معلم‌ها پشت نیم‌کت‌های دانش‌آموزی

به گزارش پندری، امشب، ۱۲ آبان ۱۴۰۰، هیات محبان اهل‌بیت(ع) برنامه‌ی هفتگیِ چهارشنبه‌شب‌های خود را به موضوع روز دانش‌آموز اختصاص داده بود. معلمان گراشی و معلمانی لاری که در گراش تدریس داشته‌اند، مهمانان این برنامه بودند تا از «دانش‌آموزها» بگویند.
سخنرانی امیرحمزه مهرابی با موضوع ۱۳ آبان، اولین بخش از این برنامه بود. خواجی و شریعت‌زاده، دو معلمِ اهل لار که سال‌ها در گراش معلمی کرده‌اند، اولین معلم‌هایی بودند که پشتِ نیم‌کتِ دانش‌آموزی نشستند و به سؤالات مجری برنامه، احمدرضا خودکامه پاسخ دادند.

هم لاری هستم و هم گراشی

عبدالرضا خواجی، که سال‌هاست بازنشسته شده در ابتدای صحبتش با زبانِ مادری نیز صحبت کرد، گفت: «من هم خودم را لاری می‌دانم و هم گراشی.» بعد از این جمله، حاضرین آقای خواجی را تشویق کردند. او در درباره سال‌های تدریسش گفت: «من ۱۸ سال در روستا درس داده‌ام و ۱۳ سال در شهر گراش معلمی کرده‌ام. مدارس سعادت، هرمزی، بهزادی، احمدی و بانوحقانی از مدارس گراش بودند که من در آن‌ها خدمت کرده‌ام.» خواجی در پاسخ به این سؤال که در دوران دانش‌آموزی می‌خواستید چکاره شوید، گفت «می‌خواستم خلبان بشوم.» همسر خواجی نیز در گراش معلمی کرده است.
علی‌اصغر شریعت‌زاده، دیگر معلمِ مهمان از لار بود. او وقتی در معرفی خود گفت: «من داماد گراشی‌ها هستم.»، با تشویق حاضرین مواجه شد. شریعت‌زاده ۱ سال در فداغ و ۲۱ سال در گراش معلم و معاون بوده‌ است. او سال‌ها در مدرسه‌ی ابتدایی شهید بهزادی معاون بوده است. شریعت‌زاده گفت: «وقتی دانش‌آموز بوده، دوست داشته کاسبی کند و برود سرِ کار.». او  در ادامه از روند معلم شدندش هم خاطراتی تعریف کرد.

دو معلم گراشی با کوله‌باری از خاطره

دو معلمِ گراشیِ مهمان برنامه، هر دو متولد سال ۴۴ بوده‌اند. محمد ناصری که کماکان دبیر زبانِ مدارس گراش نیز هست، از شش سال تحصیلِ دوران ابتدایی‌اش در مدرسه‌ی هرمزی خاطراتی را تعریف کرد. او همچنین از چند سالی که در کنکور شرکت کرده، چگونگی معلم شدنش و حضورش در روستای درز و سایه‌بان نیز برای حاضرین خاطراتی را بیان کرد. ناصری در پایان صحبت‌هایش توصیه‌ای به خانواده‌ها داشت. او گفت: «شب زود بخوابیم تا صبح‌ها سحرخیز باشیم.» این مدل جمله‌ها از ناصری، در کلاس‌های زبان نیز زیاد شنیده می‌شود.

ابوالقاسم مقدسی، نیز در مدرسه‌ی ابتدایی هرمزی درس خوانده است. مقدسی پیش‌دانشگاهی‌اش را در دبیرستانِ حاجی‌پور گذرانده است. او گفت: «در آن سال‌ها، هم تحصیل می‌کردیم، هم به جبهه می‌رفتیم.» او در پایان صحبت‌هایش از دانش‌آموزان گراشی خواست تا وارد حرفه‌ی معلمی بشوند. او با برشمردن برخی ویژگی‌های مثبت دانشگاه فرهنگیان، دانش‌آموزانِ حاضر در مراسم را به معلم شدن دعوت کرد.

اجرای سرود «فریاد» کارِ مشترک گروهِ سرود رایت‌الهدی وابسته به هیات محبان اهل‌بیت(ع) و ستاد مردمی جشنواره عمار و پخش کلیپِ مصاحبه با دانش‌آموزان با عنوان «اگر به جای دانش‌آموز، مدیر بودی…» از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

در پایان از مهمانان این برنامه تجلیل شد. نعمت‌اله عجمی از لار و محمدجواد اکبری، دبیر عربی نیز از مدعوین برنامه بودند که به این برنامه نرسیدند.

عکس‌های مصطفی محسن‌زاده و علی رایگان را از این ویژه‌برنامه ببینید:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=5556

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: