دادستان جدید گراش معارفه شد

آیین معارفه‌ی امین حشمتی، سومین دادستان گراش، پنجشنبه، 14 بهمن 1400، در سالن اجتماعات فرمانداری گراش برگزار شد. این مراسم که با حضور کورش زارعی معاونت قضایی دادگستری کل استان فارس، قضات و دادستان‌های شهرهای همجوار، اعضای شورای تامین شهرستان، مسئولین، معتمدین و خیرین برگزار گردید، از زحمات ۱۴ ماهه سعید کشاورز بعنوان دادستان تقدیر و تشکر شد.

به گزارش پندری به نقل از ایرنا، کورش زارعی پنجشنبه در آیین معارفه دادستان شهرستان گراش اظهار داشت: فرد و یا افرادی که دست به سرقت مسلحانه می زنند، افرادی که مخل نظم و امنیت می شوند، اخلال گران در نظام اقصادی و افرادی که برای نوامیس مردم و خانواده ها ایجاد مزاحمت و پرده دری و اقدام به بیم و هراس در سطح جامعه می کنند، بدانند که دستگاه قضایی در برخورد با آنها هرگز کوتاه نخواهد آمد.

وی بیان کرد: البته در کنار قاطعیت برخورد با جرائم خشن و سخت و ضرورت هوشیاری و در میدان بودن دادسراها ، این دستگاه در حوزه کاهش میزان زندانیان جرائم غیرعمد و افرادی که آزادی آنها تهدیدی برای جامعه به دنبال ندارد نیز پیش قدم هست و بدون شک این مهم در سرلوحه برنامه های این دستگاه قرار دارد.

زارعی بیان کرد: اولویت رئیس قوه قضائیه هم بر همین امر استوار است که گسترش صلح و سازش و تعامل با معتمدین محلی و بهره مندی از افراد ذی نفوذ برای اصلاح ذات البین در  جامعه در دستور کار دستگاه قضایی باشد اما از سوی دیگر باید فضا را برای اخلال گران و مجرمان خشن هم ناامن کند.

وی وظیفه و رسالت دادستان به عنوان مدعی العموم در سطح یک شهرستان را بسیار حساس و ضروری خواند و گفت: بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه و وظیفه برای دادستانی و مجموعه دادسراها پیش بینی و طراحی شده و وظیفه اصلی ایجاد نظم و امنیت در جامعه بر دوش آنهاست.

وی تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی را یادآور شد و گفت: هم باید هوشیار بود و نه سرعت فدای دقت و نه دقت فدای سرعت شود؛ هر دو امر به عنوان مطالبه جدی باید به نحو مطلوب و با ظرافت و حسایسیت در دستگاه قضایی و در شهرستان گراش انجام شود.

کاهش جمعیت کیفری در زندان ها مد نظر دستگاه قضایی باشد

امام جمعه گراش هم در این آیین  خواستار احکام جایگزین برای کاهش زندانیان شد و گفت: یکی از حلقه های مفقوده در زمینه سند تحول دستگاه قضایی همین مساله کاهش شمار زندانیان جرائم غیرعمد و کیفری در زندانهاست.

حجت الاسلام محمد باقر بخشایش پور اظهار داشت: البته معتقدیم آن افراد و زندانیانی که آزادی آنها امنیت جامعه را به خطر می اندازد و بیم و هراس و احساس ناامنی در جامعه ایجاد می کنند باید در زندان باشند.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی علاوه بر اجرای عدالت و تامین امنیت در جامعه که رسالت سنگین محسوب می شود وظیفه نظارتی دیگری هم دارد که به نظر می رسد باید بیشتر روی این بخش متمرکز شود.

امام جمعه گراش با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و نارسایی ها درامور مردم ناشی از نظارت های ناکافی است، گفت: خواسته عامه مردم بر این امر استوار است که نظارت ها به ویژه نظارت های دستگاه قضایی باید در حوزه های مختلف گسترش یابد.

 

امنیت سرمایه گذاری در گراش فراهم است

فرماندار گراش هم در این آیین گفت: هم اینک امنیت در بالاترین سطح و با توجه به کارکرد خوب و مثبت دستگاه قضایی ، همراهی و همکاری نزدیک اعضای شورای تامین و هم افزایی و همدلی مردم و مسئولان در این شهرستان در ابعاد مختلف به ویژه برای فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاران فراهم است.

مجید غلام پور اضافه کرد:دستگاه قضایی شهرستان در حفاظت از حقوق بیت المال و همراهی و کمک به مجموعه دولت برای حمایت از تولید و رفع موانع و چالش های اقتصادی مردم و سرمایه گذاران نیز نقشی ممتاز داشته است.

وی بیان کرد: یکی از اولویت ها و کارهای خوبی که تا حدودی موجب رضایتمندی مردم در منطقه و شهرستان شده تاکید بر رویکرد مصالحه و سازش با همکاری معتمدان محلی و هیات های مصالحه در مساجد با همکاری و نظارت دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف بود که شهرستان گراش پیشرو بوده است.

وی  ادامه داد: یکی از کارکردهای مهم دستگاه قضایی و مجموعه دادگستری و دادستانی بسط و گسترش عدل و اجرای عدالت در ابعاد مختلف آن است که این مهم به خوبی و با تلاش دلسوزانه و مجاهدانه این نهاد قضایی تاکنون به نحو شایسته عملیاتی شده است.

غلام پور گفت: بدون شک کار درحوزه قضایی ، امنیتی و اطلاعاتی سخت و دشوار و در عین حال دقت، حساسیت و ظرافت خاص می طلبد و کمترین کوتاهی از سوی متولیان و مجریان این مجموعه حتی در برخی مواقع جبران ناپذیر خواهد بود.

در این آیین از خدمات ۱۴ ماهه سعید کشاورز دادستان سابق گراش تجلیل و امین حشمتی به عنوان دادستان جدید این شهرستان جنوبی در استان فارس معرفی شد.

حشمتی دارای کارشناس ارشد حقوق متولد سال ۱۳۶۶ شهرستان شیراز است که رییس حوزه قضایی بخش جویم لارستان و رئیس دادگستری شهرستان مُهر از جمله سوابق کاری وی در حوزه قضایی است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=6649

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: