جویم شهرستان شد

هیات دولت در مصوبه‌ای ارتقای بخش جویم به مرکزیت شهر جویم را تصویب کرد. این خبر را امروز ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ اخبار ساعت ۲۱ شبکه یک سیما اعلام کرد. جویم در سال ۱۳۱۶ یعنی ۸۴ سال پیش به بخش ارتقا یافته بود. 

به گزارش پندری، کانال دفتر مهندس حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس صبح امروز با انتشار مطلبی با قید فوری از نتیجه دادن «پیگیری‌های فراوان و شبانه‌روزی» خبر داد، اما هیچ اشاره‌ای اصل موضوع نکرد و ترجیح داد تا خبر از مراجع و رسانه‌های رسمی منتشر شود.

علی‌رغم گمانه‌زنی‌های متعدد، در نهایت مشخص شد خبر خوش نماینده، ارتقای بخش جویم به شهرستان است.

این خبر را شامگاه امروز اخبار ساعت ۲۱ شبکه یک سیما اعلام کرد و گفت: هیئت دولت شهرستان جویم را به واحد‌های تقسیمات کشوری استان فارس افزود.

به نظر می‌رسد دهستان هرم نیز به بخش ارتقا یافته تا شهرستان جویم با دو بخش مرکزی و هرم تشکیل شود. هرچند گفته می‌شود به دلیل اختلاف بین هرم و کاریان، دو طرف بر سر ارتقای دهستان به نام بلغان که یکی از روستاهای دهستان هرم است به توافق رسیده‌اند.

جویم بزرگ‌ترین بخش استان فارس و یکی از توابع شهرستان لارستان بود. طبق سرشماری سال ۹۵، جویم ۲۵ هزار نفر و بنارویه ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت دارد.  فاصله این شهر تا لار ۱۱۰ کیلومتر، تا جهرم ۷۲ کیلومتر و تا شیراز ۲۵۰ کیلومتر است.

طبق اطلاعات ویکی‌پدیا، بخشداری جویم در سال ۱۳۱۶ خورشیدی تأسیس شد. جویم در سال ۱۳۱۶ به همراه بیدشهر و خنج یکی از بخش‌های تابعه شهرستان جهرم در استان جنوب بود که در سال ۱۳۲۳ به شهرستان لارستان پیوست. در سال ۱۳۲۸ خورشیدی دهستان بیدشهر از این بخش جدا شد و بخش تازه تأسیس اوز پدید آمد. در سال ۱۳۸۲ هم بخش بنارویه نیز از این بخش منفک شد.

پیش از این، مردادماه امسال بود که خبر ارتقای جویم به صورت غیررسمی در فضای مجازی منتشر شد. انتشار این خبر واکنش‌های متفاوتی به دنبال داشت که مهم‌ترین آن، انتشار مطلبی در سایت صحبت نیوز متعلق به کاظم رحیمی‌نژاد، و همچنین بیانیه‌ی تهدیدآمیز «ائتلاف نیروهای انقلاب لارستان» بود. متن کامل این گزارش و واکنش سایر بخش‌ها را در پندری بخوانید. [لینک خبر]

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=7259

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: