فراق خانواده شهید اهل شوش، در بیرم پایان یافت

هویت شهید «رحیم غلامزاده اهوازی» اهل شهرستان شوش استان خوزستان که پیش از این به عنوان شهید گمنام در بخش بیرم لارستان آرمیده بود شناسایی شد.

به گزارش پندری به نقل از ایکنا، عیسی افسری، فرمانده سپاه لارستان، ۲۳ آبان‎‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: هویت شهید رحیم غلامزاده اهوازی اهل شهرستان شوش استان خوزستان که پیش از این‌ها به عنوان شهید گمنام در بخش بیرم شهرستان لارستان استان فارس به خاک سپرده شده بود، شناسایی شد.

وی با بیان اینکه شهید غلامزاده اهوازی در تاریخ ۴ تیر ماه سال ۱۳۶۷ در تک دشمن در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند، گفت: پیکر پاک و مطهر شهید رحیم غلامزاده اهوازی به همراه یک شهید گمنام دیگر به عنوان شهید گمنام در روز ۱۳ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۳ همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) با حضور مردم در شهیدپرور بیرم لارستان تشییع شد و در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

افسری بیان کرد: بعد از شناسایی هویت این شهید بزرگوار برنامه‌ریزی‌های لازم جهت وصال خانواده و مادر بزرگوار این شهید با فرزند شهیدشان با همکاری امور ایثارگران استانداری و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به عمل آمد.

وی تصریح کرد: همچنین اقدامات لازم برای آماده سازی محل آرامگاه شهید به منظور حضور خانواده شهید و زیارت مرقد مطهر فرزندشان و همچنین برگزاری مراسم، توسط دستگاه‌های دولتی و مردم شهیدپرور و ولایتمدار بخش بیرم با محوریت حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) سپاه ناحیه لارستان انجام شد و مقرر شد آیین استقبال رسمی از خانواده و مادر شهید اهوازی بعد از ظهر دیروز دوشنبه، ۲۴ آبان ماه توسط مردم، خانواده معزز شهدا، رزمندگان، ایثارگران، بسیجیان، مسئولان محلی و با حضور اعضای شورای تامین شهرستان لارستان و تنی چند از مسئولhن و مردم شهرستان شوش در بخش بیرم لارستان برگزار شود.

فرمانده سپاه لارستان گفت: با رضایت خانواده معظم شهید، پیکر این آلاله گلگون‌کفن در بخش بیرم خواهد ماند و مرقد مطهر شهید اهوازی تا همیشه زیارتگاه عاشقان و ملجأ دلسوختگان در خطه لارستان خواهد بود.

وی اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی فرمانداری ویژه لارستان با خیرین نیک‌اندیش و معتمدین محلی و به یُمن قدوم پرخیر و برکت مادر شهید اهوازی، همزمان با برگزاری این مراسم معنوی، چند نفر چند از زندانیان معسر جرائم غیر عمد آزاد خواهند شد.

یادآور می‌شود، شهید رحیم غلامزاده اهوازی فرزند کاظم است که در روز هفتم فروردین ماه سال ۱۳۴۶ در شوش دانیال دیده جهان گشود. وی جمعی تیپ ۸۷ موسی ‌بن‌ جعفر(ع) است که از شوش دانیال به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و در نبرد با دشمن شرکت کرد.

📸 عکس‌های مهدی پورشمسی از این مراسم را ببینید:

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=5702

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: