اعتراض‌های مردمی به تخریب ساخت‌وسازهای در گراش

انتشار خبر تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز روزِ گذشته، 10 آبان 1400 توسط جهاد کشاورزی، اعتراض‌های زیادی را به همراه داشته است. این اعتراض‌ها به فضای مجازی ختم نشده و تعدادی از نخل‌داران گراش با حضور در دفتر نماینده، اعتراض خودشان را به گوش نماینده‌ رسانده‌اند.

روز گذشته مدیر جهاد کشاورزی گفته بود: «در پی تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز، ۴۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی که دستخوش تغییر کاربری غیر مجاز شده بود به عرصه کشاورزی بازگشت.» (خبر در پندری)

یکی از معترضان در گفت‌وگو با پندری گفته است: «ما ۴۰ تا ۵۰ نفر درگیر این قضیه تخریب‌ها هستیم. ما بعد از این تخریب، به صورت جمعی، اعتراض خودمان را به دفتر نماینده منتقل کردیم. از دفتر نماینده هم آمدند سر زمین‌ها و عکس‌برداری کردند. به ما هم گفتند که برای انجام کارهای اداری و پیگیری‌ها نامه‌ای بنویسیم.»

او می‌گوید: «این زمین‌های آبا و اجدادی ماست. زمین‌های ما همه‌اش سنددار است. نخل‌هایی که در این زمین‌ها وجود دارد بلند است. مشخص است که این زمین‌ها قدیمی است. ما برای حفاظت و امنیت دیواری را دور آن کشیده‌ایم. حالا آمده‌اند تخریب کرده‌اند.»

معترضان این نامه را به دفتر نماینده، فرمانداری، دفتر امام جمعه و شورای شهر نوشته‌اند. آن‌ها طوماری نیز آماده کرده‌اند و می‌خواهند در نماز جمعه‌ی این هفته از مردم گراش امضا بگیرند.

یکی از کاربران فضای مجازی نیز در کامنتی زیر این خبر نوشته:

یک مدیر بومی و آشنا به فرهنگ این شهر به خوبی می‌دونه که این قانون چه اندازه برای گراش اشتباهه. ضمن اینکه اگر بناست اجرای قانون هم صورت بگیره باید عادلانه باشه؛ نه همزمان، دیوار یک نفر بالا بره، دیوار یک نفر دیگه رو تخریب کنند. علاوه که گراش، شهر زراعی و کشاورزی نیست؛ آبادی این زمین‌ها عمدتا منوط به وجود همین باغ‌هاست که از دیرباز، این فرهنگ در مردم این شهر بوده. قانونی که برای ویلاسازی‌های شمال کشور تصویب شده، قانونی نیست که بشه باهاش آبادی‌های جنوب رو از بین برد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=5503

۲ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: