افتتاح جشنواره کل با یک نمایش عروسکی

سومین دوره جشنواره نمایش «کَل، جمعه، 20 اسفند 1400، در سالن سینما فرهنگ گراش افتتاح شد. در این جشنواره هشت نمایش به روی صحنه می‌رود که 4 نمایش از گراش، دو نمایش از لار و دو نمایش از اوز است. اجرای این نمایش‌ها تا چهارشنبه ادامه دارد.

به گزارش پندری، محمدعلی شاه‌محمدی، دبیر انجمن نمایش و دبیر این جشنواره در افتتاحیه جشنواره گفت: «امسال سومین دوره‌ی این جشنواره را برگزار می‌کنیم. سال ۸۵ اولین دوره‌ی این جشنواره با موضوع دفاع مقدس برگزار شد. دومین دوره، سال ۸۹ برگزار شد که موضوع جشنواره آزاد بود.»

شاه‌محمدی افزود: «در جشنواره سوم، علاوه بر گروه‌های نمایش گراش، از لار، خنج و اوز هم دعوت کردیم که دو گروه از لار و دو گروه از اوز نیز در این جشنواره شرکت کردند.»

اولین اجرای این جشنواره «آخرین گره»، یک نمایش عروسک‌گردانی بود. ثنا عباسپور، فاطمه زمانی و ملیکا حاجی‌پور، سه بازیگر و عروسک‌گردانِ نوجوانِ این نمایش بودند. ثنا عباسی راویِ این نمایش بود و هادی نیکخو و آریا جباری موسیقی زنده‌ی این نمایش را برعهده داشتند. ماشالله بلبلی کارگردانِ این نمایش است. گروه نوجوان «ماهک» وابسته به گروه هنری صبا فعالیت خود را آغاز کرده است.

طنز اجتماعی آی‌سی‌یو، به کارگردانی احسان شاه‌محمدی از گروه اسپاد نیز در دو شب اول به روی صحنه رفته است. اولین اجرایِ «م.رحیمی» به نویسندگی و کارگردانی فاطمه ابراهیمی نیز شب گذشته اجرا شده است.

زمان‌بندیِ اجرایِ این نمایش‌ها را ببینید:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=7208

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: