فرماندار جدید شروع به کار کرد

محمود طاهرزاده، به عنوان پنجمین فرماندار، سکان فرمانداری گراش را به عهده گرفت. آیین تودیع مجید غلامپور و معارفه‌ی فرماندار جدید شهرستان گراش، صبح امروز، 5 خرداد 1401، در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پندری، جواد قناعتی، مدیر کل سیاسی استانداری فارس، مهندس حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس، حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، مهندس حلیمی، شهردار گراش، دکتر دانشور، رئیس شورای شهر، سرهنگ ستاری، فرمانده سپاه بسیج گراش و رؤسای ادارت در این مراسم حضور داشتند.

فرماندار سابق: با رویکرد بومی‌گزینی، ده یازده نیروی بومی عهده‌دار مدیریت ادارات شدند

اولین سخنران مراسم، سخنرانی فرماندار سابق، غلامپور بود. او ضمن تشکر از مسئولین، بخشی از خطبه‌ی امام علی‌(ع) را از نهج‌البلاغه قرائت کرد. فرماندار جدید گفت: «۱۷ ماه و ۹ روز قبل در همین سالن به عنوان فرماندار شروع به کار کردم. همان روز گفتم امروز معارفه من است و روزی هم تکریم. حالا امروز آن روز فرا رسیده است. اگر فرمانداری ماندنی بود به من و شما نمی‌رسید. آنچه می‌ماند نام نیک است.»

غلامپور در ادامه گزارشی از برنامه‌های انجام شده از دوران حضورش در گراش ارائه داد. او گفت: «۴ ماه مانده به دولت وارد شهرستان شدم. مشکلات تحریم‌های مالی و اعتباری و اوج وضعیت منحوس کرونا وارد شهرستان شدم. در این حال، سه هدف برای خود ترسیم کردیم. هدف کوتاه مدت، آغاز فرایند دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای اسلامی بود که خدا را شکر انتخاباتی سالم و قانونمند و با مشارکت بالا را شاهد بودیم. بعد از انتخابات هم شروع دولت جدید بود.»

غلامپور، هدف میان‌مدت خودش گفت: «هدف میان مدت ما که بیش از ۱۲ سال از شهرستانی گراش می‌گذشت و اکثر ادارات به صورت نمایندگی اداره می‌شد و این زیبنده نبود. از همان روز این کار را شروع کردیم و با استفاده از ظرفیت نماینده محترم دیدار با مدیران کل و حتی مسیولین در تهران را کلید زدیم. در این مدت به اتفاق اعضای شورای اداری در همه‌ی روستاها حضور پیدا کردیم.»

مجید غلامپور افزود: «گازرسانی به تمام روستاهای شهرستان، آبرسانی به روستاها، آبرسانی به شهر ارد با پیگیری‌های انجام شده در مرحله انتهایی است، برق‌رسانی به روستای تنگ خور، نصب دکل موبایل در روستاها و اقدام برای ارتقای فداغ از دیگر برنامه‌های اینجانب در دوران حضور در شهرستان است.»

او درباره‌ی اهداف بلندمدت خود گفت: «تونل خلیج فارس، جاده چک‌چک، جاده روستایی بین خلیلی  و فداغ که بخشی از این کارها انجام شده و امیدواریم آقای طاهرزاده این مورد را پیگیری کنند.»

فرماندار سابق گراش گفت: «یکی از مشکلات این شهرستان، کمبود نیروی انسانیِ بومی است. در مدتی که در شهرستان حضور داشتم با رویکرد بومی‌گزینی ده یازده نفر از نیروهای بومی عهده‌دار مدیریت ادارات شدند.»

غلامپور در پایان گفت: «این گوشه‌ای از خدماتی بود که در این مدت صادقانه و با نگاهی عادلانه انجام شد و این مهم انجام نمی‌شد مگر با همدلی و کمک اعضای شورای اداری، شورای تامین، امام جمعه و همه عزیزان. در پایان از همه عزیزان حلالیت می‌طلبم اگر موردی بوده فقط در راستای اجرای قانون بوده است.»

فرماندار همه‌جا و همه‌چیز شهرستان باشید نه فقط شهر گراش

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، دومین سخنران مراسم تودیع و معارفه بود. او در ابتدا گفت: «در اسلام نکته سختگیرانه‌ای نسبت به پذیرش مسئولیت وجود دارد. برای انسانِ تکلیف‌مدار پذیرش مسبولست یعنی از سخت‌ترین کوه‌ها بالا رفتن. کسی که می‌داند این یک امانت است. یکی از مسائل خیلی مهمی که بازخواست آن سختگیرانه است امانت مسئولیت است. آن هم مسئولیتی که به برکت ریخته شدن خون شهدا به عهده گرفته‌ایم. پذیرش مسئولیت یک امانتی است که باید نسبت به آن پاسخگو باشیم.»

امام جمعه افزود: «البته کم‌کاری هم بازخواست دارد. به معنای واقعی کلمه خدمت باید انجام شود. بعضی‌ها فکر می‌کنند مسئولیت گرفتن به مدرک است. در مسیر واگذاری مسئولیت‌ها در این چند دهه نقدهایی وارد است.»

نماینده ولی فقیه در گراش ادامه داد: «باید از برادر عزیزمان آقای غلامپور تشکر کنیم. علی‌رغم اینکه در دولت قبل با حاشیه‌هایی مواجه بودیم، اما ایشان بدون حاشیه و پاکدست بود. مردم‌دار هم بود. همه ما نقاط ضعف و قوتی داریم، مشکلاتی هم بوده ولی نمی‌خواهیم اوقات ایشان را در روز رفتن تلخ کنم. به آقای طاهرزاده هم تبریک عرض می‌کنیم.»

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور افزود: «برخی انتظاراتی که داریم و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم را عرض می‌کنم. آنچه که از همه‌ی مسئولین انتظار می‌رود، هم‌افزایی بین‌بخشی و ارتباط، مردمی بودن، نگاه جامع و کلان به تمام نقاط شهرستان است. ما می‌خواهیم فرماندار همه جا و همه چیز شهرستان باشید، نه فرماندار شهر گراش. استفاده از نیروهای بومی انقلابی و جوان در مسئولیت‌ها تاکید همه‌ی ماها است.»

امام جمعه ادامه داد: «کارهای انجام شده زیاد است و کارهای بر زمین مانده هم زیاد است. آنچه که من در خطبه درباره ارتقای ادارات و نیروی انسانی عرض کردم، برخی ادارات در حد یک بخش است. اما اینکه اداره‌ای در حد یک نمایندگی هم نیرو ندارد قابل قبول نیست. مدیرکل ثبت املاک و اسناد آمده بود منطقه و آقای غلامپور تقاضایی برای افزایش نیرو کرد. بعد خبرهایی آمد که از اداره املاک شهرستان، یک نفر با بهانه‌ی تعدیل نیرو خارج شده. تحت هیچ شرایط زیر بار این حرف‌ها نمی‌رویم.»

حجت‌الاسلام بخایش‌پور گفت: «از ظرفیت شهرستان در تقویت و پیشرفت استفاده شود. هم جوانان، رسانه‌ها، مردم شریفی داریم. اینجا دارالمنفقین است. جایگاه شهرستان در مدیریت آقای طاهرزاده باید حفظ شود.»

او به فعالیت‌های دولت سیزدهم هم اشاره کرد و گفت: «دولت آقای رئیسی ثابت کرد دولت پشت میزنشین نیست و این حرکت میدانی و حضور در ادارات و حضور و غیاب مدیران باید با جدیت انجام شود. و نظارت دائم بر عملکرد مسئولان انجام شود. مسئول کم‌کاری کند، مسئول مافوقش باید جوابگو باشد. بخشی از مشکلات ارثیه دولت سابق است. ارتباط مستمر با مردم و حضور در مجامع هم مهم است. برخی مسئولین در این چندسال یک نماز جمعه نیامده و یک راهپیمایی شرکت نکرده است. ما قرار نیست پشت میز بشینیم با مردم حرف بزنیم. کسی که پشت میز بشیند تا مردم به سراغ او بیایند این مسئول نیست، فرصت‌طلب است.»

امام جمعه در پایان گفت: «خواهش می‌کنم این فضای همدلی که وجود دارد ادامه پیدا کند. بنده هم مثل گذشته در کنار مسئولین هستم و هرجا نیاز باشد حضور پیدا خواهیم کرد. حتی اگر پیگیریِ مشکلات در تهران باشد.»

محدوده، ارتقای ادارات و استفاده از نیروهای بومی، انتظارات نماینده از فرماندار جدید

نماینده، سومین سخنران بود. مهندس حسین‌زاده، در ابتدای صحبت‌هایش گفت: «ما مدیون این مردم هستیم. به خصوص مردم خونگرم جنوب فارس و خصوصا گراش. در تریبون‌های مختلفو مجلس گفتم بارها که نهادهای عام‌المنفعه انجام داده‌اند، جا دارد که توجه بیشتری به پنج شهر جنوبی شود. بحث آبرسانی به ارد که توسط قرارگاه امام حسن مجتبی سپاه در حال انجام است جای تقدیر و تشکر دارد که آقای غلامپور عرض کردند و کار مهمی هم بود.»

حسین‌زاده در خصوص موضوع عدالت اشاره افزود: «اینکه بخواهیم عدالت را در این زمانه معنا کنیم کار سختی است. اما عدالت‌محوری و عدالت‌خواهی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، می‌طلبد شخص و مدیر، اخلاص و توکل در کار داشته باشد. این دو ویژگی مدیر جهادی و انقلابی است. قاطعیت در عدالت نیز یکی از ویژگی‌های یک مدیر مومن و متدین است. قاطعیت در عدالت یعنی مبارزه با فساد و تبعیض با جهت‌گیرهای خاصی که ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد.»

نماینده مردم در مجلس گفت: «یکی دیگر از مؤلفه‌های مدیریت، بحث مسئولیت‌پذیری است. صرف اینکه مسئولیت را بپذیریم و پشت میز بنشینیم نیست. یکی از مؤلفه‌های مدیر انقلابی این است که باید پای کار نظام و انقلاب در عمل باشد. این کار می‌طلبد از همه ظرفیت‌های جامعه استفاده شود. ظرفیت‌های مردمی بسیار خوبی در شهرستان گراش وجود دارد.»

مهندس حسین‌زاده اضافه کرد: «اگر فردا از بعد مسئولیت ضعفی وجود داشته باشد، فرماندار باید پاسخگو باشد و این مطالبه نماینده از فرمانداران شهرستانهای جنوبی است. البته درباره‌ی آقا یغلامپور عرض کنم وقتی برای ارتقای ادارات تشریف آوردند تهران و با مدیر مربوطه صحبت کردند خیلی جسور و پیگیرتر از ما موضوع را دنبال می‌کردند.»

او افزود: «نکته‌ای که نباید از آن غافل شد ایشان در جذب نیروهای بومی کمک کردند. این حق فرزندان این شهر است. سمن‌های مختلف مردمی در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و هنری وجود دارد که باید از آنان استفاده کرد. همچنین اصحاب رسانه. همایشی بود به نام نردبان که اسفندماه برگزار شد. این گروه در حوزه آموزشی خدمات فراوانی داشته‌اند. آن چیزی که می‌ماند مردمی بودن است. اگر از این در رفتیم بیرون و مردم گفتند ما از شما راضی هستیم این نشان می‌دهد ما کار کرده‌ایم.»

حسین‌زاده برای فرماندار جدید آرزوی توفیق و سلامتی کرد و گفت: «یک سری مسائل زیرساختی در گراش باید حل شود. یکی از آنها ارتقای ادارات است. دولت هزینه‌ی ماهیانه ۵۰ هزار میلیارد تومان است. چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز هزینه دانشجو و نیروهای مسلح است. در مجموع حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان هزینه ماهیانه این دولت است. چیزی که مسئولین گفتند ما ماهیانه ۲۵ هزار میلیارد تومان از مالیات و غیره در آمد داریم. ارتقای ادارات کار سختی است اما نشد نیست. ما برای همه ۵ شهرستان پای کار هستیم و فرقی هم نمی‌کند. من دیشب تا صبح در مسیر بودم و اینجا آمدم بگویم ما پای کار هستیم.»

حسین‌زاده ادامه داد: «آقای طاهرزاده! ما انتظار داریم معضل شهرک‌های اقماری و حاشیه‌نشینی در گراش را که از قدیم با آن مواجه بودیم حل شود. شهر‌ک‌های آزادگان، محمدآباد، سلطان‌آباد، باغ موسی و تنگ حسین این چالش‌ها باید حل شود. ما دولت را مکلف کردیم که شهرک‌هایی که حاشیه پیرامونی شهر هستند را با قیمت کارشناسی و بدون طی مراحل اداری در اختیار همان عزیزان قرار داده شود تا در حوزه خدمات شهری قرار بگیرند.»

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: «نکته سوم، استفاده از ظرفیت‌های مختلف افراد بومی در شهرستان است. تشکیل کارگروه‌های مختلفی که حاج‌آقا بخشایش‌پور فرمودند در دستور کار قرار گیرد. تعامل در درون شهرستان و همچنین با شهرستانهای همجوار انجام شود. پیگیری محدوده شهرستان گراش یکی دیگر از مواردی است که با آقای محبی‌پور معاون سیاسی استاندار، صحبت‌هایی انجام شده که باید پیگری شود تا حقی از کسی ضایع نشود.»

فرمانداری باید خانه‌ی بچه‌های انقلابی باشد

جواد قناعتی، مدیر کل سیاسی استانداری نیز دیگر سخنران مراسم معارفه فرماندار جدید بود. او خاطره‌ای از حضورش در گراش گفت: «۱۳ سال پیش که بخشدار شیراز بودم و گراش از بخش به شهرستان ارتقا یافته بود، به شهرستان گراش آمدم و دیک هفته مهمان گراشی‌ها بودم.»

او ادامه داد: «هر گرایش و سلیقه‌ای که در شهرستان وجود دارد با استفاده شود. فرماندار، فرماندار همه گرایش‌ها و ذائقه‌هاست‌. فرماندار خادم مردم است.»

مدیر کل خطاب به طاهرزاده گفت: «لحظه به لحظه این مسئولیت را قدر بدانید و از نظر همه سلایق استفاده کنید. فرمانداری باید خانه بچه‌های انقلابی باشد و این موضوع را پیگیری و رصد خواهیم کرد. هرجا نیاز به کمک باشد برای پیگری امورات شهرستان خدمت عزیزان خواهیم بود.»

قناعتی در پایان گفت: «از توان نماینده عزیز و سختکوش هم استفاده شود. انصافا پیگیری‌های آقای حسین زاده را قدر بدانید. از ظرفیتهای امام جمعه جوان و جهادی هم قدر بدانید و استفاده کنید. فرماندار محترم سند آمایش شهرستان را مد نظر قرار داشته باشد و با استفاده از تمام ظرفیتها تلاش کنید روزی که روز تودیع شماست بتوانید با سربلندی از اینجا بروید.»

 

بعد از صحبت‌های مدیر کل سیاسی استانداری، از زحمات غلامپور، فرماندار سابق تجلیل شد. همچنین حکم انتصاب فرماندار جدید نیز به طاهرزاده تقدیم شد. فرماندار جدید، سخنران پایانی این مراسم بود. او گفت: «بنده ۱۷ سال در وزارت کشور مشغول به فعالیت بودم. در این سال‌ها در عرصه‌های مختلف افتخار خدمت‌گذاری داشتم. اعتقاد عملی به خط ولایت و نظام و همراهی با نیروهای انقلاب داشتم و از بازی‌های سیاسی اجتناب کرده‌ام.»

او گفت: من شروطی که مدنظر قرار خواهم داد. من مبارزه قاطع با فساد و رانت و قانون‌شکنی سرلوحه کارم خواهد بود.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=8488

۲ نظر

  • برای فرماندار جدید آرزوی موفقیت می کنیم. انشاء الله مواظب مارهای خوش خط و خال باشد تا به اسم کمک به فرمانداری یا ادارات یا انجام کار خیر در دام رانتخواری و فساد نیفتد . گراش جای وسوسه انگیز و خطرناکی است

  • برای فرماندار جدید آرزوی موفقیت می کنیم. انشاء الله مواظب مارهای خوش خط و خال باشد تا به اسم کمک به فرمانداری یا ادارات یا انجام کار خیر در دام رانتخواری و فساد نیفتد . گراش جای وسوسه انگیز و خطرناکی است

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: