روایت قهرمانی فرزاد بادپا در جمع گراشی‌ها

فرزاد بادپا، مدافع حرم شاه‌چراغ در حادثه تروریستی اخیر، ۲ مهر ۱۴۰۲ در جمع گراشی‌ها حاضر بود. او ضمن روایت زندگی‌اش، با اشاره به حادثه تروریستی شاه‌چراغ گفت: «هر کسی جای من بود و اعتقادی داشت، برای خاک و ناموسش همین کار را می‌کرد.»

به گزارش پندری، در گفت‌وگو با داوود دهقان، مجری برنامه، از زندگی‌اش و حرکت قهرمانانه‌اش در شب حادثه تروریستی برای گراشی‌ها تعریف کرد.

«من متولد ۶۸ و اهل نورآباد فارس هستم. پدرم کارگر نانوایی بود و الآن از کارافتاده است. مادرم خانه‌دار است. تحصیلاتم تا دیپلم و آن ناقص است. از کودکی کارگری می‌کردم. خدمت سربازی را در کرمان و شیراز گذرانده‌ام. ما اهل ورزش بودیم و از لحاظ مالی به گونه‌ای بودیم که دو دوبنده کشتی نمی‌توانستیم داشته باشیم. سال ۹۲ ازدواج کرده‌ام و دو فرزند پسر و دختر دارم. سال ۹۳ رفتم حرم برای ثبت‌نام که گفتند لیسانسه می‌گیریم. رفتیم سروقت نانوایی خودمان. ولی یکی از آروزی‌های من خدمت در حرم بود. با پیشنهاد یکی از دوستان سال گذشته، دوباره رفتیم و نیروهای خدماتی حرم و استخدام شدیم. سه ماه رایگان و آزمایشی کار می‌کردم. شیفت اسنپ و نانوایی کار می‌کردم توی شیراز. حقوق من ابتدا ۶ میلیون بود و بعد ۸ تومان. روزی ۱۱ ساعت توی حرم کار می‌کردیم.
مادرم دیالیزی است. حال‌مان خراب بود. یکی از مسئولان از کنارم زد شدند و من سلام نکردم. بعد دو ساعت بهم گفتند بیایید دفتر. گفتند شما بی‌احترامی کردید به زوار و در کار معلق هستید. مادرم گفت شیرم را حلالت نمی‌کنم اگر از حرم بیایی بیرون. همسرم هم قهر کرده بود‌. چون گفتم می‌خواهم نانوایی بروم کار کنم. نمی‌توانستم به آن‌ها بگویم اخراج شده‌ام. البته بعد رفتم عذرخواهی کردم. به من گفتند نانی که سر سفره می‌برید حلال نیست.
گذشت تا همان شب. داشتم نظافت می‌کردم. بعد از این همه نیروی امنیتی به خودم می‌گفتم کسی جرأت نمی‌کند. رفتم جلو. دیدم کلاش به دست آمد داخل. به یکی از خانم‌ها شلیک کرد. بعد چند ثانیه خون آمد بیرون‌. خون را که دیدم، خود حضرت نگاهی به من داشتند. من را هل دادند که «برو.» رفتیم و مردی را زمین زدیم.
این خاک ناموس ماست. مشکلات است، ولی کسی نیست که از ناموسش دفاع نکند.
هر کسی جای من بود و اعتقادی داشت، برای خاکش و ناموسش همین کار را می‌کرد.
در تهران نزدیک به ۳۰ تا شغل به من پیشنهاد بود. البته من دو تا سه بار آزمون سپاه رد شدم. با حکم سردار سلامی جذب سپاه شدیم.»

همسر و دو دختر شهید منا، حاج‌حسن خواجه‌پور از فرزاد بادپا، مدافع حرم تقدیر کردند.

گرچه در پوستر تبلیغاتی مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در گراش «اکران مستند مثل مصطفی» یادبود شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده هم اعلام شده بود، اما به دلیل کمبود وقت فقط بخش کوتاهی از آن پخش شد.

سخنرانی سرهنگ ستاری، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان گراش، اجرای سرود رایه‌الهدی هیات محبان اهل‌بیت و معرفی نفرات برتر مسابقات قرآنی بسیج بخش‌های دیگری از این مراسم بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12574

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: