لازم باشد استیضاح را کلید می‌زنیم / محور جهرم – لار – بندرعباس “متروپل” جاده‌های کشور است

حسین حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در نشست امروز کمیسیون عمران و معاون وزیر راه در بندرعباس، به عملکرد این وزارت انتقاد کرد و گفت: «اگر لازم باشد، استیضاح وزیر را در مجلس کلید می‌زنیم» او همچنین از مشکلات این وزارت‌خانه در مدیریت بودجه‌ها نیز انتقاد کرد و گفت: «اگر بودجه نیست، برای همه‌جا نباید باشد.»

به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده، نشست بررسی پروژه‌های اجرایی در حوزه راه و شهرسازی به ویژه محور جهرم – جویم – لار -بندرعباس باحضور اعضای کمیسیون عمران مجلس، مهندس حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی و دکتر خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، ۹ خردادماه ۱۴۰۱ در بندرعباس برگزار شد.

مهندس حسین‌زاده در این نشست گفت: محور شیراز – جهرم – جویم – لار – بندرعباس یک محور استراتژیک و راه ارتباطی مرکز کشور با بنادر و جزایر است، اما متاسفانه هر ماه به دلیل دوبانده نشدن شاهد تصادفات و داغدار شدن بسیاری از مردم و خانواده‌ها هستیم. در ۲ سال گذشته، ۱۲۰ نفر کشته شدند. متروپل جاده‌های کشور اینجاست.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در دوبانده شدن این جاده ادامه داد: ما می‌دانیم که کشور با مشکل بودجه مواجه است، اما بارها هم گفتیم که باید از سایر منابع و با روش‌های تجارتی پروژه‌ها را پیش برد. چند جاده مهم در حوزه انتخابیه سال‌هاست که معطل یک اراده برای تکمیل است.

نماینده مردم شریف جنوب فارس در مجلس با بیان اینکه مشکل وزارت راه و شهرسازی کمبود بودجه نیست، بلکه عدم اراده و مدیریت می‌باشد، گفت: از یک سو تمرکز این وزارتخانه بر موضوع مسکن است و از سوی دیگر در حوزه راه مدیریت و اراده وجود ندارد. اگر مجبور شویم از ابزارهای نظارتی خودمان استفاده می‌کنیم و استیضاح وزیر را کلید خواهیم زد.

حسین زاده بیان داشت: من متاسفم اما باید بگویم که گویا در وزارت راه و شهرسازی قوم‌گرایی در حال رُخ دادن است. پیمانکار تونل بالنگستان فعالیتش را متوقف کرده، اما در شمالغرب کشور مشغول کار است. وقتی از او می‌پرسیم چرا آنجا کار می‌کنی و اینجا کار نمی‌کنی، می‌گوید آنجا عده‌ای پشتیبان من هستند.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم بیان داشت: مردم حق دارند سر ما فریاد بزنند. ما خودمان شبانه با ترس و لرز در این جاده تردد می‌کنیم. درد مردم را می‌دانیم، اما گویا وزارت راه و شهرسازی این اهمیت و حساسیت را نمی‌خواهد درک کند و من این را ناشی از عدم مدیریت و برنامه‌ریزی می‌دانم.

وی خطاب به معاون وزیر راه گفت: تحمل ما و مردم تمام شده است. باید فکر اساسی صورت بگیرد. اگر بودجه نیست، برای همه جا نباید باشد. نه اینکه برای یک محور در فلان منطقه از کشور باشد، اما برای اینجا نباشد. این استدلال و بیان ارقام مختلف، شیره مالیدن سر مردم است. بارها گفتیم، باز هم می‌گوییم باید از روش‌های نو همچون تهاتر نفت، مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت و ماده ۵۶ استفاده کرد.

حسین‌زاده در پایان با اشاره به دیدارها و تماس‌هایی که با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در رابطه با این محور و سایر محورها داشته است، گفت: این نشست‌ها زمانی اثربخش است که منجر به نتیجه شود، اما متاسفانه ما اثری ندیدیم.

دکتر رضایی رئیس کمیسیون عمران نیز در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه وزارت راه این محور را مهم و استراتژیک نمی‌داند، از تلاش‌های دلسوزانه و دغدغه‌مندانه نمایندگان از جمله مهندس حسین‌زاده تشکر کرد و گفت: با اختصاص ۸۰ میلیارد تومان که آن هم معلوم نیست چند درصد آن محقق شود، مشکل این جاده حل نمی‌شود و باید رویکرد وزارتخانه تغییر یابد.

وی ادامه داد: لازم است پلیس‌راه حساسیت این مسیر به دلیل تصادفات‌های بسیاری که در آن رخ می‌دهد را به اطلاع دولت برساند و دولت نیز با روش‌های تهاتر نفت، ماده ۵۶ و مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت بودجه مناسبی اختصاص دهد.

گفتنی است این نشست پس از سفر اعضای کمیسیون عمران به استان سیستان و بلوچستان و به دلیل اهمیتی که محور جهرم – جویم – لار – بندرعباس برای نمایندگان داشت، به صورت فوق‌العاده و با دعوت از دکتر خادمی برگزار شد که قرار شد این نشست تداوم باشد و جلسه آینده آن در حوزه انتخابیه برگزار شود.

مهندس حسین‌زاده نیز علی‌رغم اینکه جلسات و نشست‌های دیگری داشت، آن جلسات را لغو و با فراخواندن فرمانداران شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز و معاونان اداره کل راه و شهرسازی لارستان و با همراهی آن‌ها عازم بندرعباس شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=8564

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: