بروزترین سی‌تی‌اسکن دنیا در بیمارستان گراش

دستگاه سی تی اسکن ٢۵۶ اسلایس، پیشرفته‌ترین و به‌روزترین دستگاه سی‌تی‌اسکن در دنیا، در جنوب کشور در مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی(ع) گراش نصب می‌شود.

به گزارش وبدا گراش، مهندس محمد جواد یحیایی، معاون توسعه مدیریت و منابع علوم پزشکی گراش در این باره گفت: با پیگیری‌های مکرر دکتر حسین زاده نماینده مردم شهرستان‌های لار، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، مسئولین علوم پزشکی گراش، و با حمایت خیرین و منابع دولتی، دستگاه سی‌تی‌اسکن ۲۵۶ اسلایس ساخت شرکت زیمنس (بزرگترین شرکت تولید کننده تجهیزات تشخیصی تصویربرداری دنیا) برای بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) گراش خریداری و وارد بیمارستان گراش شد.

وی درباره قیمت  و چگونگی تامین هزینه این دستگاه گفت: قیمت این دستگاه با ارز آزاد حدود ۵٠ میلیارد تومان است که با حمایت خیرین، به‌ویژه خیرین جوان و نیز حمایت وزارت بهداشت و منابع دولتی و ارز دولتی به قیمت ٨ میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان خریداری شده است.

معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی گراش اظهار داشت: این دستگاه فوق پیشرفته که به دیگر دستگاه‌های فوق پیشرفته بیمارستان گراش اضافه شده، دارای دقت فوق العاده بالاست و از این نوع دستگاه و با ویژگی این دستگاه در جنوب، فقط در بیمارستان گراش وجود دارد و در کل کشور نیز به تعداد معدود و آن هم در بیمارستان‌های بزرگ و بیشتر در بخش خصوصی وجود دارد.

مهندس محمد جواد یحیایی در پایان ضمن قدردانی از حمایت خیرین بویژه خیرین جوان  و وزارت بهداشت در تامین  هزینه های این دستگاه گفت: مرحوم حاج حسن سراجی برای تهیه و خرید این دستگاه زحمات بسیاری کشید و بخشی از هزینه را به شخصه تامین کرد و خیرین دیگر را نیز برای تامین هزینه‌ی خرید این دستگاه تشویق کرد که به حمدالله امروز شاهد چنین تحولی بزرگی در منطقه هستیم و ما به روح این مرد بزرگ درود می‌فرستیم و از خداوند متعال علو درجات را برای این خیّر با اخلاص مسئلت داریم.

دکتر علی اصغر خالقی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش  نیز در گفتگو با وبدا گراش خرید این دستگاه فوق پیشرفته و تجهیز بیمارستان گراش به این دستگاه را  افتخاری دیگر در حوزه سلامت گراش به همت خیرین و مسولین دانست و گفت: تنها دستگاه سی‌تی‌اسکن ۲۵۶ اسلایس با قابلیت‌های منحصر به‌فرد که مزین به همت خیرین و تلاش مسئولان است در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش به دیگر تجهیزات فوق پیشرفته پیوست و این اتفاق ارزشمند را به همه مردم به ویژه مردم شریف، نجیب و سخاوتمند گراش تبریک می‌گویم.

وی گفت: نصب این دستگاه در گراش باعث می‌شود بتوانیم خدمات بسیار خوبی به تمام بیماران منطقه و استان های همجوار ارائه کنیم و بخش مهمی از لیست انتظار بیمارانی که برای تشخیص و درمان به مراکز مجهز به این دستگاه مراجعه می‌کنند را کاهش دهیم.

دکتر خالقی افزود: با نصب این دستگاه فوق پیشرفته با توجه به قابلیت بالا و سرعت و دقتی که دارد، خدمات فوق‌العاده‌ای در زمینه بیماری قلبی عروقی، بیماری‌های مغزی، مثل سکته‌ها و تشخیص زودهنگام آن‌ها و همچنین در مواردی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان، به مردم جنوب کشور و استان‌های همجوار ارائه می‌کنیم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش با اشاره به تلاش و نقش مرحوم حاج حسن سراجی درخرید این دستگاه گفت: سلام و درود می فرستیم به روح پاک و مطهر مرحوم حاج حسن سراجی که عمده هزینه این دستگاه را به جان دل پذیرفتند و باقیات و صالحات ابدی برای خود به‌جا گذاشتند؛ روحشان قرین رحمت الهی باد.

دکتر خالقی اظهار داشت: جا دارد از زحمات بی‌وقفه و مجدانه ریاست محترم دانشکده جناب دکتر عبدالهی و معاون محترم توسعه جناب مهندس یحیایی و حمایت‌ها و پیگیری‌های همیشگی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، دکتر حسین زاده و دیگر اعزه‌ای که متحمل زحمات فراوان شدند و ذکر نامشان در این مجال نمی‌گنجد،کمال تشکر و قدردانی نمایم. اجرشان با خدای بزرگ و دعای خیر بیماران بدرقه راه همه عزیزان باد.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=8918

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: