از برترین‌هایِ کنکور سالِ کرونا تجلیل شد

همایش تجلیل از برترین‌های کنکور سال ٩٩، با حضور مسئولین شهرستان، شب گذشته، ٢٨ بهمن در سالن اجتماعات شوری برگزار شد.

 

تجلیل از برترین‌های کنکور ۹۹ نیز همانند خودِ کنکور در سایه‌ی کرونا برگزار شد. این همایش با پنج سخنرانی کوتاه و در نهایت تجلیل از برترین‌ها برگزار شد. اولین سخنران همایش دکتر عبدالهی بود که ضمن تشکر از عوامل برگزارکننده، گفت: «یادمان نرود مدیون چه کسانی هستیم. آن‌هایی که رفتند تا ما به راحتی بتوانیم کنکور بدهیم و درس بخوانیم.» عبدالهی در ادامه‌ی صحبت‌ها به مقام معلم اشاره‌ای داشت و گفت: «اگر جامعه‌ای متعالی باشد یکی از نشانه‌های آن شأن و مقام معلم است که این امر بر هیچ‌کس پوشیده نیست. اگر دکتر عبدالهی حرفی برای گفتن دارد، به جز لطف خدا، توسل به ائمه (ع) و دعای پدر و مادر، به خاطر همین معلم‌ها بوده است.»

او در ادامه‌ی صحبت‌ها به کم‌لطفی به معلمان اشاره‌ای کرد و گفت: «ما نسبت به معلمان کم‌لطف شده‌ایم. در کشورهای دیگری اول شخص آن شهر و کشور، معلم آن‌جاست.. بنده افتخار می‌کنم، که وقتی معلمانم را می‌بینم دست آن‌ها را می‌بوسم. به هر جا که رسیدید باید خاک پایِ دبیر خود باشید.» و عبدالهی در پایان صحبت‌ها نیز چند جمله‌ای پیرامون خوشبختی صحبت کردند.

سخنران بعدیِ همایش رئیس آموزش و پرورش بود. دکتر ذبیح‌اله رضایی، ضمن خوش‌آمد، به چرایی برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: «ما می‌توانستیم جدای از این تجلیل که یکی از اهداف ماست، از همین برترین‌هایِ کنکور، به عنوان یک الگو برای دانش‌آموزان دبیرستانی خود استفاده کنیم که شرایط فعلی کرونا این امکان را از ما سلب کرد.»

رئیس آموزش و پرورش گراش در ادامه گفت: «نگاه بنیادی که همیشه در ذهن من است، اینکه چرا همه‌ی افراد مسئول و تصمیم‌گیر، که یک روز در مدرسه بوده‌اند، آ.پ در اولویت آن‌ها نیست؟ و اگر در حرف هست، چرا در عمل نیست. یکی از جواب‌هایی که استنباط شخصی من می‌باشد این است که شاید خود آ.پ نتوانسته جوابگویِ نیازهایِ یک جامعه‌ی پیشرفته و توسعه‌یافته باشد. هر کدام از مسئولین کشور از نماینده تا دیگران که به مسئولیتی رسیده‌اند خاطره‌ی خوشی از مدارس ندارند. البته این نقد به خودمان است. من سعی می‌کنم بیشتر نقدها به سمت خودم باشد. بعد از کادر درمان، دومین گروهی که بیشترین فشار روانی را تحمل می‌کنند همین معلمان هستند که نتوانسته‌اند رسالت خود را برای تربیت همه‌جانبه انجام دهند و به همین خاطر فشاری روانی را متحمل می‌شوند.»

رضایی یک پیشنهاد هم برای غول کنکور دارد. می‌گوید: «ما می‌توانیم ۲ سال کنکور را به تعویق بیندازیم که دانش‌آموزان با خیال راحت مثل برخی کشورهای اروپایی به کالج بروند و با علاقه‌ی خود ادامه تحصیل دهند.» او در ادامه می‌گوید: «دلخوشیِ ما خروجی و قبولی دانش‌آموزان و فرزندان‌مان بر اساس علاقه‌ی خودشان است.» رضایی اما اشاره‌ای هم به برگزارکننده‌ی این‌گونه همایش‌ها در چند سال گذشته دارد و می‌گوید: «این جلسات معمولا با همکاری عزیزان نردبان برگزار می‌شد و ضمن آرزوی توفیق برای آن‌ها، تا آن‌جا که می‌توانیم و ضوابط اجازه بدهد به آن‌ها کمک کنیم. در حالیکه این گروه عمده فعالیت‌هایش در مسائل فرهنگی و آموزشی است، می‌توانیم تا جایی که زیر سؤال نرویم یاری‌رسان آن‌ها باشیم. ان‌شالله یک گروه قوی شوند که به صورت جامع‌تری خدمت کنند.»

حجت‌الاسلام موسوی، ریاست حوزه علمیه باقرالعلوم گراش سومین سخنران این مراسم بود. موسوی به موضوع علم اشاره کرد و گفت: «مسائلی در جامعه‌ی امروز ما هست که از آن غافلیم. معنای علم چیست؟ فلسفه علم داریم، جامعه‌شناسی علم داریم و اینکه چه شد که جایگاه معلمین آمد پایین. چه شد که همه‌ی تلاش‌ها برای رشته تجربی و پزشکی شده. معنای علم عوض شده در طول تاریخ. العلم تور شد العلم سلطان. دانایی توانایی است. زمانی افراد برای کسب نور می‌رفتند علم‌آموزی. و همین الآن نیز صحبت‌های مقام معظم رهبری پیرامون علم سسلطان است گزینش و پخش شد، نشان می‌دهد که بیشتر طرفدار دارد.»

رئیس حوزه علمیه گراش اشاراتی به دسته‌بندی‌های علم نظری و عملی در قدیم و حال دارد و می‌گوید: «ما در کلاس اول در کنار دیگر درس‌ها یک کتاب داریم به نام علوم تجربی. که از همان اول روی می‌آوریم به علوم تجربی. البته کارکرد خیلی چیزها عوض شده. مثلا موبایل کارکرد ارتباطی دارد. الآن شده وجهه‌ی اجتماعی. الآن مراکز علمی ما نیز کارکرد علمی آن کم شده و برخی از آن نیز غیرعلمی است. البته این همایش‌ها باید به این مسائل نیز بپردازد که واقعا منظورمان از علم چیست که این همه تشویق می‌کنیم. کجا را داریم درست می‌کنیم و کجا را خراب؟ اگر نظام علمی ما می‌خواهد پیشرفت کند باید به این‌ها توجه کند. پروفسور رفیعی‌پور استاد جامعه‌شناسی در کتاب موانع رشد علمی ایران، بحث‌هایی که مطرح می‌کنند که یکی از آن‌ها این است که اگر الآن کنار خیابان یک نفر نیاز به کمک داشته باشد، چه کسی بیشتر کمک می‌کند؟ درس‌خوانده‌ها یا درس‌نخوانده‌ها؟ ملاک‌ها چیست. پس باید از کلی‌گویی در مورد علم دور شویم.»

ابوالحسن محمودی، جایگزین نماینده بین سخنرانی‌های این همایش بود. مسئول دفتر تهران نماینده‌ ضمن تشکر از آ.پ و دانشکده علوم پزشکی بابت برگزاری این همایش، پیام دکتر حسین‌زاده را به برترین‌ها داشت و چند نکته را به نقل از نماینده مطرح کرد: «همیشه کمبود نیروی انسانی در همه‌ی زمینه‌ها در شهرستان مطرح بوده. من آماری که از آقای محبی از قبولی‌های فرهنگیان امسال گرفتم، خدا را شکر جهشی در این حوزه داشتیم و این تعداد به یازده نفر رسیده. دکتر حسین‌زاده تشکری از خیرین سلامت و مدرسه‌ساز داشتند که همیشه پشتوانه‌ی شهر بودند و آقای دکتر گفتند دست تک‌تکِ این عزیزان را می‌بوسیم.»

محمودی در ادامه گفت: «در بحث ارتقا آموزش عالی نیز دکتر تلاش‌های زیادی انجام دادند که شهرش نیز مهم نیست. همان‌طور که برای استقلال مجتمع آموزش عالی لار دفاع کردند، به همان نسبت نیز برای ارتقا دانشگاه آزاد و پیام نور اوز تلاش کردند. ما در مجموعه دفاتر شهرستان، کارگروه‌هایی را تشکیل داده‌ایم که یکی از آن‌ها کارگروه آموزش بود. از نظرات همه‌ی عزیزانی که در جمع حضور دارند می‌توانند به این جمع بپیوندند»

مسئول دفتر تهران دکتر حسین‌زاده در پایان از گروه نردبان تشکر کرد و گفت: «یک تشکر ویژه داشته باشم از گروه نردبان که هر ساله بدون هیچ چشم‌داشتی با همکاری مدیریت آموزش و پرورش در برگزاری آیین تجلیل از برترین‌های کنکور نقش داشتند. عزیزانی که نه فقط در تجلیل، در انتخاب رشته و مشاوره‌هایی که داشتند، نشان دادند که انصاف یک تیم فوق‌العاده قوی هستند. آقای دکتر رضایی هم فرمودند که کمک می‌کنند ولی امیدواریم این همکاری عملی اتفاق بیفتد نه زبانی.»

دکتر مجید غلامپور، فرماندار گراش، آخرین سخنران همایش بود. او بعد از تشکر، به برگزاری این همایش زیر سایه‌ی کرونا اشاره کرد و گفت: «این مراسم‌ها به خاطر ویروس کرونا نباید برگزار شود. اما این کار ارزشمند نیاز بود که به صورت خلاصه و کوتاه برگزار شود.» غلامپور در ادامه گفت: «نگاه ما در جلسات شورای آ.پ، به آ.پ نگاهی متفاوت نسبت به دیگر دستگاه‌های اجرایی است.»

در پایان این مراسم، از برترین‌ها و قبولی‌های دانشگاه فرهنگیانِ سال ۹۹، براهیم امین‌زاده، محمدرضا بهشتی‌نسب، فاطمه فردوسی، مهدیه پورشمسی، زهره فتحی، حسین کاظمی، حسین بادرام، امیرحسین شیخی، علیرضا رفیع، احسان خدمتی، محمدرضا رزمجو، محمد زرع، علیرضا رزمجو، مهدی شیردل، فاطمه‌سادات مجلسی، ندا مالدار، محمد ایزدی، فائزه روزبه، فاطمه نوربخش، عارف عابدی، زهرا بهروزی، فاطمه افشار، نسترن آذربادگان و مریم خواجه تجلیل به عمل آمد. از محمد ناصری و مجید محبی به عنوان تلاشگران عرصه کنکور و مشاوره، نیز تجلیل‌ شد.

این همایش به همت مدیریت آموزش و پروش گراش، دانشکده‌ی علوم پزشکی و کارگروه آموزش و تحقیقات نماینده برگزار شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2318

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: