خلیلی در آتشِ بی‌آبی

قطعی گاه و بی‌گاه آب شرب دهستان خلیلی، هم‌زمان با ماه رمضان و آغاز زودهنگام فصل گرما، زندگی را برای اهالی طاقت‌فرسا کرده است. این درحالی است که تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد در محل ترکیدگی لوله آب زیادی به هدر رفته است.

 

کانال خبری خلیلی‌نیوز در این باره نوشته:


بی‌لیاقتی اداره‌ی آبفای شهرستان گراش و مشکل بی‌آبی و قطعی‌آب دهستان خلیلی و اطراف، در رمضان‌الکریم ۱۴۰۱

قطعی آب دهستان خلیلی در سال‌های اخیر بخصوص در هفته‌ی اول ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ بخشی از مشکلات همیشگی دهستان خلیلی به حساب می‌آید. هدر رفتن میزان آب در چند روز گذشته که در تصاویر قابل مشاهده می‌باشد به هزاران لیتر آب در این شرایط بی‌آبی می‌رسد.

عدم پیگیری‌های اداره‌ی آب شهرستان گراش و بی‌اعتنایی به پیگیری‌های مسئولین ذی‌ربط دهستانی و بی‌توجهی به نیازهای مردم شریف خلیلی بخصوص ۸۰۰ متر لوله‌ی آب جهت جایگزینی لوله‌های فرسوده‌ی آب دهستان خلیلی از دغدغه‌های اهالی محترم خلیلی از اداره‌ی آب گراش و مسئولین شهرستان می‌باشد.

با توجه به ساخت‌وساز مسکن در خلیلی جهت مقاوم‌سازی منازل مسکونی (در مقابل لرزش‌های ناشی از کوه‌های گاز چسبیده به خلیلی که محرومیت خلیلی از منافع کوه‌های گاز که بخش دیگری از نارضایتی مردم خلیلی بشمار می‌آید) نیاز مبرم به آب و قطعی مرتب که ناشی از بی‌توجهی و بی‌مسئولیتی اداره‌ی آب شهرستان به مشکل آب اهالی خلیلی است باعث شکوه‌های متعدد و مخارج بالای هزینه‌ای آب خریدنی جهت مصرف ساخت و ساز تلقی می‌شود.

مشکل بی‌آبیِ خلیلی در برخی هفته‌ها و ماه‌های سال به شکلی آزار دهنده بوده که جهت استحمام و انجام فرایض الهی نماز و الباقی موارد مشابهه که نیاز به وضو دارد مجبور به خرید آب شیرین و یا به انجام تیمم ختم می شود.

مسئولین شهرستان گراش و اداره‌ی آب شهرستان گراش آیا اگر خانواده‌ی شما با چنین مشکلاتی مواجه بودند عکس‌العمل و بی‌توجهی در رفع مشکلات آن‌ها به این سبک و مدل برای ما روستائیان بود؟ آیا مشکلات بهداشتی به وجود آمده در اثر قطعی و قحطی آب خلیلی را در فردای قیامت پاسخگو هستید؟!

پیگیری‌های مرتب و مکرر مسئولین دهستان خلیلی از فرمانداری محترم شهرستان گراش، بخشداری و اداره آب جهت رفع مشکل آب شور خلیلی بدون رفع مشکل باقی مانده که بی‌توجهی به حل مشکل مردم خلیلی، گِله‌مندی و ناراحتی مردم ولایی خلیلی را از مسئولین مربوطه به وجود آورده است.

علی‌کل‌حال توقع رفع مشکل آب و تقاضای ۸۰۰ متر لوله‌ی آب جهت رفع مشکل جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر از روستای خلیلی در شرایط گرما، روزه‌داری ماه مبارک رمضان و شرایط تلخ کرونا خواسته‌ای اندک و کوچک بشمار می‌رود که یکی از بزرگترین مشکلات اهالی ولایی، همیشه در صحنه‌ی انقلاب و انتخابات را رفع می‌نماید.

✍️ ادمین خلیلی‌نیوز، ۱۷ فروردین

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=7444

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: