یک شب برای تجلیل از حبیبان خدا

حاج‌زین‌العابدین خواجه‌زاده، حاج‌علی افشار و حاج‌علی‌اکبر فانی سه کاسب پیشکسوت گراش هستند که قاب عکس‌شان جلوی تریبون اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان اصناف شهرستان گراش نصب شده بود.

به گزارش پندری، اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان اصناف شهرستان گراش، ۱۶ بهمن ۱۴۰۱، با حضور معاون سازمان صمت استان و مسئولان شهرستان گراش در مسجد خدیجه کبری(س) برگزار شد.

حسین فولادی، رئیس اصناف به عنوان اولین سخنران برنامه بود. او بر تمرکز صنوف اشاره کرد: «از سال‌های قبل پیگیر تمرکز اصناف بودیم و هستیم و برای بازار طلا انجام شده است. برای مشاغل مزاحم و میوه و تره‌بار هم جایش مشخص شده و از شورا و شهرداری تقاضا داریم زودتر مشکل را برطرف کند.»

رئیس اصناف به دست‌فروش‌نماها هم پرداخت و گفت: «این ماشبن‌های مثلا دست‌فروش که یک میلیارد ماشینش است و یک‌ونیم میلیارد جنس در آن دارد، این دست‌فروشی نیست. این موارد صنوف ما را اذیت می‌کند.»

مهندس عباسپور، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان صمت فارس گفت: «به خاطر مسائل اقتصادی اسم سازمان و صمت را زیاد می‌شوند. ولی همه‌ی تلاش‌مان بر این است که بتوانیم کسب‌وکاری‌که برای مردم ایجاد می‌کنیم با کمترین بروکراسی اداری باشد تا یک قدمی برای مردم برداشته باشیم.»

معاون سازمان صمت پیشنهادی هم به صنوف داد و گفت: «پیشنهای به صنوف محترم دارم؛ برای اینکه در بازارهای رقابتی بمانند، باید در فضای مجازی را در نظر داشته باشند.»

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش دیگر سخنران بود. او در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «در این ایام اصناف بابصیرت، فریب دشمن را نخوردند. بنده از تریبون نماز جمعه هم از این گروه تشکر کردیم.»

امام جمعه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به «نقش اصناف و بازاریان در ترویج دین» و «اثرگذاری بیشتر امر به معروف و نهی از منکر توسط بازاریان و کاسبان» اشاره‌هایی داشت.

محمود طاهرزاده‌، فرماندار گراش به بازار گراش اشاره کرد و گفت: «در گراش بازار یک‌روز هم به خاطر اغتشاشات تعطیل نشد. این شهر این‌قدر ظرفیت دینی و مذهبی دارند که یار و یاور انقلاب هستند.»

فرماندار اضافه کرد: «ایام دهه فجر را تبریک می‌گویم. ما در دهه فجر ۳۱ پروژه به ارزش ۱۵۲ میلیارد تومان از افتتاح تا کلنگ‌زنی داریم.»

حاج‌علی افشار، حاج‌علی‌اکبر فانی و حاج‌زین‌العابدین خواجه‌زاده سه کاسب پیشکوست بودند که از خانواده آن‌ها تجلیل شد؛ سه کاسبی که در دیگر در بین ما نیستند.

حاج‌عباس ناصری، حاج‌حسین دارا، حاج‌زینل محمدزاده، حاج‌مهرعلی مهرابی و حاج‌غلام مسلمانی دیگر کاسبانی بودند که از آن‌ها تقدیر شد.

از گروه اصناف نیز از حاج‌آهنعلی حسین‌شیری، حاج‌محمدرضا ایزدی، حاج‌محمد جنگجو و حاج‌حمید محسنی تقدیر به عمل آمد.

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=11038

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: