۳۳ روستای منطقه اینترنت‌دار شدند

با پیگیری‌های مهندس حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز، 33 روستا اینترنت‌دار و چهار مسیر اصلی جنوب فارس تحت پوشش اینترنت قرار گرفتند. حسین‌زاده گفته: اگرچه وعده وزیر سابق ارتباطات محقق نشد، اما پیگیر اینترنت‌دار شدن باقی روستاها هستم‌

به گزارش پندری و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده، یکی از اولویت‌های مهندس حسین‌زاده از ابتدای دوره نمایندگی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در جنوب فارس به خصوص در روستاهای محروم و دورافتاده است.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: رفع محرومیت از جنوب فارس و روستاهای این منطقه نیازمند فراهم آوردن زیرساخت‌های مهمی همچون اینترنت، جاده، آب و… است.

در همین راستا در یک سال و نیم گذشته، حسین‌زاده در جلسات و دیدارهای مختلف به خصوص در دیدار با دکتر زارع‌پور وزیر کنونی ارتباطات و مهندس آذری جهرمی وزیر پیشین پیگیر توسعه اینترنت در روستاها و شهرهای جنوب فارس شد.

اگرچه وعده آذری جهرمی مبنی بر اتصال تمامی روستاهای حوزه انتخابیه به شبکه اینترنت تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری محقق نشد، اما پیگیری‌ها از سوی مهندس حسین‌زاده برای تحقق این وعده در دولت سیزدهم ادامه دارد.

در گزارش زیر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از ابتدای دوره نمایندگی مهندس حسین‌زاده تاکنون که با پیگیری‌های وی و تلاش‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس صورت گرفته، شرح داده شده است. مهندس حسین‌زاده ضمن تقدیر و تشکر از مهندس سهرابی مدیرکل ارتباطات استان و معاونان وی، بار دیگر خواستار تسریع در اتصال روستاهای باقی‌مانده به شبکه اینترنت شد.

چه روستاهایی اینترنت‌دار شدند؟

طی یک سال و نیم گذشته ۳۳ روستای حوزه انتخابیه با جمعیتی بالغ بر ۲۱ هزار و هشتصد نفر اینترنت‌دار شدند که ۱۹ روستا در شهرستان لارستان، ۷ روستا در شهرستان خنج، ۵ روستا در شهرستان گراش و ۲ روستا در شهرستان اوز قرار دارند.

در بخش مرکزی شهرستان لارستان، روستاهای کهنه، چاه‌نهر، شاه‌غیب، بلوچی، بیخویه، زاهدمحمود و علی‌آباد زاهدمحمود، در بخش بنارویه، روستاهای بختیارویه، ده‌فیش و دامچه، در بخش بیرم، روستاهای آبکنه، حسین‌آباد، علی‌آباد لاورمانی، کریشکی، کمال‌آباد و نجف‌آباد و در بخش صحرای باغ، روستاهای کرده‌شیخ، گاوبست و باغ اینترنت‌دار شدند.

در بخش مرکزی شهرستان خنج، روستاهای کهنویه، چاه‌طلا، تخته و خیرآباد و در بخش محمله نیز روستاهای کورده، باغان و فیدویه اینترنت‌دار شدند.

همچنین در بخش مرکزی شهرستان گراش روستاهای خلیلی، کنگ و ریشه و فاریابی و در بخش ارد روستاهای زینل‌آباد و آغصه به شبکه اینترنت متصل شدند. روستاهای هیرم و هود در بخش بیدشهر شهرستان اوز نیز در یک سال و نیم گذشته اینترنت‌دار شدند.

تکنولوژی‌های راه‌اندازی شده در روستاهای فوق ۲G، ۳G و ۴G است. اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات نیز شرکت‌های همراه اول، ایرانسل و های‌‌وب هستند.

گفتنی است؛ ۴۶ روستا از ابتدای سال ۹۹ در نوبت اینترنت‌دار شدن قرار داشتند که با تحت پوشش قرار گرفتن ۳۳ روستا در یک سال و نیم گذشته، ۱۳ روستای دیگر همچنان منتظر اتصال به شبکه اینترنت هستند.

 چه جاده‌‌هایی تحت پوشش اینترنت قرار گرفتند؟

همچنین در یک سال و نیم گذشته ۴ مسیر مهم مواصلاتی در جنوب فارس تحت پوشش اینترنت قرار گرفت.

این مسیرها عبارتند از جاده‌های «جهرم – دبیران – لار»، «لار – بستک»، «اوز – بختیارویه» و «سه‌راهی درز – سایبان بلوچی» که این سه‌راهی به دلیل گستردگی و طول مسیر با راه‌اندازی سه سایت تحت پوشش قرار گرفته است.

اپراتورهای خدمات‌دهنده در این مسیرها MCI و MTN هستند

همچنین از سال ۹۹ تاکنون و به منظور توسعه و تقویت ارتباطات سایر شهری، یک سایت ایرانسل و یک سایت همراه اول در شهرهای لارستان و دو سایت همراه اول در شهرهای گراش راه‌اندازی شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=5944

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: