پیشنهاد یک خیرات دائمی برای امواتمان

حمید بهرامی: یکی از مراسماتی که این روزها خرج بسیار زیادی برای خانواده‌ها به همراه دارد، برپایی مجلس ختم است. از این رو پیشنهاد می‌گردد این نوع مراسمات در حد امکان مختصر برگزار گردد و بخشی از هزینه به عنوان خیرات به صندوق‌های قرض‌الحسنه که در سطح شهر و محلات و مساجد فعالیت دارند اختصاص داده شود.

حمید بهرامی فعال فرهنگی اجتماعی گراش در یک یادداشت کوتاه پیشنهادی را برای خیرات اموات مطرح کرده است. او در این پیشنهاد می‌گوید: «هزینه مجلس ختم، جهت اهدای وام به صندوق‌های محلی هدیه شود.» بهرامی در این یادداشت نوشته: «با پربار شدن صندوق‌ها به مرور زمان می‌توان بخش زیادی از مشکلات خرد افراد جامعه را با پرداخت وام قرض‌الحسنه بر طرف کرد.»

یادداشت را بخوانید:


حمید بهرامی: به عنوان مقدمه، حدیثی را از پیامبـر اکرم(ص) نقل می‌کنم که فرمود: «هزار درهم را اگر دوبار قرض بدهم، بیشتر دوست دارم از اینکه آن را یکمرتبه بعنوان صدقه بپردازم.» یا توجه به این حدیث نبوی، پیشنهاد می‌شود «هزینه مجلس ختم، جهت اهدای وام به صندوق‌های محلی هدیه شود.»

با توجه به ساز و کار جدید بانک‌ها همچون امتیاز جهت اعطای وام و نداشتن قسط عقب افتاده و… و در روزهایی که برای یک وام ۵ میلیون تومانی کسی جرأت نمی‌کند حتی نزدیکان خودش را ضمانت کند، وجود صندوق‌های محلی که چند مورد از آن در سطح شهر فعالیت دارند می‌تواند گره‌گشایی باشد برای آنانی که بنا به هر دلیلی از گرفتن وام از بانک‌ها محروم هستند.

یکی از مراسماتی که این روزها خرج بسیار زیادی برای خانواده‌ها به همراه دارد، برپایی مجلس ختم است. از این رو پیشنهاد می‌گردد این نوع مراسمات در حد امکان مختصر برگزار گردد و بخشی از هزینه به عنوان خیرات به صندوق‌های قرض‌الحسنه که در سطح شهر و محلات و مساجد فعالیت دارند اختصاص داده شود.

با پربار شدن صندوق‌ها به مرور زمان می‌توان بخش زیادی از مشکلات خرد افراد جامعه را با پرداخت وام قرض‌الحسنه بر طرف کرد و حتی در آینده و جهت امورات دیگر مثل خرید جهیزیه و آزادی زندانیان و… از آن استفاده نمود. از طرفی برای امواتمان هم یک خیرات دائمی هدیه کرده‌ایم.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=11796

۱ نظر

  • البته اگه همین مساجد و صندوق های محلی کارشون رو بدرستی انجام بدن وهمکاری باهم داشته باشند نه اینکه یک خانواده از چند صندوق حمایت میشه و یک خانواده هیچ بهره ای نمیبره و نه تنها خرج مراسم ختم بلکه در خیلی از مراسم های دیگه گراش هم خرج های افراطی میشه

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: