تجلیل از ۴۵۰ دانش‌آموز برگزیده جشنواره قرآن، عترت و نماز شهرستان گراش

با حضور مسئولین شهرستان، دانش‌آموزان، اولیا و مربیان پرورشی، از ۴۵۰ دانش‌آموز برگزیده مسابقات دانش‌آموزان قرآن، عترت و نماز سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ شهرستان گراش تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی آ.پ گراش، طاهرزاده، فرماندار، فرجی، مدیر آ.پ، بدیع‌زادگان، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آ.پ، افشار، نماینده اولیا و کارشناسان آ.پ در این مراسم که صبح امروز ۲۶ مهر ۱۴۰۲ برگزار شد، حضور داشتند. هدایای برگزیدگان با همت نیک‌اندیش خانم فتحی، جهت زنده‌نگه داشتن یاد و خاطره‌ی مادرشان مرحومه معصومه پورشمسی تهیه شده بود.

فرماندار و مدیر آموزش و پرورش دو سخنران این برنامه بودند. تلاوت مجلسی حمیدرضا محسن‌زاده از برگزیدگان رسته قرائت و شعرخوانی علی حسن‌زاده در دفاع از مردم مظلوم فلسطین بخش‌های دیگری از این مراسم یک ساعته بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، فرماندار گراش در این همایش با بیان اینکه شهرستان از ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ قرآنی برخوردار است، اظهار داشت: هرچه قدر در حوزه قرآن کار شود در آسیب‌های اجتماعی شرایط بهتری خواهیم داشت، این نگاه باید در مجموعه شهرستان مستولی گردد و باید ظرفیت‌های قرآنی را حمایت کنیم.

محمود طاهرزاده با بیان اینکه راهکار مقابله با جنگ شناختی دشمن پیروی از قرآن است، تصریح کرد: قرآن مبانی نظری بسیار قوی در حوزه دشمن شناسی دارد و راهکار مقابله با جنگ شناختی دشمن نیز استفاده از این مبانی نظری غنی قرانی است.

وی گفت: توجه به علم آموزی مورد تاکید قران و ائمه اطهار(ع )است که دانش اموزان در این خصوص باید تلاشگر باشند.

محمود طاهرزاده با اشاره به اینکه فضای مجازی به عرصه‌ای برای اغفال و فریب جوانان از سوی دشمن تبدیل شده است، خاطر نشان ساخت: دشمن با استفاده از فضای مجازی نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش گراش با بیان اینکه رشد و سعادت بشر با یادگیری محتوای قرآن ممکن است، افزود: برکت انس با قران انسان را متعالی و سعادتمند می‌کند.

فرماندار گراش همچنین فاجعه انسانی در بیمارستان غزه به دست اسرائیل را محکوم کرد و افزود: رژیم جنایتکاری که در مسیر تحقق اهداف جنون آمیز خود ریختن خون زنان، مردان، کودکان و حتی بیماران بستری شده در یک بیمارستان را بر خود مجاز می داند، قطعا به فرموده مقام معظم رهبری باید مورد محاکمه قرار گیرد.

محمد علی فرجی مدیر آموزش و پرورش گراش نیز گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در رشته‌های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، حفظ، قرائت، اذان، مداحی، انشا نماز، گفتمان مهدوی تفسیر قرآن کریم و در سه مرحله آموزشگاهی، شهرستانی و استانی برگزار شده است.

وی افزود: پنج هزار و ۶۰۰ دانش آموز شهرستان گراش در مسابقات قرآن و عترت سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲شرکت کردند که در این میان ۴۵۰ دانش آموز برگزیده شهرستان، ۱۰۰ نفر اعزامی به مسابقات ۱۴ گانه شهرستان اوز که ۳۰ نفر توانستند به مسابقات استانی راه پیدا کنند.

فرجی افزود: از این میان ۶ نفر برگزیده استان معرفی و دانش آموز اسماء دارا توانست مقام اول مسابقات استانی حفظ قران را کسب کند.

مدیر آموزش و پرورش گراش با بیان اینکه نگاه به قران عبادت و عمل به قران برکت است، افزود: امیدواریم با توجه به دغدغه مندی خانواده ها، ترویج فرهنگ قرانی در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

وی افزود: تعلیم و تعلم بر پایه سه مولفه تحصیل، تهذیب و ورزش استوار است.
آمار مسابقات قرآن، عترت و نماز شهرستان گراش در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱:

۵۶۰۰ شرکت‌کننده در مسابقات مقدماتی شهرستان گراش
۴۵۰ برگزیده مسابقات در سطح شهرستان
اعزام ۱۰۰ نفر از برگزیدگان به مسابقات ۱۴‌گانه به میزبانی اوز
کسب مقام برتر توسط ۳۰ دانش‌آموز گراشی در مسابقات ۱۴گانه و اعزام به مسابقات استانی
کسب ۶ مقام برتر مسابقات استانی

بر اساس این گزارش نتایج مرحله استانی مسابقات دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ اعلام شده است. و شش دانش‌آموز گراشی در رشته‌های مختلف این مسابقات مقام برتر را کسب کردند.

☑️اسما دارا
✔️رشته حفظ کل
▪️کلاس دوازدهم – مدرسه ام‌البنین
🥇رتبه اول

☑️فاطمه مهروری
✔️رشته حفظ ۱۰ جزء
▪️کلاس یازدهم – مدرسه امام رضا
🥈رتبه دوم

☑️محسن محمدی
✔️رشته حفظ ۵ جزء
▪️کلاس هشتم – شاهد شهید سلیمانی
🥈رتبه سوم

☑️اسما راهپیما
✔️رشته دعاخوانی
▪️کلاس هشتم – مدرسه فاطمه زهرا
🥈رتبه دوم

☑️فاطمه خاکی‌نهاد
✔️رشته دعاخوانی
▪️کلاس نهم – مدرسه امام حسن عسکری
🥈رتبه دوم

☑️فاطمه فولادی
✔️رشته حفظ ۵ جزء
▪️کلاس هفتم – مدرسه امام حسن عسکری
🥉رتبه سوم

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12689

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: