افتتاح ۵ مسکن روستایی

پنج واحد مسکونی مدد جویی در قالب ساخت مسکن روستایی با دریافت تسهیلات و مشارکت خیرین در روستای خلیلی از توابع بخش مرکزی شهرستان گراش به بهره برداری رسید. رئیس کمیته گفت: «این پروژه یکی از ۴۰ واحدی است که در سال ۱۴۰۰ توسط کمیته امداد به بهره‌برداری خواهد رسید.»

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، همزمان با دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی با حضور مجید غلام پور فرماندار گراش و مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان پنج واحد مسکن مددجویی روستایی در خلیلی به بهره‌برداری رسید.

مجید غلام‌پور فرماندار گراش در آیین بهره برداری از این طرح‌ها گفت: پنج واحد مسکونی مدد جویی در قالب ساخت مسکن روستایی با دریافت تسهیلات و مشارکت خیرین در روستای خلیلی از توابع بخش مرکزی شهرستان گراش به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به نقش مؤثر مردم در حل مشکلات کشور و پشتیبانی از نظام و انقلاب، اظهار داشت: مردم ولی نعمت این انقلاب هستند و در این سال‌ها همواره در دفاع از ارزش‌ها و انقلاب سنگ تمام گذاشتند.

غلام‌پور با اشاره به اینکه محرومیت زدایی یکی از اهداف نظام اسلامی است، تصریح کرد: اکثر روستاهای توابعه شهرستان گراش دارای واحدهای مسکن محرومان هستند و نیاز است در این خصوص در روستاهای کم برخوردارتر اقدامات جدی صورت گیرد.

فرماندار گراش بر تسریع در عملیات احداث مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و مشکل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان، نیاز است پروژه ۴۰ واحدی مسکن جامعه هدف با سرعت بیشتری اجرایی شود.

وی هدف از ساخت مسکن محرومین مقاوم سازی مسکن روستایی و اعتلا و ارتقای نظام و دفاع همه جانبه از دستاوردهای آن عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف شاهد پیشرفت و توسعه شهرستان خواهیم بود.

نادر افشار مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره)گراش در این مراسم گفت: این پروژه یکی از ۴۰ واحدی است که در سال ۱۴۰۰ توسط کمیته امداد به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: میانگین زیربنای این پروژه‌ها تقریبا ۷۰ متر مربع است و افزون بر ۱۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان برای کل پروژه‌ها هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) گراش با بیان اینکه ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد یکی از اولویت های مهم این نهاد است، اضافه کرد: اکثر پروژه‌ها در منطقه بخش مرکزی است که از این ۴۰ واحد ۲۴ واحد آن در روستای خلیلی احداث شده که به یاری خداوند تا اخر سال به بهره‌برداری خواهند رسید و این پروژه هم ۷۵ متری است که اعتبار آن از محل تسهیلات بلاعوض بنیاد مسکن و کمیته امداد و آورده خود خیرین و مددجویان تامین شده است که بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان آورده خودشان است. کلا هر پروژه ۷۰ متری تقریبا ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان هزینه دارد و بنیاد مسکن وام ۵۰ میلیون تومانی پرداخت کرده است و از پروژه ۳ هزار و ۵۰۰ ساخت مسکن مددجویی استان فارس، ۴۰ مورد مربوط به شهرستان گراش است که بین ۲۵ تا۳۰ میلیون تومان نیز وام بلاعوض توسط کمیته امداد تامین شده است.

افشار با قدردانی از مشارکت خوب خیرین و برخی از نهادهای اداری و خدماتی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت مسکن محرومان گفت: تمام عملیات ساخت و یا بهسازی و تعمیر منازل مددجویان از طریق اعتبارات دولتی ، امدادی و مشارکت خیرین انجام می شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان گراش، افزود: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیش از ۲۵۰ طرح اشتغالزایی کوچک و زودبازده در حوزه های مختلف برای مددجویان این شهرستان اجرایی شده است که برای این تعداد طرح اشتغالزایی هم اعتباری افزون بر ۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و کمک موسسات نیکوکاری به افراد واجد شرایط و سرمایه گذاران این طرح ها پرداخت شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=6788

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: