احیای یک رشته قنات در فداغ

پس از سال‌ها قنات باندان فداغ احیاء می‌شود. طول این قنات ۱۲۵۰ متر است و در فاز اول ۳۵۰ متر با همکاری و مشارکت دولت و کشاورزان بازسازی شده است. مدیر جهاد کشاورزی گفته احیای قنوات مطمئن‌ترین و پایدارترین گزینه جهت بهره‌‌برداری مطلوب و منطقی از سفره‌های آب‌ زیرزمینی است. ۶ شهریور ۹۹ نیز قنات کشکویه ارد احیا شده بود.

به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی گراش، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: احیای قنوات مطمئن‌ترین و پایدارترین گزینه جهت بهره‌‌برداری مطلوب و منطقی از سفره‌های آب‌ زیرزمینی است. طول این قنات ۱۲۵۰ متر می‌باشد و در فاز اول ۳۵۰ متر از آن با همکاری و مشارکت دولت و کشاورزان منطقه بازسازی شده است. ان‌شاءالله با احیا کامل این قنات بخشی از مشکل آب کشاورزان منطقه حل خواهد شد.

وی افزود: سهم دولت برای احیای این قنات از محل کمک‌های فنی و اعتباری ۸۵ درصد و سهم کشاورزان و بهره‌برداران منطقه در قالب خودیاری ۱۵ درصد خواهد بود. جهت احیای کامل این قنات بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و در فاز نخست ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار دولتی و ۴۲۰ میلیون ریال مشارکت‌های مردمی جذب شده است.

مرادی تصریح کرد: عملیات احیا و مرمت صورت گرفته در ۳۵۰ متر نخست این طرح شامل لایروبی، نوکنی و دوس‌گذاری بوده است و در حال حاضر میزان دبی این قنات حدود ۵ لیتر در ثانیه است که پیش‌بینی می‌شود پس از اتمام کامل طرح به ۱۰ لیتر بر ثانیه برسد.

۶ شهریور ۹۹، قنات روستای کشکویه بخش ارد شهرستان گراش احیا شده بود. بیش از ۱۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال در دو فاز عملیاتی هزینه اجرای احیای قنات متروکه کشکویه ارد شده است.(خبر در پندری)

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=3805

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: