فراخوان همگانی ثبت‌نام در انتخابات شورا

یک‌هفته مانده به آغاز نام‌نویسی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گروه ده‌نفره با انتشار اطلاعیه‌ای از ‘تمامی افرادی که در زمینه‌های مختلف دارای تخصص هستند’ دعوت کرده تا در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

این گروه ده‌نفره‌ متشکل از جمع شش‌نفره‌ای است که مناظره‌ی نامزدهای انتخابات شورای شهر گراش را در سال ۱۳۹۶ برگزار کرد، و با اضافه شدن چهار فرد دیگر قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۹۹، تجربه موفقی در به اجماع رساندن کاندیدا‌های شهرستان گراش ایفا کرد.

شورای ششم

متن کامل این اطلاعیه را بخوانید:

بسمه‌ تعالی

اطلاعیه شماره یک گروه ده‌نفره

یک سال بعد از تجربه‌ی شیرین انتخابات مجلس شورای اسلامی، گروه ده‌نفره از ماه گذشته فضای عمومی شهر را در آستانه‌ی انتخابات شورای اسلامی شهر گراش بررسی کرده است. آنچه دیده می‌شود، تعداد کم اعلام آمادگی نامزدها و در نتیجه احتمال کاهش مشارکت در انتخابات پیش‌ رو است. از این نظر ما گام اول در مسیر تشکیل شورایی کارآمد و متحد را حضور تمام تخصص‌ها، سلایق و دیدگاه‌ها در انتخابات می‌دانیم تا در پی آن، تمایل شهروندان به مشارکت در انتخابات نیز افزایش یابد.

اهمیت شورای اسلامی شهر به عنوان مستقیم‌ترین و در دسترس‌ترین نمایندگان مردم نیازی به تاکید مجدد ندارد. رایزنی‌های اولیه نشان می‌دهد بسیاری از افراد شایسته به دلایل مختلف اجتماعی، سیاسی و شخصی تمایل چندانی برای ثبت‌نام و نامزدی انتخابات نشان نمی‌دهند.

از این رو از تمامی افرادی که در زمینه‌های مختلف دارای تخصص هستند دعوت می‌کنیم که با حضور در انتخابات شورای شهر، خود را در معرض رای مردم قرار دهند. ما نیز تلاش خواهیم کرد که بعد از مشخص‌ شدن نامزدها، در تدوین برنامه‌های آن‌ها و کمک به انتخاب بهتر، همانند انتخابات گذشته، یاری‌گر شهروندان باشیم.

گروه ده‌نفره در سه مرحله ثبت‌نام انتخابات، تبلیغات انتخابات و پس از انتخابات، برنامه‌هایی را در نظر دارد. در این مرحله، در کنار انتشار این فراخوان همگانی و دعوت به ثبت‌نام، با نهادهای صنفی و مدنی جلساتی برگزار خواهد شد تا افراد با تخصص‌های متفاوت به ثبت‌نام در انتخابات تشویق شوند.

شهروندان نیز می‌توانند افراد شایسته از نظر خود را به اعضای گروه معرفی کنند تا به صورت فردی نیز از افراد برای نامزدی در انتخابات دعوت شود. امیدواریم با یاری نهادهای اجرایی و نظارتی انتخابات بتوانیم نقش کوچکی در برگزاری انتخاباتی موثر و پرشور داشته باشیم.

گروه ده‌نفره: غلامرضا آرمان‌مهر، محمد خواجه‌پور، مهدی عالمی، حامد عبداللهی، مسعود غفوری، حسین فولادی، مهدی قنبری، سلمان مهرابی، مهدی نوروزی، مهدی وفایی‌فرد

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2413

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: