گراش، میزبان کنفرانس علمی انکولوژی

عصر امروز، پنجشنبه، 19 اسفند 1400، گراش میزبان پزشکان متخصص و فوق‌تخصص از سراسر کشور بود.

به گزارش پندری، مسعود خواجه‌زاده، دبیر علمی این همایش، پیش از شروع این همایش گفته بود: «امروز بالغ بر ٣٠ نفر از اساتید برجسته کشوری در حوزه انکولوژی، رادیوتراپی و جراحی سرطان به صورت حضوری در این همایش شرکت دارند.»

این همایش با سخنرانی دکتر منصور انصاری شروع شد. موضوع کنفرانس او «شیمی‌درمانی و پرتودرمانی همزمان در سرطان ریه» بود. دکتر منصور انصاری متخصص بیماری‌های داخلی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دارای بورد تخصصی و عضو انجمن متخصصین داخلی و گوارش ایران است.

دومین سخنرانِ این همایش، دکتر محمد محمدیان‌پناه بود. صحبت‌های به موضوع «رویکرد به مایع بلور در بیماران مبتلا به سرطان ریه» اختصاص داشت. محمدیان‌پناه متخصص پرتودرمانی(رادیوتراپی) است.

حدود ساعت چهار و نیم، نوبت به سخنرانیِ دکتر ابوالفضل خلفی‌نژاد رسید. خلفی‌نژاد فوق تخصص خون و سرطان بالغین در گراش است. موضوع سخنرانیِ او «اصول ایمنوتراپی در سرطان ریه» بود.

چهارمین ارائه‌دهنده‌ی این همایش علمی، یک خانم بود. دکتر شیرین حقیقت، فوق تخصص خون و سرطان بزرگسالان (هماتولوژی انکولوژی) است. ارائه‌ی او به موضوع «اصول درمان‌های هدفمند در سرطان ریه» اختصاص داشت.

«چالش‌های جراحی در سرطان ریه»، عنوان ارائه‌ی علمی بعدی بود. دکتر پرویز مردانی، فوق‌تخصص جراحی قفسه سینه، به مدت بیست دقیقه، در این خصوص سخنرانی داشت.

دکتر احمد عبدالهی، آخرین سخنرانِ همایش یک‌روزه‌ی انکولوژی در گراش بود. دکتر عبدالهی که رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش است، در مورد «رویکرد بیماران سرطان ریه با الیگومتاستاز» سخنرانی داشت.

پنل علمی و بررسی یک مورد واقعی، آخرین بخش این همایش بود. هشت پزشک، در این پنل حضور داشتند که دکتر علیرضا رضوانی، گرداننده‌ی این پنل بود. دکتر رضوانی، فوق‌تخصص مدیکال انکولوژی و هماتولوژی، پیش از شروع این همایش گفته بود: «مباحثی که در این کنگره مطرح می‌شود مباحث جدید علمی و آخرین یافته‌های علمی دنیاست.»

دکتر رضوانی در ادامه گفته: «کاری که در گراش توسط دکتر خلفی‌نژاد و دکتر عبداللهی انجام می‌شود، کاری است که با دل انجام می‌شود و از روح پاک این عزیزان نشأت گرفته است.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=7178

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: