مسعود محسن‌زاده، رابط نهضت اجتماعی جوانان در گراش:
این نهضت به دنبال حل مشکلات مردم است

گردهمایی اعضای ستادی نهضت اجتماعی جوانان شهرستان گراش، ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ با حضور حجت‌الاسلام یحیایی، قائم‌مقام نهضت اجتماعی کل کشور، حاج‌شمشاد محبی، مسئول نهضت در استان فارس، طاهرزاده، فرماندار شهرستان گراش و سایر اعضا در سالن دفاعیه دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد‌.

به گزارش پندری، مسعود محسن‌زاده از شهریور سال ۱۴۰۱ به عنوان رابط این نهضت در شهرستان گراش انتخاب شده است.

محسن‌زاده در خصوص اهداف این نهضت می‌گوید: «نهضت اجتماعی جوانان» یک تشکیلات مردمی است که قصد دارد با شناسایی و پای کار آوردن فعالین اجتماعی در عرصه‌های پنجگانه در جهت حل مشکلات مردم گام‌های اساسی منضبط و اثربخش بردارد. این مدل منطبق بر فعال کردن لایه‌هایی از فعالان اجتماعی برای ایجاد حلقه اتصال میان مردم و حاکمیت است.»

محسن‌زاده می‌گوید: «با عنایت به نقش برجسته حضور آحاد مردم در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس ۸ ساله و سایر حرکت‌های جامعه، این نهضت در وهله اول در تلاش است تا فعالان اجتماعی را پای کار حل مسائل مردم بیاورد و از این طریق بتواند بخشی از مشکلات جامعه را با حضور خودجوش و داوطلبانه خود مردم همراه با ایمان و باور الهی حل و فصل نماید.

رابط نهضت در گراش می‌گوید: «به زبان ساده‌تر این نهضت در پی آن است که با استفاده از تجربیات نهضت‌های قبلی مثل نهضت سوادآموزی، نهضت جهاد سازندگی و نهضت دفاع و امنیت، نهضت حل مسائل بر زمین مانده مردم به دست خود مردم را پدید آورد و میدانی جدید برای حرکتهای مردمی ایجاد کند.»

محسن‌زاده می‌گوید: «عرصه‌های پنجگانه‌ای که قرار است با مدیریت و راهبری اعضای ستادی نهضت اجتماعی جوانان شهرستان گراش به حل مشکلات مردم کمک نماید عبارتند از:
۱- صندوق‌های قرض الحسنه
۲- موسسات خیریه
۳- کسب و کارهای خُرد و خانگی
۴- خدمات اجتماعی (گروه های جهادی، مراکز مشاوره خانواده، انجمن حفاظت از محیط زیست، انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان غیر عمد، تهیه جهیزیه و سیسمونی و…)
۵- توسعه و تقویت مشاغل کشاورزی و دامداری

رابط نهضت در پایان گفت: «شایان ذکر است این تشکیلات مردمی جدید به منزله یک تشکل مردمی خاص به موازات سایر تشکل‌های مردم‌نهاد گذشته نمی.باشد.
بلکه این تشکیلات در خدمت تسهیل.گری و سرعت بخشی و ایجاد انسجام بین همه جریان‌ها ی اجتماعی مردمی قرار می‌گیرد. به دیگر سخن نقش نهضت اجتماعی جوانان نقش به میدان‌آوری و پشتیبانی گروه‌های متکثر مردمی است. از مردم، به کمک مردم و برای مردم.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=11617

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: