منتخبین شورای ششم، روز ثبت‌نام چه گفتند؟

پنج عضو اصلی شورای ششم در گراش مشخص شده‌اند. پندری پاسخ منتخبان شورا به دو سوال خبرنگار پندری در روز ثبت‌نام را بررسی می‌کند.

پندری: برگردیم به حدود ۹۰ روز قبل، یعنی روزی که منتخبین شورای ششم برای ثبت‌نام به فرمانداری می‌‌آمدند، خبرنگار پندری از آن‌ها این دو سؤال نزدیک به هم را می‌پرسید:

۱- «طبق بند ۱۶ قانون شوراها، نظر شما در مورد برگزاری جلسات شورا و با حضور خبرنگاران چیست؟»
۲- «طبق قانون جلسات شورا باید علنی باشد. نظر شما درباره شفافیت جلسات و مصوبات شورا چیست؟ آیا با حضور خبرنگاران در جلسات موافقید؟»

حالا که پنج نفر اصلی شورا مشخص شده‌اند، خوب است پاسخ‌شان را به این سؤال مرور کنیم:
علیرضا دانشور نفر اول شورا، علاوه بر اینکه با حضور خبرنگاران موافق است، آن را عامل پیشرفت و رشد شورا نیز می‌داند. دانشور به این هم بسنده نمی‌کند و می‌گوید: «اگر شورا نقد شود، عامل رشد و پیشرفت است.»

سعید جعفری، دومین منتخب مردم در شورای ششم نیز به این سؤال جواب «بله» می‌دهد و خبرنگاران را صدای مردم می‌داند و می‌گوید: «شفافیت را دوست دارم.»

سومین نفری که با رأی مردم وارد شورا شده، ناصر دلخوش است. او خبرنگاران را بازوی کمکی برای پیشبرد کارها و اهداف شورا و همه‌ی مسئولین شهر می‌داند.

مصطفی خورشیدی که همانند دلخوش سابقه‌ی رسانه‌ای و روزنامه‌نگاری دارد، چهارمین منتخب مردم است که می‌گوید «همیشه حامی رسانه‌ها بوده‌ام و تمام دعوت‌ها را شرکت کرده‌ام.» او حتی می‌گوید بعضی جلسات با خبرنگاران را خودش هم پیشنهاد می‌داده است.

بیضایی، آخرین عضو شورا، اولین نفری بود که برای ثبت‌نام در فرمانداری حاضر شده بود، از حق مردم سخن می‌گوید. او معتقد است: «حق مردم می‌دانم که جلسات علنی شورا در رسانه‌ها منعکس شود.»

با مشخص بودن موضع اعضای جدید در خصوص شفافیت با مردم و خبرنگاران، چند پیشنهاد به شورای ششم:

«تریبونی» برای حرف‌های شنیده نشده
مردم نشان دادند که اگر تریبونی در اختیار داشته باشند، حرف‌هایی برای گفتن دارند که جایی شنیده نشده است. در تریبون آزادی که یک هفته قبل از انتخابات برگزار شد، نمونه‌ای از این حرف‌ها به گوش همه رسید. گلایه‌هایی از اعضای شورا که آنجا حضور نداشتند تا بشنوند. ولی حالا، هر یک اعضای شورای ششم شهر گراش می‌توانند هر ماه، به یکی از محله‌های شهر بروند و صدای مردم را بشنوند و برای حل مشکلات مردم قدم بردارند.

کنفرانس خبریِ سه ماهه
به نظر می‌رسد سه ماه یک‌بار پیشنهادی منطقی برای برگزاری یک کنفرانس خبری باشد. هر پنج عضو شورای شهر رو در روی خبرنگارن بنشینند و هم از عملکرد خودشان بگویند و هم به سؤالات پاسخ دهند. بدیهی‌ست که سؤالات خبرنگاران چیزی جز بیان مشکلات مردم نیست. اما با یک تفاوت که، حافظه‌ی رسانه‌ای خبرنگاران، وعده‌های انتخاباتیِ منتخبین را بهتر به یاد می‌آورد.

مصوبات شورا در اختیار مردم
بهترین راهِ رسیدن صدایِ شورا و مردم به یکدیگر، رسانه‌ها هستند. حال که اعضایِ شورا همه برای خدمت به مردم آمده‌اند، چه اشکال دارد به صورت هفتگی، مصوبات‌شان را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند که هم به مردم برسانند و هم پیگیرِ اجرای آن باشند.

و در پایان؛
اگر درِ ورودیِ اتاقِ جلسات شورا به روی خبرنگاران باز باشد، دیگر چشم خبرنگاران روشن می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=3618

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: