح شد و مقرر شد در سفر رئیس جمهور به استان فارس پیگیری گردد.

در پایان نامه مجمع طلاب و روحانیون شهرستان گراش خطاب به رئیس جمهور محترم به رییس مرکز تقدیم شد. در این نامه که به امضای آیت‌الله سیدجواد معصومی، رئیس مجمع طلاب گراش رسیده، چهار درخواست عمده از رئیس‌جمهور مطرح شده است: محدوده شهرستان، اشتغال‌زایی در شهرستان، ارتقای ادارات شهرستان و کمک مالی به حوزه علمیه.

بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم و رحمت الله
ضمن خوشامدگویی مقدم حضرتعالی به استان فارس به عرض می‌رسانیم شهرستان گراش از دیرباز تا کنون محل رفت و آمد عالمانی بزرگ همچون آیت الله سید عباس معصومی(ره)، علامه مصباح یزدی(ره) و مرجع عالیقدر آیت الله العظمی نوری همدانی(دام ظله) بوده است و در دفاع از حرم، دوشادوش با شهید سرفراز حاج‌قاسم سلیمانی، شهید حاج مهدی نیساری که پهلوان مقاومت لقب گرفت را تقدیم کرده است و اینگونه عشق به دین و انقلاب در میان مردمان این شهر عجین شده و زبانزد گشته است به گونه‌ای که در هنگامه انقلاب آنانی که در خارج از کشور دارای ثروت و موقعیت اجتماعی بوده اند از همه هستی خود گذشتند و فداکارانه برای یاری انقلاب به میهن خود بازگشتند. حضور باشکوه در انتخابات و کسب بالاترین آرا در حمایت از کاندیدای انقلابی از سال های دور تا سال‌های اخیر نشانگر بصیرت غرورآفرین این شهر است که مانند نگینی در خطه جنوب فارس درخشش می‌کند. دست سخاوتمندانه و کریمانه خیرین این شهر در جای جای میهن اسلامی و حتی خارج از کشور جلوه دیگری از عشق به دین و انقلاب را نشان می‌دهد که شهره خاص و عام است اما با همه این اوصاف از سوی مسئولین محترم مورد بی مهری قرار گرفته و توجه لازم و شایسته بدان نشده است که تا زمان کنونی نیز ادامه دارد.
بدین جهت به پاره ای از موارد اشاره می شود:

۱- همان گونه که عرض شد این شهر خاستگاه خیرین و سرمایه‌گذارانی است که حاضرند با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و در راه پیشرفت کشور بذل مال نموده و سرمایه گذاری نمایند و رونق تولید را رقم بزنند اما تا کنون همتی از سوی مسئولین امر مشاهده نشده و بالعکس توسعه را در شهرهای پیرامونی یا مراکز استان ها دنبال کرده‌اند و ظرفیت این شهر بلااستفاده و مغفول مانده است. استدعا داریم زمینه حضور شعبه‌هایی از کارخانه‌های بزرگ تولیدی را در این شهر به ارمغان آورید. این مورد با توجه به نیاز کشور مهم‌ترین و فوری‌ترین خواسته است.
۲- از تبدیل شدن این شهر به شهرستان بیش از ۱۴سال می‌گذرد اما هنوز برخی از ادارات در آن استقرار نیافته‌اند و برخی که استقرار دارد به صورت نمایندگی مستقر هستند که این خود باعث گره افتادن در کار مردم شده است و این در حالی است که در شهرهای دیگر شاهد این قضایا نیستیم و شهرها پس از تبدیل شدن به شهرستان دارای اداراتی مستقل می‌شوند. خواهشمند است جلوی دست‌اندازی‌ها را گرفته و ادارات شهرستان گراش را به طور کامل استقرار و ارتقاء دهید و از نیروهای بومی استفاده شود.
۳- مشخص نبودن محدوده شهر گراش از معضلات کهنه ای است که از قدیم الایام در کشاکش امور اداری معطل مانده و مردم را رنج می‌دهد، لذا از دولت انقلابی تقاضا داریم در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام نماید.
۴- با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و ضرورت کارهای فرهنگی‌تبلیغی لازم است مدرسه علمیه باقرالعلوم علیه السلام تقویت شود که علی رغم کمک کم و بیش نیکوکاران، ولی آن مدرسه در کمبود شدید مالی به سر می‌برد و نیاز مبرم به مساعدت دولت انقلابی دارد.
در پایان لازم می‌دانیم از تلاش خستگی ناپذیر و شبانه‌روزی رئیس جمهور محترم به طور ویژه قدردانی نماییم و توفیقات روزافزون را برای ایشان و دولت محترم از خداوند متعال خواستاریم.

والسلام علیکم و رحمت الله
رئیس هیئت امنا مجمع طلاب و روحانیون شهرستان گراش
سید جواد معصومی
۱۶مهرماه ۱۴۰۲

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12628

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: