امام جمعه موقت گراش اعلام کرد:

اتباع غیرمجاز در گراش: معادل ۳۰ تا ۵۰ درصد جمعیت

امام جمعه موقت گراش در خطبه‌های نماز جمعه از جمعیت ۱۰ تا ۱۷ هزارنفری اتباع غیرمجاز در گراش خبر داد و نسبت به کم‌کاری‌ها در رد مرز این اتباع انتقاد کرد.

 

 

به گزارش پندری، حجت‌الاسلام برزگران، امام جمعه موقت گراش، در خطبه‌های نمازجمعه امروز ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ با اشاره به بحث اتباع غیرمجاز در گراش گفت:

یک موضوع مهم در گراش، بحث حضور اتباع غیرمجاز است. گفته می‌شود ۱۰ تا ۱۷ هزار اتباع غیرمجاز در گراش حضور دارند که معادل ۳۰ تا ۵۰ درصد جمعیت گراش است.

این مطمئنا یک معضل امنیتی، فرهنگی و اجتماعی است و نمیتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

بعضی اوقات وقتی در پارک‌ها، در برخی محلات و در صف‌های نانوایی حضور پیدا می‌کنیم احساس غربت می‌کنیم و بیش از این که همشهریان را ببینیم، این اتباع را می‌بینیم؛ به خصوص در بافت‌های قدیمی.

بحث اتباع غیرمجاز دغدغه تک‌تک همشهریان ماست. از فرماندار عزیز تقاضا می‌کنیم این قضیه را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

این موضوع عجیبی است که ما اصلا نمی‌دانیم جمعیت این اتباع غیرمجاز چقدر هستند. دولت تمام مشخصات ما را می‌داند، اما آمار دقیق این اتباع مشخص نیست.

از مسئولین می‌خواهیم این را به جد پیگیری کنند. آقای فرماندار هفته گذشته صحبت کردند و صحبتهای خوبی هم بود، اما همین فرمایشاتی که داشتند را اعمال کنند

جناب فرماندار گفتند در ماه گذشته ۳۰ عودت دادیم، این عدد به کجا می‌رسد؟ با این روند ۱۰ سال هم بگذرد اتفاق خاصی نمی‌افتد.

البته بهترین قوانین را هم بخواهیم اعمال کنیم، تا خواست عمومی پشت آن نباشد، آن کار پیش نمی‌رود.
در این مسئله هم برخی از خود ما مقصر هستیم که به خاطر سود شخصی منافع عمومی را در نظر نمی‌گیریم. چه کسانی به این افراد خانه اجاره می‌دهند؟

خود ما باید دغدغه داشته باشیم و اگر دیدیم خانه‌ای در کوچه ما اجاره داده شده به فرمانداری و جاهای دیگر گزارش دهیم. این به خاطر خودمان و فرزندان ماست.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12450

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: