هشدار: از مصرف گوشت گرم بلافاصله پس از ذبح خودداری کنید

با توجه به در پیش بودن عید قربان و نیز شیوع تب کِریمه کنگو، دانشکده علوم پزشکی گراش از مردم و قصاب‌ها خواسته نکات بهداشتی را رعایت کنند. معاون دانشکده گفته: «گوشت به مدت ۲۴ ساعت پس از ذبح، در دمای صفر تا ۴ درجه سانتی‌گراد در یخچال نگهداری و سپس مورد استفاده قرار گیرد و یا فریز شود.»

به گزارش پندری، مهندس علیرضا مساح معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش در گفتگو با وبدا گراش گفت: «تب کِریمه کنگو، یک بیماری خونریزی دهنده است که عمدتاً از طریق ذبح غیربهداشتی دام‌های آلوده و مصرف گوشت آلوده منتقل می‌شود. این بیماری خطرناک بوده اما پیشگیری از آن بسیار آسان است و توجه به توصیه‌ها می‌تواند موثر باشد.»

مساح گفت: «با توجه به در پیش بودن عید قربان و نیز شیوع تب کِریمه کنگو ( تب خونریزی دهنده) در برخی نقاط کشور، مردم جهت ادای نذورات و قربانی‌ها به نکات زیر توجه ویژه نمایند. ذبح دام به صورت بهداشتی در مکان‌های ایمن مشابه کشتارگاه تحت نظارت افراد مطلع به ویژه دامپزشکی انجام شود. هنگام ذبح دام و تقسیم گوشت از لباس مناسب، دستکش و عینک استفاده شود تا اگر دام آلوده باشد، ترشحات آن به داخل چشم یا زخم‌ها نفوذ پیدا نکند.»

معاون دانشکده گفت: «از مصرف گوشت گرم بلافاصله پس از ذبح خودداری شود. گوشت به مدت ۲۴ ساعت پس از ذبح در دمای صفر تا ۴ درجه سانتی‌گراد در یخچال نگهداری و سپس مورد استفاده قرار گیرد و یا فریز شود. این مدت زمان در مورد استفاده از جگر به ۴۸ ساعت افزایش می‌یابد. این توصیه‌های بهداشتی لازم است در کلیه مراسمات مذهبی، عروسی، عزا و … و قصابی‌ها، در هنگام ذبح و قربانی دادن، مدنظر قرار گیرد.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=9108

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: