نگارخانه‌ی اُ میزبان آثار خوشنویسی شهید محسن بهمنی

آثار خوشنویسی شهید محسن بهمنی، با تصویرگری مهدی باقرنژاد، عصر روز یکشنبه، 22 اسفند 1400، با حضور خانواده‌ی شهید و مسئولین، در نگارخانه‌ی اُ افتتاح شد. این نمایشگاه تا 26 اسفند، از ساعت 17 تا 22 برپا است.

به گزارش پندری، در افتتاحیه‌ی این نمایشگاه، معصومه بهمنی، خواهر شهید و دبیر اجرایی نمایشگاه گفت: «سال‌ها قبل ایده برپایی نمایشگاه آثار شهید محسن را در سر داشتم. بعد از ارائه آثار به انجمن خوشنویسان و بررسی توسط استاد تمیز و استاد اکبری، کیفیت آثار در سطح بالایی ارزیابی شدند. در ادامه با مشورت و همفکری با همرزم شهید، سیدعلی مومن، آقای باقرنژاد برای تصویرسازی آثار پیشنهاد داده شد.»

بهمنی افزود: «هدفم از شروع این کار عرضه آثار دیگر شهدای گراش یا حتی شهرهای دیگر با روش‌های خلاقانه‌ی هنری است. حتما در این راه به عنایت و توجه خود شهید نیازمندم.»

دبیر اجرایی این نمایشگاه افزود: «در این راه اگر نبود لطف خدا، عنایت شهید، تشویق رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد آقای آینه‌افروز و همراهی اساتید هنرمند آقای آهنی و آقای فروزش، به ویژه جناب استاد قنبریور و دوست عزیزم خانم امانتی و یاری خانواده و فرزند دلبندم مهدی و نیز تلاش بی‌وقفه و خالصانه جناب آقای مهدی باقرنژاد، صدای سخن به ثمر نمی‌نشست. باشد که قبول افتد.»

سرهنگ ستاری، فرمانده سپاه گراش ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نمایشگاه گفت :«مادر شهید مهمترین عامل تربیت چنین فرزندانی هستند. اگر امروز ما شاهد اقتدار و سربلندی کشور هستیم. قطعا همه این‌ها به واسطه خون مطهر شهدا است. امروز ما وظیفه داریم همه در ادامه دادن راه شهید باید تلاش کنیم و علم شهید تحت هیچ شرایطی زمین نماند.»

سیدعلی مومن نیز به مرور خاطرات خود با شهید بهمنی پرداخت. در افتتاحیه این نمایشگاه از مادر شهید محسن بهمنی نیز قدردانی شد.

 

به گزارش خاکریز خاطرات گراش، شهید محسن بهمنی سال ۴۵ در کویت متولد شده است. او یک سال پس از پیروزی انقلاب به گراش برگشته است. او با شروع جنگ، بارها به جبهه‌ها می‌رفت و همزمان دروس حوزوی را نیز ادامه می‌داد.

او به عضویت واحد اطلاعات عملیات لشکر۱۹ فجر درآمد. شهید محسن بهمنی در گراش مربی قرآن بود. او سال ۶۵ در یک عملیات مفقود شد و پیکر او سال‌ها بعد به گراش برگشت. شهید محمد بهمنی، برادر محسن، دیگر شهیدِ این خانواده است.

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=7245

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: