ارتقای اداره ورزش و جوانان/ توسعه و تقویت آموزش و پرورش/ تجهیز و تکمیل ۲۱ کلاس‌ درس مدارس/ استقلال شعبه تامین اجتماعی

فرماندار گراش هفته‌ی گذشته،‌ در سفر خود به شیراز، با چهار مدیرکل دیدار کرده است. «آموزش و پرورش»، «نوسازی و تجهیز مدارس»‌، «مدیر کل تامین اجتماعی» و «ورزش‌ و جوانان» مقاصد چهارگانه‌ی طاهرزاده در اداره کل‌ها بوده است.

به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی فرمانداری گراش، محمود طاهرزاده روزهای یکشنبه  و دوشنبه، ۴ و ۵ دی ماه ۱۴۰۱ با ابراهیم کشاورز، مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس،محمود میرزایی، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس، حیدر صفرپور، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس، عسکری مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس دیدار و گفتگو کرد.

فرماندار گراش در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان: پروژه‌های ورزشی نیمه تمام شهرستان تکمیل شود

فرماندار گراش در این دیدار خواستار تقویت زیر ساخت‌های ورزشی این شهرستان شد و افزود: ضروری است برای بهره مندی جوانان از امکانات مناسب ورزشی و شکوفایی استعدادها پروژه‌های نیمه تمام ورزشی این شهرستان هر چه سریعتر تکمیل شود.

محمود طاهرزاده با بیان اینکه حمایت از ورزش را وظیفه خود می‌دانیم، تصریح کرد: گراش پر از استعداد است و وقتی به گذشته رشته‌های مختلف ورزشی در گراش نگاه می‌کنیم واقعا انسان به وجد و شعف می‌آید و امروز این حوزه نیازمند تقویت جدی است و اگر فراهم سازی زیرساخت ها متناسب با خواست جوانان پیش نرود در آینده دچار عقب افتادگی خواهیم شد.

وی با اشاره به موفقیت های چشمگیر ورزشکاران گراشی در کسب مقام قهرمانی، تصریح کرد: این موفقیت ها نشان دهنده استعداد جوانان گراشی و تلاش هیات‌های ورزشی است که با همه محدودیت‌ها و چالش‌ها توانسته‌اند راه را برای قهرمانی هموار کنند.

رئیس کارگروه ورزش و جوانان شهرستان گراش با بیان اینکه نیاز است اداره کل و وزارت ورزش توجه بیشتری نسبت به تامین امکانات و توسعه زیر ساخت های ورزشی این شهرستان داشته باشند، خاطر نشان ساخت: با فراهم کردن امکانات ورزشی لازم در شهرستان گراش می توان جوانان را به سمت ورزش حرفه ای و قهرمانی تشویق کرد.
وی اضافه کرد: ورزش در سالم ‌سازی جامعه نقش به‌سزایی دارد و می‌طلبد با دقت و نگاه ویژه‌ای به مقوله ورزش و‌ برنامه‌ریزی و نیز سرمایه‌گذاری در این زمینه پرداخت.
در این دیدار آخرین وضعیت پروژه های نیمه تمام و در دست اقدام ورزشی و لزوم شتاب بخشی در تکمیل آنها، ارتقاء نمایندگی ورزش و جوانان به اداره، تامین نیرو و تشکیل چارت سازمانی، تکمیل پروژه ورزشی محبی و بهره برداری از زمین چمن مصنوعی بزرگ، حصار کشی و محوطه سازی مجموعه ورزشی ریاست جمهوری، ترمیم چمن ورزشگاه شهدا، رفع مشکلات و تخصیص اعتبارات مورد نیاز به احداث سالن‌های ورزشی در ارد و فداغ، توجه و توسعه ورزش بانوان، تکمیل و تجهیز ساختمان خوابگاه خیر ساز، تکمیل و بهره برداری از چهار پروژه ورزشی زمین چمن مصنوعی روستایی، از مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار حیدر صفرپور مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به ظرفیت استان فارس در این حوزه گزارشی از عملکرد اداره کل ارائه کرد. وی همچنین نسبت به رفع مسائل و مشکلات حوزه ورزش در گراش قول مساعد و پیگیری داد.

فرماندار گراش در دیدار با عسکری مدیر کل آموزش و پرورش خوستار توسعه و تقویت آموزش و پرورش این شهرستان شد

صدور مجوز مدرسه شاهد ابتدایی و متوسطه اول ویژه دختران، اختصاص پست‌های جدید سازمانی به آموزش و پرورش، تقویت اردوهای دانش آموزی و تجلیل از رتبه های برتر کنکور، توجه توسعه کمی و کیفی پژوهش سرا، اختصاص بودجه و تامین امکانات سخت افزاری و نوین آموزشی، توسعه زیرساخت‌ها و تقویت فضای آموزشی، رفع مشکلات فرهنگیان در حوزه مسکن و معیشت از مهمترین مواردی بود که در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرماندار گراش گراش در این دیدار آموزش و پرورش را زیربنای اصلی توسعه دانست و بر ضرورت توجه بیشتر به این موضوع از سوی مسئولان امر تاکید کرد و اظهار داشت: بدون توجه به امر مهم آموزش و پرورش، دستیابی به توسعه همه جانبه و حل بسیاری از مشکلات موجود امکان پذیر نیست.

محمود طاهرزاده با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه، گفت: نگاه دولت سیزدهم به آموزش پرورش تحولی و کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت است و با توجه به ظرفیت شهرستان گراش و مشارکت خوب خیرین در مدرسه سازی نگاه به این شهرستان باید نگاه جدی همراه با دغدغه باشد.

وی با اشاره به لزوم حمایت و رسیدگی به مطالبات فرهنگیان، تصریح کرد: مشکلات فرهنگیان باید رفع شود و نباید معلمان به جز تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و شغل معلمی دغدغه دیگری داشته باشند.

فرماندار گراش با دعوت از مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس خواست تا وی ضمن بازدید از پروژه‌های در دست اجرا با فرهنگیان شهرستان دیدار کند
مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس در این دیدار گفت: مسائل و مشکلات آموزش و پرورش گراش در اداره کل در حال پیگیری است و امیدواریم با توجه به اهتمام این اداره کل، بخش عمده‌ای از مشکلات معلمان و مسایل حوزه آموزش و پرورش برطرف گردد.

وی نسبت به رفع برخی از مشکلات آموزش و پرورش در شهرستان گراش قول مساعدت داد.

محمد علی فرجی مدیر آموزش و پرورش گراش در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت آموزش و پرورش شهرستان را ارائه داد و موضوعات و مشکلات این حوزه در بخش های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرماندار گراش در دیدار با مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس: برای تجهیز و تکمیل ۲۱ کلاس درس در شهرستان ۳۰ میلیارد تومان نیاز است

در این دیدار که با حضور محمد علی فرجی مدیر آموزش و پرورش گراش بود مسائل و مشکلات پروژه های نیمه تمام آموزشی گراش مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس با نگاه ویژه ای ارتقای سرانه فضای آموزشی و تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی شهرستان را در دستور کار قرار دهد.

فرماندار گراش در این دیدار با بیان اینکه ۲۱ کلاس درس شامل چهار مدرسه در حوزه مشارکت مردمی در این شهرستان در حال ساخت است، گفت: برای تکمیل این تعداد کلاس حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمود طاهرزاده با بیان اینکه در شهرستان گراش هشت مدرسه قدیمی نیازمند بازسازی و نوسازی هستند، تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائلی که باید در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس مورد توجه قرار گیرد این است که تمامی تعهدات اداره کل در پروژه‌های مدرسه سازی مشارکتی با خیرین باید انجام شود.

وی بر نقش تاثیرگذار آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده تاکید کرد و افزود: توسعه زیرساخت های آموزشی شهرستان و توجه به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش ضروری است، امیدواریم با تلاش مجموعه آموزش‌ و پرورش استان و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، اقدامات و اعتبارات کافی در حوزه ساخت و‌ تجهیز مدارس و پروژه های آموزشی نیمه تمام شهرستان بطور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش گراش با بیان اینکه خیرین گراش در حوزه مدرسه سازی پیشتاز هستند، تصریح کرد: احداث مدرسه در شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و قطعا خیرین نیز دغدغه‌هایی دارند که نیازمند تعامل جدی و بهتر اداره کل نوسازی با خیرین گرامی است.

فرماندار گراش با اشاره به اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان در حوزه آموزشی گفت: در سال جاری حدود یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان در حوزه زیرساختی و آموزشی برای مدارس گراش در نظر گرفته شده است.

محمود میرزایی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد خود نسبت به رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش در شهرستان گراش قول مساعد و پیگیری را داد.

در این دیدار در خصوص تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و قدیمی در شهر و روستا، تکمیل و تجهیز چهار مدرسه خیرساز با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی، افزایش تجهیزات سخت افزاری، احداث چمن مصنوعی مدارس، تامین امکانات سرمایشی و گرمایشی در مدارس سطح شهرستان رایزنی شد.

 

فرماندار گراش در دیدار با مدیر کل تامین اجتماعی: ۵ هزار بیمه شده در شهرستان شعبه مستقل تامین اجتماعی ندارند

فرماندار گراش در این دیدار با بیان اینکه شعبه اقماری تامین اجتماعی در این شهرستان جوابگوی نیاز مردم نیست، گفت: با توجه به افزایش ظرفیت های اقتصادی، میزان بیمه شدگان و نیز تسهیل در خدمات دهی به مردم لازم است تا راه اندازی شعبه مستقل تامین اجتماعی در شهرستان گراش شتاب بگیرد تا مردم برای انجام امور ناچار به طی مسافت به شهرستان‌ همجوار نشوند.

محمود طاهرزاده با بیان اینکه مستقر شدن شعبه تامین اجتماعی در گراش از نیازهای ضروری این شهرستان است، تصریح کرد:شهرستان گراش علی رغم گذشت ۱۳ سال از شهرستان شدنش هنوز از داشتن شعبه مستقل تامین اجتماعی محروم است و خدمات از طریق شعبه اقماری که با کمبود نیرو و امکانات روبرو است به بیمه شدگان و مستمری بگیران ارائه می شود.

وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار بیمه شده در شهرستان شعبه مستقل تامین اجتماعی ندارند، گفت: دغدغه اصلی دولت مردمی سیزدهم تقویت پوشش بیمه‌ای برای آحاد جامعه است تا هیچ فردی از پوشش بیمه‌ای محروم نماند.

فرماندار گراش اضافه کرد: بیمه شدگان تامین اجتماعی این شهرستان برای انجام امور بیمه ای به مرکز شهرستان لارستان تردد دارند، بسیاری از بیمه شدگان بیمار و سالمند هستند و رفت و آمد به شهر همجوار برای انجام امور بیمه ای نارضایتی آنها را به همراه دارد.

وی یکی از عوامل عدم استقبال مطلوب از بیمه تامین اجتماعی نبود شعبه مستقل در مرکز شهرستان گراش و اطلاع رسانی دقیق در این خصوص عنوان کرد.

محمود طاهرزاده با بیان اینکه بیش از پنج هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی در گراش زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: راه اندازی شعبه مستقل تامین اجتماعی در شهرستان، دسترسی کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران به خدمات این سازمان با سهولت بیشتری فراهم می‌کند و هم اکنون در شهرستان گراش بیش از ۹۰۰ کارگاه‌های تولیدی، فنی و صنعتی فعال تحت پوشش بیمه فعالیت دارند.

ابراهیم کشاورز مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس در این دیدار نسبت به رفع مشکلات قول مساعد و پیگیری داد و مقرر شد مسئولین شهرستانی و استانی با حضور در تهران مجوزات لازم را اخذ کنند.

وی گفت: راه اندازی شعبه مستقل تامین اجتماعی در گراش با نگاه مثبت دنبال می‌کنیم و نیاز است در این خصوص با مسئولین سازمان نیز رایزنی شود که امیدواریم نتایج قابل قبولی به همراه داشته باشد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=10578

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: