صدای پای موج ششم با اومیکرون

با افزایش تعداد مبتلایان کرونا در گراش، ستاد پیشگیری از کرونا تشکیل جلسه داد.

به گزارش حجت عابدی چهارشنبه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۰، جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان گراش به ریاست مجید غلام‌پور فرماندار گراش و با حضور سعید کشاورز دادستان عمومی و انقلاب گراش، دکتر احمد عبدالهی رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش، بخشداران بخش مرکزی و ارد، فرمانده نیروی انتظامی، شهردار، معاونین بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی، روسای ادارات و نهادهای شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

مجید غلام‌پور فرماندار گراش با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع کرونا در شهرستان گفت: طبق آخرین ارزیابی و گزارش ارائه شده توسط دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش در وضعیت زرد قرار دارد و روند آمار مبتلایان کرونا با ۹ نفر بستری در شهرستان روبه افزایش است.

وی از شناسایی مواردی از ابتلا به سویه جدید امیکرون کرونا در گراش خبر داد و افزود: گراش درگیر سویه جدید بیماری کرونا شده و تاکنون ۱۰ بیمار مبتلا به امیکرون در شهرستان شناسایی شده است.

فرماندار از کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گراش انتقاد کرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان به زیر ۵۰ درصد کاهش یافته است که با وجود شکننده بودن وضعیت شیوع کرونا می‌تواند موجب ایجاد پیک ششم شود.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی در کاهش ابتلا به کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، اضافه کرد: برودت هوا در شهرستان موجب افزایش اجتماعات در فضاهای بسته شده که با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی امکان افزایش ابتلاء به کرونا در شهرستان وجود دارد.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان گراش از بازگشت محدودیت‌های کرونایی در صورت عدم رعایت دستورات بهداشتی از سوی شهروندان خبر داد و تصریح کرد: تجربه چند ماهه مقابله با این بیماری نشان داده است که عادی انگاری و کاهش حساسیت‌ها نسبت به کرونا خطرناک است و قطعا واکنش سریع ما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون مانع از غافلگیری با پیک ششم کرونا می شود.

مجید غلام‌پور بر تشدید نظارت ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد و افزود: نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ادارات، اصناف و بازاریان و اماکن عمومی افزایش خواهد یافت و با متخلفان که سلامت جامعه را تهدید می کنند طبق قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

فرماندار گراش با بیان اینکه حضور کارمندان در ادارات و نهادهای این شهرستان بدون کارت واکسن ممنوع است، گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا کارمند اداره دولتی یا بخش خصوصی که واکسن نزده باشد از ادامه کارش جلوگیری می‌شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلفند کارکنان خود را در این خصوص کنترل و از ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک و کارت واکسن خوداری کنند.

وی با تایید این مطلب که برخی از اصناف و بازاریان هنوز واکسن کرونا دریافت نکردند، افزود: فقط افرادی که واکسن کرونا زده‌اند، می‌توانند در اصناف فعالیت کنند و با اصنافی که واکسینه نشدند برخورد جدی می‌شود و فعالیت آنها منوط به دریافت است.

مجید غلام‌پور از افزایش مراکز تجمعی واکسن در شهرستان خبر داد و افزود: ۹۰ درصد جامعه هدف شهرستان گراش دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و با توجه به انتظار پوشش صددرصدی واکسیناسیون مرکز تجمعی واکسن در شهرستان از ۱۰ به ۱۱ مرکز افزایش خواهد یافت.

فرماندار گراش با بیان این که تزریق دز سوم واکسن کرونا مقاومت بدن را در مقابل ویروس کرونا بیشتر می‌کند بر افزایش پوشش تزریق این دز بین جمعیت واجدین شرایط شهرستان تاکید کرد و افزود: تنها ۳۱ درصد از شهروندان دوز سوم واکسن دریافت کردند.

وی گفت: اتباع خارجی مقیم شهرستان همانند سایر شهروندان باید تزریق واکسن داشته باشند زیرا آنان کارگران و نیروهای شرکت‌ها هستند که باید کارفرمایان با هماهنگی و کمک دانشکده علوم پزشکی، تزریق نوبت سوم واکسن را انجام دهند.

وی با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای بدون مجوز ستاد مبارزه با کرونا قابلیت اجرایی ندارد، افزود: برای برگزاری هر گونه مراسم رعایت دستورالعمل های بهداشتی الزامی است و هیچ دستگاهی در شهرستان‌ حق صدور مجوز برای برگزاری تجمعات را ندارد و تنها با توجه به وضعیت رنگ بندی و شرایط و تصمیم ستاد کرونا مجوز صادر می‌شود.

فرماندار گراش با توجه به لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا گفت: همه دستگاه های اجرایی باید وظایف خود را برای مقابله با شیوع کرونا ویروس و حفظ سلامت مردم انجام دهند.

فرماندار با تشریح خدمات انجام شده کادر درمان در قریب ۲ سال گذشته، گفت: پزشکان و کادر درمان در صف اول مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند و ما قدردان تلاش و زحمات آنان هستیم.

در این جلسه چالش های پیش رو حوزه بهداشت و درمان و عملکرد دستگاه های عضو ستاد مبارزه با کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=6512

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: