پایان جشنواره کَل با تجلیل از هشت کارگردان تئاتر

سومین جشنواره کل گراش، شب گذشته با تجلیل از ۸ کارگردان، بعد از ۵ شب اجرا، به کار خود پایان داد. در این جشنواره، نمایش «آی‌سی‌یو» با موضوع طنز اجتماعی بیشترین بیننده را بین ۸ نمایش داشته است.

به گزارش پندری، مراسم اختتامیه‌ی سومین جشنواره نمایش کَل گراش، شب گذشته، ۲۵ اسفند ۱۴۰۰، در سینما فرهنگ گراش برگزار شد.

در مراسم اختتامیه، رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سه شهرستان گراش، لار و اوز نیز حضور داشتد. مهدی آیینه‌افروز ضمن خوش‌آمد به حاضرین و تشکر از عوامل اجرایی این جشنواره گفت: «در این جشنواره ۱۴ اثر به جشنواره ارسال شده بود. که در نهایت ۸ اثر به مرحله‌ی اجرا رسید که چهار اثر از گراش، دو اثر از لار و دو اثر نیز از اوز بود.»

آیینه‌افروز ادامه داد: «البته قرار بود این جشنواره در بهمن‌ماه برگزار شود. اما به علت شرایط کرونایی به تعویق افتاد و اواخر اسفند برگزار شد.»

رئیس اداره ارشاد گراش افزود: «ما در هفته آخر اسفند، جدا از این جشنواره، سه نمایشگاه هنری نیز در گراش داشتیم. نمایشگاه نقاشی سه استاد گراشی، نمایشگاه نقاشی رویِ سفال خانم رزم‌خواه از لار و آثار خوشنویسی شهید محسن بهمنی.»

در اختتامیه مسعود غفوری، دبیر هنری جشنواره و مجری مراسم آماری از استقبال مردم از هشت نمایش این جشنواره نیز ارائه شد. بیشترین مخاطبِ این جشنواره، متعلق یه نمایشِ طنزِ «آی‌سی‌یو» به کارگردانی احسان شاه‌محمدی بوده است. این نمایش در دو اجرای خود، ۵۱۰ نفر را به سالنِ سینما کشانده است.

دومین نمایش پرمخاطب این جشنواره، نمایش عروسکی «آخرین گره» بود. این نمایش که به کارگردانی ماشاالله بلبلی روی صحنه رفته، وابسته به گروه هنری صبا است. در مجموع دو اجرا، ۴۳۳ نفر این نمایشِ عروسکی، با هنرمندی نوجوانان، را از نزدیک دیدند.

نمایش «گرمو» به کارگردانی مجتبی حسینی قیری، ۳۴۷ مخاطب داشته است. اقبال مردم به نمایش «سخنرانی دلقک» از اوز، به کارگردانی جعفر کمالی ۲۶۰ نفر بود.

اثر «هفت دقیقه» از اوز به کارگردانی علیرضا خادم‌پور و به‌آذین کرامتی، ۱۹۲ نفر تماشاچی داشت. «گل یاس» از لار، به کارگردانی علیرضا سقائیان، ۱۵۳ نفر را به سالن اجرا کشانده است. ۱۳۳ نفر، نمایش «شغال» از لار، به کارگردانی یاسمن عطایی را از نزدیک دیدند.

برای نمایش «خانم م.رحیمی» به کارگردانی فاطمه ابراهیمی، ۱۱۳ نفر در سنما حضور داشتند. دومین اجرایِ «خانم م.رحیمی» به درخواست کارگردان لغو شد.

در پایان اختتامیه، از هشت کارگردانی که آثارشان در این جشنواره پذیرفته شده بود، تجلیل شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=7287

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: