هم‌صدایی مسئولان در اولین روز بازگشایی مدارس: «توجه به هنرستانی‌ها»

صبح دوم مهر ۱۴۰۱، به مناسبت زنگ مهر و بازگشایی مدارس، مسئولان شهرستان گراش میهمان دانش‌آموزان هنرستان کاردانش شهید منفرد بودند. در این مراسم، مدیر آموزش و پرورش، فرماندار، فرمانده ناحیه و امام جمعه سخنرانی کردند. مدیر هنرستان نیز در بخشی از صحبت‌های خود به دغدغه‌های هنرستانی‌ها پرداخت که مهم‌ترین آن «کمبود فضای فیزیکی» بود.
به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی آ.پ گراش، اولین مسئولی که پشت تریبون رفت، مدیر آموزش و پرورش بود. دکتر فرجی در صحبت‌های کوتاه خود، ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر و تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت دفاع مقدس گفت: «ما برای شروع سال تحصیلی جدید و نواختن زنگ مهر، هنرستان کاردانش را انتخاب کرده‌ایم. چون برای ما کار و مهارت و دانش با هم مهم است و این انتخاب ما هدفمند بوده و معتقدیم دانش با کار و مهارت است که اثرگذار و مطلوب می‌شود.»
فرماندار: برای دانش‌آموزان فضای پژوهشی فراهم شود

محمود طاهرزاده، فرماندار گراش، دیگر سخنران مراسم بود. او در صحبت‌های خود با اشاره به اینکه «من با دیدن این فضا و حضور شما در مدارس، یاد دوران دانش‌آموزی خودم افتادم.»، گفت: «در وضعیت فعلی که هستید، تکلیف شما نسبت به آموزش و‌ تحصیل مشخص است.»

فرماندار در ادامه گفت: «با انقلاب اسلامی، در فضای آموزشی ما، علاوه بر تحصیل، مباحث اخلاقی نیز مکمل آموزش قرار گرفته است که انسانی متعهد و متخصص تربیت شود.»

طاهرزاده دو درخواست از دانش‌آموزان داشت. او گفت: «اول اینکه نسبت به معلمین خودتان با احترام رفتار کنید. دوم، تحصیل‌تان همراه با پژوهش باشد. به معلمان عزیز هم عرض می‌کنم که این بچه‌ها و دانش‌آموزان، مثل بچه‌های خودتان هستند. و از آموزش و پرورش که پرچمدار توسعه است می‌خواهم فضای پژوهشی و تحقیقاتی را برای این دانش‌آموزان فراهم کند.»

فرماندار در پایان به موضوع «بومی‌گزینی» و «توسعه کیفی و کمی آموزش در همه‌ی مناطق شهرستان» اشاره و از مجمع خیرین مدرسه‌ساز نیز تقدیر و تشکر کرد.

مدیر هنرستان: فضای فیزیکی کم داریم

حمیدرضا عظیمی، مدیر این هنرستان نیز از این فرصت استفاده کرد و چند دقیقه‌ای پشت تریبون رفت. او در بخشی از صحبت‌های خود، ضمن اشاره به این موضوع که شهید چمران‌ها و شهید باکری‌ها الگوهای خوبی برای دانش‌آموزان رشته‌های فنی و کاردانش هستند، گفت: «در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان که از متوسطه اول فارغ‌التحصیل می‌شوند و قصد انتخاب رشته دارند، باید وارد رشته‌های فنی بشوند. اما ما در اینجا، ظرفیت را برای ۵۰ درصد نداریم.»

مدیر هنرستان کاردانش شهید منفرد در ادامه گفت: «۵ سال پیش که من مدیریت این هنرستان را قبول کردم، ۱۲۰ دانش‌آموز داشت.ما تا دو سال پیش تا ۲۲۰ دانش‌آموز جذب کردیم. اما هنوز این آمار دلچسب ما نیست. چون فضای فیزیکی ما جوابگوی دانش‌آموزان و متقاضیان رشته‌های کاردانش نیست.»

عظیمی در ادامه ضمن برشمردن دست‌ساخته‌های کاربردی دانش‌آموزان این هنرستان که بعضا برگزیده‌ نیز شده است، گفت: «با وجود کمبودهایی که ما داریم، باز هم این بچه‌ها از وسایل دورریز، دست‌ساخته‌هایی داشته‌اند که اگر شرایط بهتر بود، این موفقیت نیز بیشتر می‌شد.»

مدیر هنرستان در پایان گفت: «سال ۷۵، ۵ هزار متر فضا برای هنرستان پیش‌بینی و ساخته شده. آیا بعد از این همه سال، خیرین ما به این سمت هدایت شدند که مشکل فضای فیزیکی هنرستان حل شود؟ خصوصا این رشته‌های کاردانش و فنی که این‌قدر مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است. ما از مسئولانی که در این مراسم حضور دارند درخواست داریم این موضوع را به جد پیگیری کنند.»

سرهنگ ستاری: از این دانش‌آموزان گره‌گشایی شود

به مناسبت هفته دفاع مقدس، سخنران بعدی مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گراش بود. سرهنگ ستاری در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «در تاریخ نظام جمهوری اسلامی اتفاقات بزرگی افتاده است که قبل از انقلاب نداشتیم. در تاریخ ۲۰۰ سال گذشته ایران، هر جنگی اتفاق افتاده، بخشی از کشور جدا شده است. اما بعد انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی، یک‌وجب از خاک کشور جدا نشد.»

سرهنگ ستاری به حضور دانش‌آموزانِ شهیدی همچون «حسین فهمیده» و «بهنام محمدی» اشاره کرد و گفت: «خیل عظیم مردمی که در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند، افرادی هم‌سن‌وسال شما بودند.»

وی در ادامه گفت: «ما از خود شورای دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی دعوت کنیم که تشریف بیاورند در جلسات. اولویت‌بندی‌ها و نیازمندی‌هایشان را بشنویم تا اگر ۳۰ مسئول در این مراسم حضور دارند، حداقل از این دانش‌آموزان گره‌گشایی بشود.»

فرمانده ناحیه در پایان صحبت‌هایش گفت: «ما می‌خواهیم در شهرستان گراش، موارد سخت‌افزاری مثل مدرسه‌سازی، با مسائل نرم‌افزاری مثل قبولی کنکور، ترک تحصیل و مطالعه هم‌خوانی داشته باشند.» او به نقش خیرین در بهبود این موارد نیز اشاراتی داشت.

امام جمعه (خطاب به مسئولین): برای هنرستانی‌ها باید کاری انجام شود

سخنران پایانی مراسم حجت‌السلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش بود. او در صحبت‌های خود گفت: «ما باید هم درس بخوانیم و هم متقی شویم. اینکه ما الآن از جای جای ایران، می‌توانیم قلب اسرائیل را بزنیم، به خاطر وجود افرادی است که هم متخصص فنی هستند و هم انقلابی.»

امام جمعه در پایان گفت: «شما ببیند حضرت آقا چقدر در مورد مدارس و رشته‌های فنی تاکید دارند. چقدر اصرار دارند. پس این همه مسئولین که اینجا حضور داریم، به این موضوع واقف هستیم. اگر این موضوع درست است و قبول دارم،‌باید کاری انجام شود. این جلسه مثل دیگر جلسات نباشد که فقط مسئولین ببینند و بشنوند و اتفاقی هم نیفتد.» او همچنین به نقش خیرین در این موضوع و نمایندگان آن‌ها در جهت‌دهی با سرمایه‌های نیک‌اندیشانه نیز اشاراتی داشت.

تجلیل از زحمات فضل‌الله دارشی در روز بازنشستگی‌اش
در مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی که دوم مهر ۱۴۰۱ در هنرستان کاردانش شهید منفرد برگزار شد، از زحمات چندین ساله‌ی فضل‌الله دارشی با حضور مسئولین شهرستان تجلیل شد. دارشی که سال‌ها مستخدم هنرستان کاردانش شهید منفرد و هنرستان فنی امام حسین(ع) بوده، مهر امسال در سن ۷۴ سالگی بازنشسته شد.

هنرستان کاردانش شهید منفرد گراش که سال ۱۳۷۵ بنا شده، در شهرک شهید دستغیب، بلوار شهید منفرد واقع شده است. این هنرستان در کنار پژوهشسرای دانش‌آموزی، هنرستان فنی امام حسین(ع) و دبستان ابتدایی شهید رامیارپور قرار دارد. رشته‌های تأسیسات، مکانیک و کامپیوتر از جمله رشته‌های فعال در این هنرستان است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=9921

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: