باران‌های سیل‌آسا از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه

باران‌های سیل‌آسا از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه بسیاری از مناطق جنوب، از جمله گراش را در بر می‌گیرد. ببارش کم‌سابقه‌ای که به گفته کارشناس هواشناسی «آخرین درجه از حد بارش‌های بهاره در اوج تابستان» است.

به گزارش پندری این بارندگی همراه با رگبار شدید باران، رعد و برق، باد شدید و تگرگ همراه است و خطراتی همچون جاری شدن سیل، برخورد صاعقه و آب‌گرفتگی راه‌ها را به دنبال دارد.

محمود آذرائین در گفت‌وگو با پندری گفت: مطابق با پیش‌بینی‌ها و با مهیا بودن شرایط ناپایداری گسترده در جنوب کشور، انتظار داریم شهرستان گراش برای امروز یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ و فردا بارش‌های پراکنده و نقطه‌ای داشته باشیم، ولی از سه‌شنبه تا اوایل هفته جدید بارش‌ها به شکل چشم‌گیر و سیل‌آسا باشد.»

او ادامه داد: «لذا پیش‌بینی می‌شود وزن و شدت ناپایداری‌ها برای روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه می‌باشد که این ناپایداری با خطر رگبار شدید باران، رعد و برق، باد شدید و تگرگ همراه خواهد بود. جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و انسداد موقت جاده‌ها نیز دور از انتظار نخواهد بود.»

آذرائین در پایان گفت: «لازم به توضیح است که به دلیل برخورد دو جبهه هوای سرد عرض‌های بالاتر و جبهه گرم و مربوط آب‌های مجاور و تلاقی این دو با هم، سبب کاهش محسوس دما و همچنین عمیق و ادامه‌دار بودن بارش‌ها خواهد بود که یادآور بارش‌های بهاره می‌باشد.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=11781

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: