حسین‌زاده: برخی با حاشیه‌سازی و دروغ دنبال تفرقه‌افکنی هستند / معاون وزیر: اولین بار است که نماینده را ملاقات می‌کنم

خبر حضور دکتر باقری‌فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، در گراش، حاشیه‌های را به همراه داشت. مهم‌ترین آن تجمع برخی از مردم لار مقابل فرمانداری، پس از انتشار فایل صوتی مسعود راستی بود. تجمع‌کنندگان معتقد بودند حضور معاون وزیر در گراش، با هماهنگی نماینده بوده و گراشی‌ها قصد دارند رشته‌ی پزشکی را به دانشکده گراش اختصاص بدهند و دانشکده‌ی گراش را به دانشگاه ارتقا بدهند اما لار را نه.

اما حسین‌زاده، نماینده مردم جنوب فارس در مجلس، صبح امروز ۲۱ خرداد ۱۴۰۱، در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر به این حاشیه‌‌ها پاسخ داد و گفت: «معاون وزیر با دعوت دکتر عبداللهی به منطقه آمده است. هدف سفر بررسی ظرفیت‌ها برای توسعه رشته‌های دانشگاهی است؛ هم برای لار و هم برای گراش.»

دکتر باقری‌فرد، معاون وزیر بهداشت نیز گفت: «بنده برای نخستین بار است که دکتر حسین‌زاده نماینده مردم را ملاقات می‌کنم، اما در این دیدار و سخنانش از توجه به توسعه و پیشرفت همزمان دو دانشکده تقدیر می‌کنم.»

به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده، مهندس حسین‌زاده نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی صبح امروز، شنبه، ۲۱ خرداد ۱۴۰۱، در نشست با معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن خیر مقدم به دکتر باقری‌فرد معاون وزیر و دکتر کوهپایه‌زاده دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی و تقدیر از اقدامات دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، سخنانی در خصوص این سفر و حواشی ایجادشده بیان داشت.

وی گفت: مردم این منطقه از گذشته تاکنون با وحدت زیسته و خیرین نیز با وحدت عمل کردند. برای آن‌ها این شهر و آن شهر فرقی نمی‌کند و هرکجا که نیاز بود، اقدام به ساخت مراکز درمانی، آموزشی، مذهبی و… می‌کنند. بزرگمرد این خیرین مرحوم شیخ احمد انصاری بود که منشا خدمات فراوانی در حوزه پزشکی و درمانی در منطقه و فراتر از آن بود. امید است همه رویکرد حضرت آیت‌الله آیت‌اللهی که مبتنی بر وحدت بود را در پیش گیرند و مردم را با سخنان نادرست به مسیر تفرقه پیش نبرند.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: آقای دکتر باقری‌فرد با دعوت و پیگیری دکتر عبداللهی رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش به این منطقه آمدند. دکتر عبداللهی روز سه‌شنبه هفته گذشته با من تماس گرفتند و خبر دادند که معاون وزیر روز شنبه به گراش می‌آیند، شما در آن روز هستید؟ اولین سوالی که من از ایشان پرسیدم این بود که ایشان به دعوت شما خواهند آمد؟ ایشان گفتند بله، ما از سال گذشته پیگیر سفر ایشان به منطقه بودیم که اکنون در سفر به جنوب، فرصت خواهند داشت تا به گراش بیایند. بعد از ایشان پرسیدم که برنامه‌شان چگونه است؟ گفتند: ایشان از صبح تا ظهر در گراش خواهند بود و بعد از آن به لار خواهند رفت و آنجا خواهند بود. گفتم: پس من می‌آیم و در برنامه‌ها حضور خواهم داشت.

نماینده با بیان اینکه من امروز برای نخستین بار است که دکتر باقری‌فرد را می‌بینم و شماره تماس ایشان را هم ندارم، ادامه داد: اما متاسفانه عده‌ای به دروغ در فضای مجازی گفتند که این سفر به دعوت نماینده و مخفیانه و محرمانه خواهد بود و شبانه هم معاون وزیر به گراش می‌آید. سپس هم مردم را دعوت به اعتراض و تجمع کردند تا وحدت را خدشه‌دار کنند. البته ما انتقاد را حق مردم شریف منطقه می‌دانیم، اما انتقاد باید مبنا و اساس داشته باشد، نه اینکه دروغی گفته شود و بعد براساس آن دروغ تجمعی شود. بعد هم که امام جمعه محترم لار در نمازجمعه نتیجه یک ساعت گفتگو را بیان کردند، عده‌ای باز گفتند: نماینده دروغ می‌گوید!

وی عنوان کرد: متاسفانه عده‌ای به دنبال حاشیه‌سازی هستند تا مسیر توسعه و پیشرفت منطقه را متوقف کنند. این‌ها بین خودشان می‌گویند که اگر حسین‌زاده اینگونه پیش برود، کارنامه ما زیرسوال می‌رود و در آینده دیگر کسی به ما اقبال نمی‌کند. به همین دلیل شروع به حاشیه‌سازی می‌کنند تا ذهن نماینده و مردم را منحرف کنند. در حالی که من از ابتدا گفتم که سپاسگزار تمامی نمایندگان و مسئولان گذشته هستم. الحق و الانصاف آن‌ها نیز بنده را یاری کردند. آقایان جعفرپور و بروجردی رقبای بنده در انتخابات بودند، اما مهربانانه با من همکاری کردند و هرگاه کاری داشتم با روی باز پذیرفتند. در کانال اخبار روابط عمومی نیز خبری را نمی‌بینید که اقدامی صورت گرفته باشد و از مدیران تشکر نشده باشد، ازجمله خبر تصویب منطقه ویژه اقتصادی لارستان در مجمع تشخیص مصلحت نظام.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته بنده اسیر این حاشیه‌سازی‌ها نخواهم شد و فرصت خدمت به مردم را صرف جدال با این حواشی نمی‌کنم. من اگر می‌خواستم به این حواشی توجه کنم موضوع دوبانده شدن جهرم – جویم – لار – بندرعباس که در گذشته ۲۰ کیلومتر پیشرفت داشت، به طور جدی در دستور کار قرار نمی‌گرفت. این جاده در ۲۰ سال، ۲۰ کیلومتر پیشرفت داشت و در ۲ سال اخیر، ۴۰ کیلومتر. پردیس دانشکده علوم پزشکی کد ماده ۲۳ دریافت نمی‌کرد. کتابخانه عمومی لار که سال‌ها متوقف مانده بود، اکنون در مرحله نهایی نبود. البته تمام این اقدامات نتیجه تلاش مدیران بود و نماینده نقش تسهیل‌گر داشت.

حسین‌زاده اظهار داشت: شعار بنده از ابتدا تاکنون وحدت بوده، پس از این هم همین خواهد بود، اما برخی با تفرقه‌افکنی و گرفتن انگشت اتهام به سوی نماینده، می‌خواهند این وحدت را از بین ببرند. من خطاب به این آقایان می‌گویم که شما با اقداماتتان نه به نماینده که به وحدت و مردم ضربه می‌زنید.

وی در ادامه اظهار داشت: من تاکنون برای دانشگاه شدن هیچ یک از دانشکده‌های لار و گراش نامه‌ ندادم. هر کس نامه‌ای در این خصوص دارد، منتشر کند. از ابتدا گفتم، اکنون هم می‌گویم، ارتقا و توسعه دانشکده‌ها وابسته به تلاش مدیران و مسئولان آن‌هاست. سفری هم که صورت گرفته به منظور بررسی ظرفیت‌ها برای افزایش رشته‌های دانشگاهی است. این بررسی هم برای گراش است و هم برای لار. برخی به گونه‌ای حرف می‌زنند که یا خودشان نمی‌دانند یا اینکه فهم و شعور مردم را به سخره می‌گیرند. آقایان! دانشگاه شدن، یک شبه و دو شبه اتفاق نمی‌افتد و با سفر شبانه هم محقق نمی‌شود. دانشگاه شدن پروسه‌ای طولانی و نیازمند شاخص‌های متعدد و متکثر است که مسئولان دانشکده‌ها نسبت به بنده مطلع‌تر هستند.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: من از مردم فهیم و بصیر می‌خواهم که توجه داشته باشند و اسیر جوسازی‌های عده‌ای قرار نگیرند. وحدت عنصر گران‌بهایی است که از حضرت آیت‌الله آیت‌اللهی به یادگار ماندگار است و آن را باید قدر دانست و حفظ کرد و اجازه نداد که تفرقه‌افکنان با بیان گزاره‌های دروغ و غلط و احساسی کردن فضا وحدت را خدشه‌دار کنند. مسئولیت بنده تمام می‌شود و می‌روم. همانطور که گذشتگان رفتند. اما این مردم خواهند ماند و می‌خواهند سال‌های سال با هم زندگی کنند. من بار دیگر از همراهی دوراندیشانه بیت آیت‌الله آیت‌اللهی در ماجرای ارتقای جویم قدردانی می‌کنم و به آن‌ها اطمینان‌خاطر می‌دهم که تا پایان دوره مسئولیتم نخواهم گذاشت، وحدت خدشه‌دار شود. وظیفه من خدمت به مردم است و تا دورترین روستاها حتی آنجایی که چهار تا خانواده زندگی می‌کنند، می‌روم. یکی از راه‌های دستیابی به وحدت، خدمت به مردم و رفع محرومیت‌هاست. من نماینده مردم منطقه هستم و نماینده یک شهر نیستم.

گفتنی است؛ دکتر باقر‌ی‌فرد نیز در این نشست این سفر را به دعوت دکتر عبداللهی رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش و در ادامه سفرها و بازدیدهای میدانی‌ از مناطق مختلف کشور دانست و گفت: بنده برای نخستین بار است که دکتر حسین‌زاده نماینده مردم را ملاقات می‌کنم، اما در این دیدار و سخنانش از توجه به توسعه و پیشرفت همزمان دو دانشکده تقدیر می‌کنم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=8679

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: