فرمانده سپاه: محرومیت‌ها زیبنده گراش نیست / حسین‌زاده: سپاه و فرمانداری قرارگاه را ایجاد کنند

پیشنهاد فرمانده سپاه گراش در ایجاد قرارگاه محرومیت زدایی با استقبال حسین‌زاده، نماینده مجلس قرار گرفت. قرار است فرمانداری و سپاه این قرارگاه را شکل داده و هر سه‌ماه به نماینده گزارش دهند.

سرهنگ ستاری، فرمانده سپاه گراش، به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی، در نامه‌ای سرگشاده به مهندس حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس، خواستار تشکیل «قرارگاه محرومیت‌زدایی» در منطقه شد. ستاری در این نامه ضمن برشمردن فعالیت‌های جهادی بسیجیان، به محرومیت‌های موجود در روستاها نیز اشاره داشت.

مهندس حسین‌زاده نیز در جواب به این نامه‌ از فرماندار و فرمانده سپاه خواست قرارگاه سازندگی ر در شهرستان گراش ایجاد کنند و در راستای برنامه‌ریزی بهتر و هم‌افزایی بیشتر هر سه ماه یک‌بار گزارش کتبی اقدامات صورت گرفته به دفتر نماینده در شهرستان گراش منعکس کنند.

چندی پیش نیز روابط عمومی مهندس حسین‌زاده از اختصاص بیشترین بودجه محرومیت‌زدایی در استان در بودجه ۱۴۰۰، به حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز خبر داده بود.


 

متن نامه ستاری، فرمانده سپاه به حسین‌زاده، نماینده مجلس: 

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و تحیات
ما جز با کار جهادی و جز با کار انقلابی نخواهیم توانست کشور را به سامان برسانیم. «امام خامنه‌ای مدظله‌العالی»

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه بندگان خوب خدا و همه خدمتگزاران صدیق این نظام اسلامی. در این ماه ضیاف‌الله، خداوند رحمان را شاکریم که عمرمان در برهه‌ای از زمان قرار داده است که برکت اسلام عزیز، پرچم سایه‌گستر حکومت اسلام ناب محمدی(ص) تحت لوای ولی‌فقیه، عزتمندانه به اهتزاز در آمده است و نام این انقلاب اسلامی به برکت وجود امام خمینی(ره) در سرتاسر گیتی شناخته شده است.
امروز افتخار این انقلاب پرورش انسان‌های مجاهد والگوهای بی‌بدیلی مثل شهدای عزیزمان وشخصیت‌هایی بی‌نظیر امثال شهید حاج‌قاسم سلیمانی و علمای اعلامی که همه عمر خود را صرف خدمت صادقانه به این مکتب و مردم نمودند.
خواستم به بهانه سالروز تشکیل بسیج سازندگی، این نهاد جهادی که بدنه آن از جوانان و دلسوزان انقلابی تشکیل شده و هدفی جز رضای خداوند متعال و آمالی جز دغدغه خدمت به مردم و عمران وآبادانی در مناطق محروم و تزریق روح امید در کالبد اجتماع هدفی ندارند مطالبی را خدمت شما نماینده جوان، باانگیزه و پرتلاش مردم در مجلس شورای اسلامی معروض دارم.
امدادرسانی در سیل و زلزله، ساخت و مرمت منازل روستایی و محرومین، تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان، مشارکت و هم‌افزایی در مبارزه با بیماری منحوس کرونا، برگزاری رزمایش‌های متعدد کمک مؤمنانه با تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک، ساخت راه روستایی، آبرسانی، کمک به کشاورز و دامدار، ساخت اماکن عام المنفعه(مسجد ،مدرسه، پارک و…)، رفع مشکلات و موانع تولید و حمایت از کارگاه‌های زودبازده، مشاوره حقوقی و کمک به رفع مشکلات خانوادگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی و اعزام بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم، تنها گوشه‌ای از فعالیت عظیم و شبانه‌روزی گروه‌های جهادی می‌باشد که به صورت مخلصانه و با کمترین امکانات در حال مجاهدت در منطقه هستند.
جوانان متعهد و متخصص و انقلابی که در زمینه‌های مختلف، عاشقانه آماده همکاری و مشارکت با نهادهای مختلف در رفع مشکلات مردم هستند.
الحمدلله مردم شهرستان‌های حوزه استحفاظی جنابعالی نیز به تمام معنا حتی از سال‌های قبل از انقلاب و بعد از آن، کارنامه بسیار درخشانی در حمایت و پشتیبانی از جریان انقلاب اسلامی در منطقه جنوب کشور داشته و اوج این دلداگی نثار صدها شهید گلگون کفن و هزاران رزمنده و جانباز و آزاده هست.
همانطور که استحضار دارید این منطقه از قدیم والایام خاستگاه حکومت اسلامی و الگویی بی‌بدیل در وحدت بین شیعه و سنی بوده و مردمان خون‌گرمش به دینداری و ولایتمداری، به تمام معنا زبان‌زد عام و خاص بوده و هستند.
اما با وجود تمام تلاش‌های نهادهای اجرایی و امکاناتی که در طول سالیان پس از انقلاب تا کنون حاصل شده است، متاسفانه محرومیتی که به چشم می‌خورد اصلازیبنده این مردم عزیز و این منطقه باقدمت نیست و انصافا انسان از دیدن برخی از این محرومیت‌ها ورنج‌ها خصوصا در مناطق روستایی، رنجیده خاطر می‌گردد.
جناب حسین زاده، جای بسی سوال وتعجب و حتی تاسف است که با وجود این همه ظرفیت‌های فوق‌العاده بزرگ موجود در منطقه که بالاترین آن همت والای خیرین و انسان‌های پاک طینتی است که با وجود مکنت مالی در اوج تواضع و دینداری، گذران عمر می‌کنند که شاید کمتر جایی باشد که انسان‌هایش با وجود داشتن مکنت مالی، خود را غرق در مطامع دنیوی نکرده و اصالت و معنویت خودشان را چنان مراقبت کرده اند که انسان با مصاحبت و همنشینی با این خوبان به تمام معنا احساس لذت و آرامش می‌کند واین سرمایه عظیم قطعا جز با مراقبت و دینداری و پاکدامنی حاصل نشده است، باید اقرار کرد که این منطقه باید با همه این ظرفیت، خیلی جلوتر از این وضع موجود باشد و با این همه ظرفیت‌های بزرگ، قطب‌های صنعتی و مشاغل گوناگون و رونق کار و تولید در اینجا باید به وفور یافت شود اما متاسفانه بنا به هر دلیل و سلیقه‌ای در این مهم کوتاهی شده است.
لذا مجموعه سپاه و بسیج با توجه به اولویت‌های موجود، خصوصا در مباحث محرومیت‌زدایی در سطح روستاها و با توجه به اینکه الحمدلله شما از جمله مسئولینی هستید که مدام در بین مردم عزیز روستاهای منطقه حضور دارید و پیگیر ظرفیت‌های خوبی در مجلس شورای اسلامی هستید پیشنهاد می‌دهد قرارگاهی بنام «قرارگاه محرومیت‌زدایی» در منطقه تشکیل و با جدیت و نظرات کارشناسی و احصاء اولویت‌ها جهت رفع مشکلات مردم منطقه خصوصا مناطق روستایی ومحروم، با همدلی گام‌های موثری بصورت منسجم برداشته شود.

البته این امر مهم قطعا مستلزم ایجاد هم‌افزایی و همدلی بیشتر در بین نهادهای مختلف شهرستان و حرکت جهادی وانقلابی جدی‌تر و همدلی افزون‌تر همه مسئولین منطقه می‌باشد تا ان‌شاءالله شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این منطقه مهم در جنوب کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی و زیرساخت‌های مختلف مورد نیاز باشیم.
قطعا در این مسیر مبارک، مجموعه سپاه و بسیج نیز مانند گذشته اعلام می‌نماید که با تمام توان خود حاضر به همکاری و هم‌افزایی در عرصه‌های مختلف خصوصا مباحث محرومیت‌زدایی، خواهد بود.

” وَمَا تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ ۚ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیبُ ”

با تشکر برادرتان ستاری


جوابیه حسین‌زاده به نامه ستاری: 

جناب سرهنگ ستاری
فرمانده محترم سپاه شهرستان گراش

با سلام و تحیات
ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما، سالروز تشکیل بسیج سازندگی که در سال‌های گذشته افتخارات بسیاری را رقم زده است، خدمت شما و بسیجیان عزیز و مردم‌یار تبریک فراوان عرض می‌کنم.

خدمات فراوان بسیج سازندگی بر هیچ کس پوشیده نیست. جهاد سازندگی که به فرمان امام خمینی (ره) شکل گرفت و نهالی بود که می‌توانست در محرومیت‌زدایی و ایجاد اقتصاد و امنیت پایدار نقش‌آفرین باشد و به درختی تنومند تبدیل شود، متاسفانه به دلیل تنگ‌نظری‌های سیاسی عده‌ای ادغام و متوقف شد، اما دیری نگذشت که در پایان دهه هفتاد و با فرمان امام خامنه‌ای، بسیج سازندگی تشکیل و آن امید از دست رفته احیا شد.

امروز بسیج سازندگی توانسته آن آرزوهایی که برای جهاد سازندگی متصور بود را زنده کند و با امیدبخشی به مناطق محروم، زندگی را به جریان بیاندازد. اقدامات این بسیج در سراسر کشور و به خصوص در استان فارس بی‌نظیر است و باید قدر دانست.

بنابر گزارش‌هایی که از اقدامات این بسیج در شهرستان گراش و در شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز دریافت کردم، اقدامات بسیار اثرگذاری انجام گرفته است. خدمت شما و دیگر فرماندهان انقلابی و ارزشمند سپاه خداقوت عرض می‌کنم و دست تک تک جهادگران عزیز را می‌بوسم. خدا پشت و پناه و یاور شما باشد که در این روزهای سخت، کنار مردم بودید.

اما همانطور که خودتان اشاره فرمودید، متاسفانه منطقه همچنان از محرومیت‌های بسیاری رنج می‌برد و این شایسته ما نیست. پیشنهادی که مطرح فرمودید، پیشنهاد بسیار خوب، سنجیده و بجاست. بنده از شما و جناب آقای غلامپور فرماندار محترم شهرستان گراش درخواست دارم که این قرارگاه را به ریاست فرماندار محترم که متولی ساختار و توان اداری و دولتی شهرستان هستند و دبیری خودتان ایجاد و با هماهنگی یکدیگر از تمامی ظرفیت‌های موجود در شهرستان بهره ببرید. همچنین در راستای برنامه‌ریزی بهتر و هم‌افزایی بیشتر هر سه ماه یک‌بار گزارش کتبی اقدامات صورت گرفته به دفتر اینجانب منعکس نمایید.

از آنجایی که اولویت اصلی منطقه محرومیت‌زدایی است، رایزنی‌ها و تلاش‌های بسیاری انجام دادم تا در بودجه ۱۴۰۰، بیشترین بودجه محرومیت‌زدایی در استان به حوزه انتخابیه اختصاص یابد که خوشبختانه این اتفاق افتاد و به اطلاع عموم مردم نیز رسید.

بنده پشتیبانی‌های کامل انجام خواهم داد و خود را موظف می‌دانم که حامی محرومیت‌زدایی باشم. توان‌ دستگاه‌های استانی و کشوری را هم ان‌شاالله به یاری شما خواهم آورد.

به دیگر فرمانداران محترم و فرماندهان سپاه نیز پیشنهاد می‌دهم که این قرارگاه در شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز تشکیل شود.

فرمانداران محترم و مسئولان شهرستان‌ها باید پیگیری کنند تا آن ۱۴۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بودجه محرومیت‌زدایی به طور کامل جذب و با تصمیم و برنامه‌ریزی قرارگاه‌ها به دقت صرف مناطق و روستاهای محروم شود.

امید است با تشکیل این قرارگاه‌ها شاهد اتفاقات خوب و امیدوارکننده در راستای محرومیت‌زدایی در منطقه جنوب استان فارس باشیم.

دوام توفیقات شما را از ایزدمنان خواستارم

حسین‌ حسین‌زاده
نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی

 


Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=3140

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: