مشکل خطوط همراه و ثابت حل می‌شود

مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار مهندس حسین‌زاده نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی وعده داد که تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ و پیش از آنکه دولت دوازدهم به پایان برسد، تمامی روستاهای جنوب استان فارس که بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند دارای اینترنت خواهد شد.

اذری جهرمی

حسین‌زاده در این دیدار که در یک فضای صمیمانه صورت گرفت و دقایقی از آن به تماشای بازی استقلال با مس کرمان و لحظه به ثمر رساندن گل استقلال و کل کل فوتبالی گذشت، لیستی از روستاها که فاقد اینترنت و یا دچار پوشش ضعیف اینترنت هستند را در اختیار وزیر ارتباطات قرار داد.

روستاهای فرشته‌جان، بیخویه، جلال آباد، شت‌وان، اوه، علی‌آباد اوکشی، بختیارویه، بلوچی، شاه قطب‌الدین، مسیح آباد، کهنه برهان، کشکوه و رمی‌آباد از جمله روستاهایی بودند که در لیست مهندس حسین‌زاده قرار داشتند.

در این دیدار بر لزوم تسریع در انجام BTS جدید شهر محمله، تعویض ریپیتر روستای لاغر به سایت BTS همراه اول، تعویض BTS روستاهای کورده و کهنویه به BTS جدید ۴G و نصب لاین ترمینال روستاهای چاه‌طوس، آشنا و مز جهت افزایش پهنای باند اینترنت نیز تاکید شد.

مشکلات ارتباطاتی شهرستان‌های خنج، گراش و اوز نیز در دیدار با وزیر جوان دولت دوازدهم مطرح شد. حسین‌زاده در این رابطه گفت: از وزیر ارتباطات درخواست شد تا در انجام BTS جدید شهر محمله سرعت عمل صورت بگیرد و تعویض ریپیتر روستای لاغر به سایت BTS همراه اول، تعویض BTS روستاهای کورده و کهنویه به BTS جدید ۴G و نصب لاین ترمینال روستاهای چاه طوس، آشنا و مز جهت افزایش پهنای باند انجام بگیرد.

وی افزود: همچنین در این جلسه تقاضا شد تا به عدم توسعه خطوط تلفن ثابت در فیشور، کوره و محلاتی از شهر اوز، آنتن‌دهی بسیار ضعیف و عدم پوشش آنتن تلفن همراه در بیشتر نقاط شهرک توحید و روستاهای هود و اسلام‌آباد و وضعیت نامناسب اینترنت در روستای قلات و شهرک توحید رسیدگی شود.

حسین‌زاده همچنین در این دیدار از وزیر ارتباطات خواست تا در عید نوروز با سفر به منطقه همسایه خود به بررسی مشکلات و نیازمندی‌های ارتباطاتی شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز بپردازد که آذری جهرمی ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک سفری خواهد داشت.

با توسعه اینترنت در روستاهای منطقه، روستائیان می‌توانند به کسب و کارهای اینترنتی بپردازند و محصولات خود را از طریق فروشگاه‌های اینترنتی و برخط به فروش برسانند. همچنین دانش‌آموزان این روستاها در شرایط شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری به راحتی می‌توانند به سامانه شاد دسترسی داشته باشند. ضمن اینکه یکی از مولفه‌های اساسی توسعه هر منطقه و شهرستان، توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی و اینترنتی است.

عدم برخورداری برخی مناطق از تلفن ثابت و آنتن‌دهی ضعیف خطوط همراه اول و ایرانسل در برخی روستاها و محلات نیز موجب شده تا در ارتباط مردم با یکدیگر و انجام کسب و کارها خلل‌هایی به وجود آید.

سیدعباس جهانبانی رئیس دفتر مهندس حسین‌زاده در شهرستان گراش در گفتگو با پندری در خصوص دیدار نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با وزیر ارتباطات گفت:
در این دیدار علاوه بر طرح مشکلات شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز، مسائل و نیازمندی‌های ارتباطاتی شهرستان گراش نیز مطرح شد.

عدم آنتن‌دهی مناسب خطوط تلفن همراه در شهرستان گراش طی ماه‌های اخیر منجر به شکل‌گیری یک نارضایتی عمومی شده است. از این رو درخواست شد لاین ترمینال‌های فیبر ارد به آغصه و فداغ به بشیرآباد، حسین‌آباد و خلیلی نصب شود.

همچینن تقاضا شد مشکل آنتن‌دهی مناسب تلفن همراه در انتهای خیابان بسیج، هفت برکه، بلوارهای امام علی (ع)، شهید بندی، سرداران و خلیج فارس، پشت کوچه باغ عسکری، مجموعه علوم پزشکی و بیمارستان امیرالمومنین (ع) و بلوارهای اطراف، باغ شهری جاپر، مسکن مهر، مسکن خودمالکی و مسکن بسیجیان بررسی و رفع شود.

رئیس دفتر حسین‌زاده در شهرستان گراش خاطرنشان کرد: مهندس حسین‌زاده در این جلسه بر لزوم رفع مشکل توسعه تلفن ثابت در منطقه باغ موسی و کوچه دبیری، ساختمان حاج‌زینل زینلی و ولیعصر (عج) شهرک آزادگان و مجتمع حاج احمد صادق‌فر، شهرک‌های شهیدان نام‌آور و حاجی‌پور، انتهای خیابان بسیج، بخشی از بلوار سرداران، باغ شهری جاپر و مسکن مهر و مسکن خودمالکی شهرک زیتون و کوثر نیز تاکید کرد.

جهانبانی به نقل از نماینده مردم گفت: وزیر ارتباطات پس از بیان این درخواست، قول داد تا یک تیم از سوی وزارتخانه به گراش اعزام و مشکلات تلفن ثابت و تلفن همراه در شهرستان گراش بررسی و رفع شود.

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2409

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: