دکتر فرجی، سکان‌دار آموزش و پرورش گراش شد

ذبیح‌الله رضایی، بعد از نزدیک به ۶ سال ریاست آ.پ گراش، صبح امروز طی مراسمی تودیع شد و محمدعلی فرجی، معلم باسابقه ریاضی، طب حکمی از طرف مدیرکل آ.پ استان فارس به عنوان رئیس جدید آ.پ گراش معرفی شد.

به گزارش پندری، مراسم تودیع و معارفه، صبح روز گذشته، ۳۰ خرداد ۱۴۰۱، در سالن اجتماعات دکتر محبی برگزار شد. دکتر حسینی، معاون تربیت بدنی و سلامت مدیر کل آ.پ فارس، حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، محمود طاهرزاده، فرماندار گراش و دیگر مسئولین شهرستانی در این مراسم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بخشایش‌پور، امام جمعه گراش در سخنرانی ابتدایی برنامه ضمن گله از مجازی پخش شدن تلاوت ابتدای برنامه گفت: «رویه‌ی برنامه‌های تکریم و معارفه این است که ابتدا رئیس قبلی گزارشی از عملکرد ارائه می‌دهند. ولی حالا که پیشنهاد دادند، بنده ابتدا شروع کنم.»

امام جمعه گراش همچنین گفت:«حضرت آقا نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه‌ی کشور و بهترین منبع برای تعلیم و تربیت و رکن اصلی تمدن‌سازی بیان کرده‌اند. من می‌خواهم چند کلمه‌ای در خصوص بیاینه گام دوم و اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را عرض کنم. اگر غلو نکرده باشم، شاید بالغ بر ۹۰ درصد فرهنگیان این سند را مطالعه نکرده باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بخشایش‌پور اضافه کرد:«حضرت آقا در راستای تمدن‌سازی، علم و پژوهش و جامعه‌سازی و تمدن‌سازی، تمرکز بر جوانان و برآموزش و پرورش تاکید دارند. جامعه اگر می‌خواهد به تعالی برسد بستگی به شبکه‌ی عظیم تعلیم و تربیت دارد. برای اجرا شدن این سه نکته، هفت توصیه در سند تحول بنیادین برای نظام تعلیم و تربیت آورده‌اند. چرا اسمش بیاینه است؟ چون با بخشنامه فرق می‌کند. چون یکسری بایدها و نبایدهایی است که باید به آن ست پیدا کنیم. من کلیات سند تحول را عرض می‌کنم. انتظار می‌رود از دکتر فرجی که این سیاست‌های تحول بنیادین را اجرا کنند. در سند تحول بنیادین، ساحت‌های ششگانه آمده است: تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، علمی و فناوری، زیباشناختی و هنری، سیاسی، اقتصادی و حرفه‌ای، زیستی و بدنی. این کلیات رسالت شما عزیزان بزرگوار است.»

او با اشاره به اینکه آن طور که نتایج کار در این نهاد مقدس آن طور که باید نبوده و نیاز به تلاش بیشتر دارد گفت:« عزیزان بزرگوار باید بپذیریم در حوزه تعلم و تربیت، گرچه پیشرفت‌هایی داشتیم، اما در این نهاد مقدس آن طور که باید نتیجه نگرفتیم. نظام تعلیم و تربیت ما علی‌رغم همه‌ی خروجی‌ها و محسنات، معیوب است. نیاز به ترمیم دارد. در دوان کرونا یک فضای بدی هم بر جامعه‌ی جهانی حاکم شد. به برکت دولت آقای رئیسی این کرونا مدیریت شد و واکسن‌ها تهیه شد و از آن وضعیت فاصله گرفتیم. در دوان کرونا خسارت‌های زیادی هم‌چنین در نظام تعلیم و تربیت دیدیم.»

امام جمعه گراش رعایت عدالت آموزشی مدارس روستایی و عشایری را از مهمترین موضوعات مورد توجه در شهرستان دانست و گفت:«در جلسه‌ی شورای آ.پ گزارش دادند که ۱۵۰ دانش‌آموز در این دوران کرونا ترک تحصیل کرده‌اند. ولی به نظر می‌رسد این آمار بیشتر از این هم باشد. این موارد عدم عدالت آموزشی و عدم توجه به مدارس روستایی و عشایری است که آقای فرجی توجه لازم را داشته باشند. اگر کشور ما سر پاست به برکت همین دانش‌آموزان روستایی است که با حداقل‌های امکانات و بلندترین همت‌ها مشغول به فعالیت هستند.باید توجه ویژه به تربیت داشته باشیم. اگر بنا شد مهندسی یا عالمی تربیت و تعهد را نداشته باشد از جنگ‌افزارهای نسل‌کش استفاده می‌کند. وقتی در مدار تربیت و تعهد قرار گرفت، در مسیر درست قرار خواهد گرفت. استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه‌ی ما هم پیشنهاد می‌دهیم و استقبال می‌کنیم. ما در طبق اخلاص ان‌شاءلله، تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد.»

امام جعه در سخنان پایانی خود خطاب به رئیس جدید آ.پ گراش گفت:«خدمت آقای فرجی توصیه می‌کنم، از از نیروهای جوان، خلاق، متعهد و کاربلد استفاده کنند و در کنار آن‌ها پیشکسوتان کاربلد و متعهد حضور داشته باشند که که در شهر این عزیزان را داریم. بنده به عنوان کوچکتر جمع از برادر عزیر آقای رضایی که چند سالی در گراش حضور داشتند تشکر می‌کنم. سعی کردم بیشتر از آنکه به مساجد بپردازیم، به مدارس برسیم. از همان ابتدا شعار ما هم بود.  در مدارس قرآن‌محور و دینی ما از جمله بیناد مهدویت و مدارس امین همکاری کردند و کوتاهی ندیدیم. برنامه‌هایی که به مدیر جدید پیشنهاد خواهیم داد. برای آقای فرجی هم آرزوی توفیق داریم. امیدوارم در دولت انقلابی و مردمی که مسئولیت گرفتید و طرح موضوع شدید و دوستان در کنار شما ایستادند، موفق باشید. البته گزینه‌های خیلی خوبی هم داشتیم. خدمت شما آقای دکتر حسینی عرض کنم که بیش از آنچه که بر سر زبان‌ها افتاد، ما گزینه داریم. از مدیران لایق، جوان و کارآمد هم در این جمع و هم گراش این استعداد وجود دارد. امیداریم استفاده شود.»

محمود طاهرزاده، فرماندار شهرستان گراش دومین سخنران برنامه بود. او ضمن تشکر از همه‌ی حاضرین و مسئولین گفت: «من قصد داشتم مفصل‌تر صحبت کنم ولی فقط چند نکته کوچک عرض می‌کنم.

نکته اول؛ هر گاه تودیع و معارفه‌ای انجام شود باید این هماهنگی در سطح شهرستان انجام شود. اذن و اجازه فرمانداری باید گرفته شود. قبل از تودیع و معارفه باید با فرمانداری، به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان، از طرف استان هماهنگی صورت می‌گرفت. که به همین گلایه بسنده می‌کنیم.

نکته دوم؛ اینکه از برادر عزیز دکتر رضایی و دلسوزانه و مجدانه زحمت کشیدند و این مدیر با تجربه که هر جا باشند موفق و موید و منصور باشند. انتصاب دکتر فرجی مخلص و انقلابی و دوست‌درانظام و انقلاب را هم تبریک می‌گویم. نکته قوت این انتصاب، این است که ایشان بومی شهرستان هستند. در شهر مومنین و منفقین و خیرین و ولایت‌داران چنین نیروهای هستند که می‌شود روی آن‌ها حساب کرد.

نکته سوم؛ نکته‌ای که شاید خطاب به دکتر فرجی باشد. توقع ما به عنوان نماینده عالی دولت، استفاده از همه‌ی ظرفیت‌ها و استعدادهای شهرستان است. از همه‌ی پتانسیل‌ها برای پیشرفت شهرستان در بخش آموزش، در جهت وفاق، وحدت، همدلی و انسجام برای توسعه‌ی همه‌جانبه آموزشی و تربیت، برای پیشرفت زیرساختی مانند آ.پ استفاده کنید.

از خیرین این شهر، نجبای این شهر و حاملان خیر و برکت که برای ساخت مدرسه را کمک کردند تشکر و قدردانی می‌کنم. در پایان آرزمند صحت و سلامی برای همه‌ی شما عزیزیان و مقام معظم رهبری و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) را خواستارم.

امراله مهروری، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز نیز دیگر سخنران این مراسم بود. من جزء برنامه نبودم و من ناخوانده آمدم برای سخنرانی. قرار نبود من صحبت کنم. یکی از مهم‌ترن و وسیع‌ترین نظام‌های اجتماعی تعیلم و تربیت است چون با انسان تماس دارد. می‌گویند تربیت مثل این است که با ناخن کوه را بکنید؛ انقدر سخت است. مهم‌ترین و مؤثرترین بخش در آ.پ مدیریت است. در همه‌ی سطوح. البته معنی‌اش انجام کار توسط دیگری است. و در بعد اسلامی مدیریت باید برای مردم، میان مردم و به خاطر مردم باشد. به همین خاطر در آ.پ جایگاه خاصی دارد. عظمت مدیرهای ما در آ.پ امروز در سطح کلان که حدود ۱۴ تا  میلیون دانش‌آموز را مدیریت می‌کنند بالا است.

مهروری با اشاره به بی نیاز بودن گراش به مدرسه جدید گفت:«آقای رضایی چندین سال در کنارش بودم. الآن تقریبا در گراش از مدرسه بی‌نیاز هستیم. البته مدرس جدید باید ساخته شود، چون جمعیت رو به رشد است. ده‌ها مدرسه به اتمام رسیده یا کلنگ‌زنی شده. خدا خیرتان بدهد. به نمایندگی از خیرین دست‌مریزاد می‌گویم. آقای فرجی هم چند سال معاون آموزشی ما بودند. از امروز بار سنگینی روی دوش شما است. خدا هم به شما لطف داشته که بار آن همه عظمت بر دوش شما گذاشته. شما در معرض امتحان هستید. همراهی و همدلی و تعامل لازمه‌ی کار است. به گونه‌ای کار کنید که وقتی میز را ترک کردید، مردم بگویند حیف شد، خدا حفظش کند. باید با این رویکرد وارد شوید.»

دکتر ذبیح‌اله رضایی، مدیر سابق آموزش و پرورش گراش، سخنان خود را با بغض شروع کرد. او گفت:«به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است. ابتدا دو نکته لازم می‌دانم عرض کنم. من یک آدم رقیق‌القلب هستم. امیدوارم مجموعه صحبت‌هایم را بدون غلبه احساسات به پایان برسانم. حالا اگر به گریه و زاری افتادم به خاطر ترک میز و ریاست نیست. شادی روح شهدای اسلام، امام شهدا و رفتگان این جمع و روح پدرم یه صلوات قرائت کنید.»

رضایی همچنین اضافه کرد:«وقتی زندگی خودم را بررسی می‌کنم جز شکرگزاری از خداوند حرف دیگری ندارم. علتش این است که خداوند آن چیزی که می‌توانست به یک بشر بدهد به من داد. پدر و مادر خوب، همسر و فرزندان صالح و شغل خوب و ارزشمند و دوستان و همکاران خوب و لطفی که به من داشته در فصل‌الخطاب دوره‌ی کاری‌ام لطف ویژه بوده که مسئولیت آ.پ این شهرستان و خلعت خدمت‌گذاری را به من عطا کرد. وقتی آدم نگاه کند، این همه موهبت جز لطف چیز بیشتری نیست. من فکر می‌کنم باید سپاسگزار باشم. دوستان خوبی که در گام آخر زندی کاری‌ام در این شهر نصیب من کرده است. که چقدر به من لطف و محبت داشته‌اند. این مجموعه مسائلی است که خودم را یک سرمایه‌دار بزرگ و کم‌پول می‌دانم.»

مدیر سابق آموزش و پرورش گراش با بیان اینکه عده‌ای در گراش سعی داشتند من را برکنار کنند:«اتفاق عجیبی که بعد از عید برای من افتاد؛ آدمی که مسئول است، اعتراض‌ها و انتقادات و نامهربانی‌ها، کج‌فهمی و قضاوت‌های نابجا گاها آزارنده است. سعی داشتند من به نحوی این پست را تحویل بدهم که خواست آن‌ها باشد و یک روال طبیعی و معقول نباشد که البته این همه‌جا هست. اتفاقی که برای من افتاد، بعد از شهادت شهید نیساری بود. حاج‌آقا بخشایش‌پور و دیگر دوستان، من بیمه‌ی شهید نیساری بودم؛ در همین مدت کوتاه. این لطف خداوند است. بعد از آن حالم خیلی خوب است. آن هم یک رؤیا و یک خواب بود. روز بعد از شهادت شهید نیساری و بعد از ماه رمضان حالم خوب است.»

او همچنین اضافه کرد:«ویژگی که در زندگی سیاسی اجتماعی‌ام دارم، خدا ترسی و انصاف بوده. فضیلتی است که در هر جامعه‌ی باشد، سعادت‌مند می‌شود. سعی کرده‌ام در زندگی به این سمت بروم. همیشه خدا را مد نظر بگیرم و تصمیم بگیرم. انصاف داشته باشم در قضاوت دیگران. در صفحه‌ی ذهن خودم. البته این‌ها خودستایی نیست.»

رضایی کار در آموزش و پرورش را سخت و طاقت فرسا دانست و افزود:« چون که به چشم دیگران نمی‌آید و نامرئی است. کار در آموزش و پرروش نامرئی است. نزدیک به شش سال که خداوند توفیق داد و مسئولیت داشتم. معتقد به ارائه‌ی گزارش دادن نیستم. مسئول وظیفه‌اش هست که اداره‌اش را رو به جلو ببرد و هر لحظه که کارش به روزمرگی افتاد، اخلاق و شرع حکم می‌کند که برود کنار. با خودم عهد کرده بودم که وقتی کارها رو به جلو نبود، کنار بروم. به جز یکی دو هفته‌ی اخیر که دیگر به روبه جلو نبود، کارهای اداره رو به جلو بود.این دو هفته هم عرض کردم خدمت مسئولین که تکلیف را روشن کنید. چون قرار است تصمیم‌های مهمی گرفته شود.»

رئیس اسبق آ.پ گراش همچنین تشریح کرد:«من در این مسئولیت سه سال برای خودم طراحی کرده بودم. اما مجموعه اتفاق‌های که افتاد و کمک‌هایی که همکاران و دوستان انجام دادند، باعث شدند هم انگیزه و هم انرژی‌ام بیشتر شود. من در بحث آماردهی خیلی اطاله نمی‌کنم. بعضا در رسانه‌ها هم منتشر شده است. البته کار اصلی در مدارس انجام می‌شود و بنده و همکاران در اداره هماهنگ‌کننده هستیم.»

رضایی گریزی به مدرسه سازی در گراش نیز زد و تشریح کرد:«در بحث مدرسه‌سازی؛ بالای ۳۲ پرژوه یا کامل کردیم و یا کلنگ‌زنی کردیم یا در حال اجرا است. یکی از آن‌ها ساختن ساختمان اداره است که آرزوی همه‌ی ما بود. اگر یکی دو هفته‌ی دیگه می‌ماندم چند پروژه‌ی دیگر هم استارتش را می‌زدیم. نیاز ما در گام‌های بعدی و اولویت ما هنرستان و پژوهشسرا است. محور کار ما عدالت آموزشی در فضاهای آموزشی و نیوری انسانی باشد. شاید نتواسنتیم کامل انجام بدهیم. در حوزه‌ی آموزش، کیفیت‌بخشی و سازمان‌دهی یک سیاست کلی است. در حوزه‌ی متوسطه گراش در استان، از بین ۵۹ منطقه، ۳۸ بودیم. بودیم، الآن رتبه‌ی ما ۱۱ است. در حوزه‌ی ابتدایی، رتبه ما ۳۲ بود. الآن رتبه ۱ هستیم. با اطلاع عرض می‌کنم که مدارس ابتدایی گراش سرآمد مدارس استان هستند. در بحث تربتت‌بدنی ۳۵ بودیم، الآن زیر ۲۰ هستیم. در بحث بهداشت از ۵۷ به ۳۹ رسیده‌ایم. در حوزه‌ی پرورشی که گراش ظرفیت خوبی دارد پیشرفت داشته‌ایم. در مشاوره هم خیلی خوب کار کردیم.یکی دیگر از کارها تاسیس مدارس غیردولیی خصوصا مدارس قرآن‌محور مجمع‌القرآن بوده است. این حمایت‌های ویژه، ارادت قلبی من بوده.»

او به عدم توجه به مسائل سیاسی در روند کاری خود اشاره کرد و افزود:«سند افتحار من این است که سیاسی عمل نکردم. سعی کردم حقوق بچه‌های مردم و همکاران ارجح باشد. مسئله سیاسی جایگاهی نداشته. نباید هم داشته باشد. این مورد برای برای آموزش و پرورش سم است. سعی کردیم آ.پ رو حاشیه نرود. البته تابستان گذشته به حاشبه رفت. ولی امسال، آرام‌ترین سال آموزشی در اداره بود. چون ریل‌گذاری شده بود.» چند نکته صحبت‌های کلی هم داشته باشم. همیشه خودم را یک فعال اجتماعی سیاسی نگه داشتم. خودم را هم‌زاد انقلاب می‌دانم. کمی هم بلوغ عقلی زودرس هم داشته‌ام. بچه‌هایی که در روستا زندگی کرده‌اند، از هر حیث زودتر رشد می‌کنند. مستقل می‌شوند. من هم سریع در جریانات افتادم. منتهی در جنگ و نوجوانی درس می‌خواندیم و توفیق شد از بین پنج برادر، سه تا به جبهه رفتیم و در دفاع مقدس نقشی داشته باشیم.»

رضایی آنچنان که بغض کرده بود، به تعریف خاطره دوران جنگ پرداخت و گفت:« اولین بار است می‌خواهم این خاطره را بگویم که در یکی از صحنه‌های جنگ به خاطر حمله‌ی شیمیایی، من یک‌جا ۵۲ نفر از هم‌رزمانم از دست رفتند و شهید شدند. البته خودم حضور نداشتم؛ چون خودم پسرعمویم شهید شده بودم و باید برمی‌گشتم کازرون. یکی از علت‌های گریان بودن من همین صحنه‌ است. از دوستان هم‌رزم شهیدم خواستم کمک کنند در خط انقلاب همیشه بمانم.»

ذبیح اله رضایی در ادامه گفت:«رحلت امام هم تکرار شد که من دلبسته‌ی نظام بمانم. در روز شهادت شهید سلیمانی هم این صحنه تکرار شد. خدا من توفق بدهد که من در خط نظام و انقلاب بمانم. سرسپرده‌ی گروه و جناح سیاسی نباشم. معیارم حق باید باشد. برچسپ اصلاح‌طلب و اصول‌گرا، امروز دنیا و فردای قیامت چه مشکلی از این شهر حل می‌کند؟ ما باید افرادی با ایمان و با اخلاق و دلسوری باشم. سعی کردم در این مسیر خودم را حفظ کنیم و گام بردارم.»

این یک درددل است که می‌گویم؛ درک تاریخی ما از نظام باید قوی باشد. می‌بینید برخی‌ها هیچ درک تاریخی ندارند. ممکن ایت علی‌الظاهر دلسوزانه هم صحبت می‌کنند. ولی تشخیص من این است که درکی ندارد. احساس می‌کنم دل‌های ما از هم دور شده است. این یک آسیب جدی است. ما نباید همدیگر را دشمن بدانیم. ما همه ایرانی و مسلمان هستیم. با گرایش‌های مختلف نباید انحرافی فکر کنیم. برخی وقت‌های منافع شخصی و گروهی است که به فلان سمت کشیده می‌شوند.

دولت ما تحت عنوان دولت انقلابی است. این کلمه‌ی «انقلابی» که آمده، باید با دقت گام برداریم. این را از روی دلسوزی می‌گوییم. انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها است. منافع گروهی و شخصی نباید در آن باشد. در حوزه‌ی آموزش و پروش گله‌مندی که دارم، این است که دولت‌ها که تغییر می‌کنند طبیعی است که مدیران هم تغییر می‌کنند. اما شیوه‌ی تغییر زیبنده نبود. به همکار ما، رئیس اداره در دیگر شهرستان‌ها، ساعت ۱۰ صبح زنگ بزنند بگویند بعد از نماز تودیع و معارفه است. این برخورد برخورد خوبی در دولت انقلاب نیست. می‌توانم ده مورد مثال بزنم. البته تودیع و معارفه‌ی من خیلی عزتمندانه است. اما کلی عرض می‌کنم که نباید این اتفاقات بیفتد. این را به انقلاب نچسبانید.

رضایی افزود:«در خصوص اجرای سند تحول، من قبول دارم تعدادی از معلم‌ها سند تحول مطالعه نکردند. حاج‌آقای بخشایش‌پور، باید سؤال کنیم چرا مطالعه نکردند؟ این سند در دسترس همه بوده و هست. چرا مطالعه نشده؟ معلم به تنهایی خودش سند تحول بینیادین است. تا وقتی معلم به دید کارمند دیده شود، جلسات فایده ندارد. معلم خودش سند است. این نکاتی است که من به آن اعتقاد دارم.»

رضایی در پایان از حمایت های امام جمعه گراش تشکر کرد و گفت: «تشکر می‌کنم از حمایت‌های امام جمعه و گاها تذکرهایی که دادند. از همه‌ی مسئولین و همکاران و مجمع خیرین مدرسه‌ساز تشکر می‌کنم. البته دو بار می‌خواستیم در خدمت آقای فرجی باشیم. اما شرایط مهیا نشد. دکتر فرجی گزینه مناسب و خوبی هستند. تبریک می‌گویم. البته من می‌دانم از امروز به بعد، چه به سرش خواهد آمد. همه کمک می‌کنیم. من هم هر جا نیاز باشد کمک می‌‌کنم.»

سید کاظم حسینی معاون مدیر کل آ.پ استان فارس نیز در این جلسه حضور داشت و گفت:«همکاران عزیر، دکتر رضایی وقت سه چهار نفر را گرفتند و صحبت کردند. صحبت‌ها را می‌گذاریم برای فرصت دیگر. داستان خلقت حضرت آدم، درسش این است که مقام معلم جایگاه آگاهی بخشی و تذکر دارد. در سند تحول، ما به دنبال نسل صالحی هستیم که تمام‌ساحتی باشد و بداند که هدف از زندگی رضای زندگی و قرب الهی است. اگر در نظام تعلیم و تربیت، دانش‌آموز به این نکته برسد که هر کسی خلیفته‌الله روی زمین است. دکتر حسینی در برابر خیرین و پیشکسوتان و خانواده‌ی شهدا تعظیم کرد.»

طرح شهید خرازی، را بخش تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل بخشنامه کرده‌ایم. در این طرح فضاهای ورزشی مدارس آزادسازی می‌شود. در واقع مثل قدیم، بچه‌های محله می‌توانند عصر و شب، از فضای ورزشی مدارس استفاده کنند. هدف این است که مدرسه و مسجد محور باشد.

دکتر محمدعلی فرجی، رئیس جدید آموزش و پرورش گفت:«تکلیفی بود که بر دوش بنده گذاشتند که با توکل بر خدا و تعالمل سازنده با شما عزیزیان در کنار شما و زیر چتر حمایت معنوی مسئولین شهرستان، بتوانیم در سایه‌ی مدیریت مشارکتی و خرد جمعی کار خطیر آموزش و پرورش را پیش ببریم.»

مدیر جدید آموزش و پرورش گراش در پایان افزود:«قطعا نظرات و برنامه‌های خوب شما راهگشا خواهد بود. ان‌شاءالله بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. من آمده‌ام که کار کنم. البته این میدان وسیعی است. گام کوچکی هم بتوانیم برداریم هنر بزرگی کردهایم. ان‌شاءالله بتوانیم مشکلات را حل کنیم و موانع را برداریم. نکته بعد این است که نصیحت و پیشنهاد درست را از هر زبانی بنشنوم، می‌‌پذیرم. ان‌شالله دربرابر شهدا و مردم روسفید باشیم. برنامه‌ها را در جلسات تخصصی و با حضور مدیران عارض خواهم شد. در پایان از زحمات دکتر رضایی تشکر می‌کنم. توقع دارم از همکاران در هر جایی نیاز بود، استفاده کنیم. بر خودم لازم می‌دانم از برگزارکنندگان این آیین تشکر کنم.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=8947

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: