رشته‌های جدید در هنرستان‌های گراش

هنرستان‌های گراش در سال تحصیلی جدید با سه رشته‌ی جدید فعالیت می‌کنند. رشته‌ی تربیت بدنی مهم‌ترین رشته‌ای است که به هنرستان‌های گراش اضافه شده است. این رشته اولین‌بار است که در جنوب فارس برای پسران ارائه می‌شود.

رشته‌ی معماری داخلی نیز در هنرستان امیرکبیر و ویژه دختران ارائه می‌شود. سومین رشته‌ی نیز نقشه‌کشی معماری است که در هنرستان شهید منفرد دانش‌آموز می‌پذیرد.

محسن افشار، کارشناس تربیت‌بدنی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پندری گفت:‌ ما از اخذ این مجوز دو هدف اصلی داشتیم. اول اینکه جلوی ترک تحصیل احتمالی بعضی از دانش‌آموزان را بگیریم

وی افزود: دومین هدف این بود که با وجود رشته‌ی تربیت‌بدنی در دانشگاه‌های منطقه، مثل پیام‌نور اوز و آزاد لار، فرصت ادامه تحصیل را برای دانش‌آموزان علاقه‌مند و ورزشکاران ایجاد کنیم.

کارشناس تربیت‌بدنی آموزش و پرورش گراش درباره امکانات سخت‌افزای این رشته توضیح داد: هنرستان فنی پسرانه امام حسین (ع) گراش به ساختمان سابق دانشگاه آزاد یا همان مدرسه کموثر منتقل شده است. امکاناتی که برای این رشته در نظر گرفته‌ایم شامل زمین چمن مصنوعی و طبیعی و سالن چند منظوره و سالن ژیمناستیک و رزمی است.

وی اضافه کرد: رشته تربیت بدنی برای اولین‌بار در جنوب فارس برای پسران راه‌اندازی شده و از بین متقاضیان شهرهای گراش، لار، اوز، بیرم، خنج و… پذیرش انجام می‌شود.

افشار گفت:‌ روزهای دوشنبه و چهارشنبه برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده است و دانش‌آموزان علاقمند می‌توانند در این روزها برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

وی در پایان افزود: باید از رئیس و معاونین و کارشناس عزیز آقای اولیایی و مسئولین اداره کل که پیگیر این موضوع بودند نیز صمیمانه تشکر کنم.

روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش نیز به نقل از ذبیح‌اله رضایی مدیر آموزش و پرورش نوشت: در راستای به روزآوری و متناسب‌سازی رشته‌های هنرستان با نیازهای بازار کار و افزایش جذابیت هنرستان‌های فنی و کاردانش، با تلاش‌های صورت گرفته و به لطف الهی توانستیم مجوز راه‌اندازی رشته تربیت‌بدنی پسران برای هنرستان فنی امام حسین(ع) و رشته معماری داخلی دختران برای هنرستان کاردانش امیرکبیر اخذ کنیم. محل ارائه رشته تربیت‌بدنی نیز مجموعه سالن الزهرا و زمین چمن مصنوعی و فضای سابق دانشگاه آزاد می‌باشد.

🔻 در سال تحصیلی جدید ۱۱ رشته در هنرستان‌های سطح شهر خواهیم داشت که رشته‌های موجود به قرار زیر است:
▫️ هنرستان امیرکبیر: معماری داخلی، مدیریت خانواده، طراحی چهره
▫️ هنرستان زاهدی: کامپیوتر، حسابداری
▫️ هنرستان امام حسین(ع): تربیت بدنی، الکتروتکنیک (برق)
▫️ هنرستان شهید منفرد: نقشه کشی معماری، کامپیوتر، تاسیسات بهداشتی ساختمان، مکانیک خودرو

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=1211

عبدالمهدی قنبری

عبدالمهدی قنبری

من از سال 1388 با دنیای وب آشنا شدم و علاقه زیادی به مباحث فناوری، برنامه نویسی و حوزه های تکنولوژی و رسانه دارم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: