با خواهران خویش در شهرهای منطقه همدل و هم‌زبانیم

 

سه تشکل بانوان گراش که مدتی پیش در اعتراض به دویدن فاطمه قاضی‌زاده، دونده‌ی اوزی از گراش تا اوز بیانیه‌ای صادر کرده بودند (متن کامل این بیانیه را «اینجا» بخوانید.)، حالا در بیانیه‌ای جدید می‌گویند «ما زنان شهر گراش با خواهران خویش در شهرهای منطقه همدل، همزبان و هم‌پیمان بوده و با آنان میثاق مودت داریم».

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه آمده است «مردم دغدغه‌مند شهر گراش به رسانه‌های خبری، فرهنگی و سیاسی یادآور می‌شوند رسالت خویش را بشناسند و به جد در راستای تحقق دولت کریمه‌ی مهدوی قدم‌های بایسته و شایسته‌ای برداشته و پاسداری از هنجارهای ارزشیِ آن را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهند».

این بیانیه با امضای سه تشکل مدرسه علمیه الزهرا(س)، بسیج جامعه زنان، شبکه سایبری انقلاب اسلامی و جمع کثیری از زنان منتظر شهر گراش در اختیار پندری قرار گرفته است.

متن کامل این بیانیه را بخوانید:

به نام خداوند سبحان
روز نیمه‌ی شعبان سالروز میلاد خجسته‌ی حضرت ولیّ‌عصر از ایام‌الله است چرا که نویدبخش ظهور حاکمیتِ توحید بر همه‌ی عرصه‌های زندگیِ انسان درجهان می‌باشد؛ میلادِ امامی را تبریک می‌گوییم که می‌تواند آرزوی تمامیِ آزادگان و مظلومان و عدالت خواهانِ جهان را تحقق بخشد.
بحمدالله امروز ما در بین‌الطلوعین زندگی می‌کنیم و این به همان معناست که سیاهی دیگر برنمی‌گردد و سپیدی روزافزون می‌شود؛ انقلاب اسلامی برای ظهورِ تمدن‌سازی در عصر غیبت آمد تا زمینه‌ساز ظهورِ زیبایی‌ها و محبت‌ها باشد.
البته استکبارِ جهانی که از انقلاب اسلامی آسیب دید، تلاش می‌کند در همه‌ی عرصه‌ها مانع ظهورِ این تمدن باشد و به موازات آن سعی دارد با بهره‌گیری از فضای مجازی و مدیریتِ ظالمانه‌ی آن، هویتِ انقلابی را از فرزندانِ این سرزمین، خاصّه زنان و دخترانِ این مرز‌و‌بوم بگیرد تا سستی جایگزین عزّت و مقاومت شود. غافل از اینکه ناخدای این کشتی و نایبِ آن بیدارند.
حال نوبتِ ماست که اگر به راستی خود را منتطر می‌دانیم، جانانه قدم در‌این‌راه گذاشته و در مقابلِ ترفند‌های ضدفرهنگیِ استکبار بایستیم. ولی متاسفانه دیده می‌شود آن دغدغه‌ی منتظرانه‌ی رهبری در حوزه فرهنگ در بعضی از مسئولین جاری نیست و خواسته یا ناخواسته زمینه‌ی خلاف آن را فراهم می‌کنند، با این عنوان که : مسایلِ مهم‌تری برای رسیدگی وجود دارد. آن‌ها از جریان پشت صحنه که بسیار منظم و هدف‌دار است، غافلند و این غفلت و نداشتنِ تحلیلِ مناسبِ فرهنگی، زمینه ساز توسعه‌ی ناهنجاری در جامعه است.
مردم دغدغه‌مندِ شهر گراش، به رسانه‌های خبری و فرهنگی و سیاسی یادآور می‌شوند که رسالتِ خویش را بشناسند و به جِدّ در راستای تحققِ دولت کریمه‌ی مهدوی قدم‌های بایسته و شایسته‌ای برداشته و پاسداری از هنجارهای ارزشیِ آن را سر لوحه‌ی کار خود قرار دهند.
ما زنان شهر گراش با خواهرانِ خویش در شهرهای منطقه، همدل، همزبان و هم‌پیمان بوده و با آنها میثاقِ مودت داریم که همه از کیانِ اسلامی دفاع کنیم و در مقابلِ عواملی که مانعِ ظهور تمدن‌ساز در عصر غیبت هستند مبارزه‌ای مستمر، عمیق و آگاهانه داشته باشیم.

پس از انتشار اولین بیانیه سه تشکل بانوان گراش نسبت به هنجارشکنی دختر اوزی در گراش، جمعی از مردم و جوانان گراش در واکنش به این بیانیه‌، متنی را امضا و برای انتشار ارسال کردند. آنها در این متن تاکید کرده‌اند که «واکنش آن عده را که همراه با عبارت‌های نامناسب بود و از سوی برخی افراد هدایت می‌شد، به هیچ وجه مورد پذیرش و موضع خود نمی‌دانیم.»  متن کامل این خبر را نیز «اینجا» بخوانید.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2771

۱۱ نظر

  • احسنت به فعال فرهنگی و تربیتی شهرمان گراش ،خصوصا این سه تشکل که دغدغه دارن، و امید دارم در آینده نه چندان دور با همکاری همدلانه فرهنگیان شهر و زنان هم منطقه امان و مردان غیور شهرمان شاهد حفظ حریم حرمت زنان در چارچوب دین باشیم که هم زنان احساس نشاط و آزادی با رعایت موازین اسلامی و حفظ حقوق خود کنن وهم مردان ما با آرامش وطیب خاطر ،زنان خود را وارد عرصه جامعه کنن .👌

  • امید واریم رسانه ای که کاری جز عادی ساز ی رفتارهای نا هنجار ندارد بخود بیاید و دست از سر فرهنگ اصیل مردم گراش بردارند. البته با زوال این دولت احتمالا بودجه و جولانشان کمتر بشود

  • در جواب علی

    اینکه باید معذرت خواهی کند رسانه ای است که با بازنشر مطالب مساله دار به فرهنگ مردم منطقه دهن کجی می کند و با تحریک یک عده جوان، لشکر کشی راه می اندازد

  • سلام علی آقای عزیز
    اگر یه کمی بیشتر دقت کنی و بیشتر مطالعه کنی این کسی که باید معذرت خواهی کند آن دختر و اطرافیانش هستند که کار حرام را انجام داده اند.
    ورزش و … حرام نیستا.
    البته که ورزش کردن لازم و ضروریست.
    بدن نمایی و برهنگی سر و گردن و گوش و گوشواره حرام است.
    و همچنین منتشر کنندگان این حرکت حرام…

  • متن بیانیه محترمانه ست و مغرضانه به نظرم نمیرسه (حتی چندنفری بی طرف این متن رو شنیدیم) حالا اینکه چرا برداشت منفی میشه خصوصا در پیج، خیلی برام عجیبه

  • سلام،معلوم شد هدف این سه تشکل با هدفی که سایت خبری حاشیه ساز دنبال کرد کاملا متفاوت بود هرچند با استفاده از اسم حاج قاسم خواستن خودشون رو موجه نشون بدن.درود بر خواهران دغدغه مند.
    کاش مسولین هم کمی پیگیری بودن تا یک سایت اینقدر دروغ پردازی و حاشیه سازی نکنه.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: