خسارت ۴۵ میلیاردی سیل به کشاورزی گراش

پس از سیل 12 دی 1400، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: سیلاب به بیش از 3 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی شهرستان خسارت جدی وارد کرده است. این خسارت ۴۵ میلیاردی تومان است.

به گزارش پندری و روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، حسن مرادی افزود: بارندگی بیش از ۱۲۵میلیمتر در عرض چند ساعت سبب ایجاد روان آب و زیر رفتن بخش وسیعی از اراضی کشاورزی و باغ‌های شهرستان شده است.

مرادی افزود: در پی وقوع این سیل علاوه بر زمین‌های زراعی و باغ‌ها به کانال‌های انتقال آب، چاه‌ها ، جاده‌های بین مزارع، دامداری‌ها و واحدهای تولیدی نیز خسارت زیادی وارد شده است.

مرادی گفت: علی‌رغم هشدارهای داده شده، در خصوص وقوع این سیل و تاکید به کشاورزان و دامداران به بیمه نمودن دام و محصولات کشاورزی، متاسفانه باز هم درصد کمی از واحد‌های تولیدی و اراضی زراعی و باغی خسارت دیده شهرستان تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی هستند که پس از ارزیابی، زمینه پرداخت غرامت‌ها از سوی این صندوق فراهم می‌شود.

وی با اشاره به جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت: البته میزان خسارت وارده به واحدهای فاقد بیمه نیز جمع‌بندی شده و به فرمانداری شهرستان نیز اعلام شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=6210

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: