گزارش اورژانس از سیل ۱۲ دی ۱۴۰۰

پس از هشدارهای قرمز سازمان هواشناسی که خبر از سیل در سطح شهرستان گراش می‌داد، سه تیم اورژانس در حال آمادگی کامل قرار گرفتند.امدادرسانی‌های مختلف اورژانس با کمک عوامل امدادی جمعیت هلال‌احمر، آتش‌نشانی، سپاه، شهرداری و راه و شهرسازی انجام شده است.

به گزارش پندری و به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی از روز یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ تا نزدیکی‌های صبح روز دوشنبه و همزمان با ادامه بارش شدید باران چندین حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ گراش اعلام و به دنبال آن تیم ویژه به محل‌های حادثه اعزام شدند.

گرفتاری موتورسوار در تنگ آب
در جاده تنگ آب به دنبال جاری شدن سیل در رودخانه فصلی و با توجه به هشدارهای قبلی به همشهریان، مبنی بر قرار نگرفتن در مسیل‌ها، متاسفانه یک دستگاه موتورسیکلت که سرنشینان آن آقای ۳۰ و خانمی ۱۵ ساله بودند در جریان سیل به داخل رودخانه سقوط که دچار غرق شدگی شدند.

بلافاصله با تماس به مرکز دیسپچ دو دستگاه آمبولانس اورژانس و یک تیم کمکی سیلاب هلال احمر به محل اعزام شدند. پس از بررسی میدانی و شناسایی افراد غرق شده به داخل آمبولانس انتقال، و پس از اقدامات اولیه توسط تکنسین‌های اورژانس به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

نجات پیرمرد ۷۰ ساله
طی تماس تلفنی مبنی بر کاهش هوشیاری یک مرد ۷۰ ساله در یکی محلات حاشیه شهر که دچار آبگرفتگی شده بود، به دلیل صعب‌العبور بودن با کمک آمبولانس سپاه به محل اعزام شدند.

گرفتاری مرد ۳۰ ساله در مزرعه
طی تماس تلفنی با دیسپچ، مبنی بر گیرافتادن و محاصره شدن مردی حدودا ۳۰ ساله در وسط مزرعه توسط سیلاب، سریعا با هماهنگی‌های مرکز یک تیم امداد و نجات سیلاب جمعیت هلال احمر به بخش ارد اعزام شدند. این فرد نجات یافت و سرپایی مداوا شد.

پس از ایجاد کارگاههای نجات توانستند فرد گرفتار شده در سیلاب را نجات داده و بصورت سرپایی مورد مداوا قرار دهند.

مسمومیت خانوادگی در باغ
طی تماس تلفنی با مرکز دیسپچ در ساعت ۴:۲۲ صبح روز دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰، مبنی بر مسمومیت با گاز مونوکسید‌ کربن یک خانواده هفت نفره در یکی از باغ‌های شهری گراش یک کد به محل اعزام شد.

با توجه به شدت بارش و سیلابی بودن مسیر با هماهنگی‌های لازم با ۱۲۵ انجام شد که پس از دستیابی به مصدومین به داخل آمبولانس انتقال داده شدند که بصورت سرپایی درمان شدند.

واژگونی یک موتورسیکلت
طی تماس تلفنی با مرکز دیسپچ مبنی بر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت با یک مصدوم در خیابان فتح‌المبین روبه‌روی پارک غدیر، یک کد آمبولانس به محل اعزام شد.

مصدوم به دلیل تروما به سر پس از اقدامات اولیه توسط کارشناسان اورژانس به مرکز درمانی امیرالمومنین(ع) گراش انتقال داده شد.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=6203

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: