عکس‌های برگزیده در روز گراش معرفی شدند

اختتامیه دومین جشنواره عکس روز گراش، شب گذشته، 11 بهمن 1400، در گالری اُ برگزار شد. هادی افشار، عبدالرضا راستگو و نرگس اسدی به ترتیب مقام اول تا سوم را در بخش مردم به خود اختصاص دادند. داوران در بخش زندگی شهری هیچ عکسی را شایسته دریافت جایزه ندانستند. عکس نازنین کشاورز نیز بهترین عکس از نگاه تماشاگران معرفی شد.

به گزارش پندری، مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره عکس روز گراش با حضور اعضای شورای شهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان، عکاسان و هنردوستان ساعت ۲۱:۱۱ شروع شد.

مهدی آینه‌افروز، رئیس اداره ارشاد اولین سخنران اختتامیه‌ی نیم ساعته‌‌ی جشنواره بود. او ضمن خوش‌آمدگویی و خسته نباشید به عوامل برگزاری، از حمایت‌های شورا نیز تشکر کرد. او به طور ویژه از مجید افشار، دبیر دومین جشنواره عکس گراش قدردانی کرد. در ادامه لوح‌ سپاس از طرف جشنواره به آیینه‌افروز تقدیم شد. از جواد آب‌افکن، دبیر انجمن فیلم و عکس نیز تقدیر شد.

تقدیر از حامیان و اسپانسرهای جشنواره بخش دیگر برنامه بود. از بنیاد نوبهار، تبسم، شباب‌البرکه، آل‌فرج، آتلیه عکاسی پلک، مؤسسه هفت‌برکه، دفتر مهندسی نواردو و شورای شهر با لوح سپاس تقدیر شد.

علیرضا دانشور، رئیس شورا نیز در سخنانی کوتاه، از عوامل برگزاری این جشنواره تشکر کرد.

مسعود غفوری که مجری برنامه بود، در بخش دیگر هیات داوران را معرفی و از آن‌ها تشکر کرد. مصطفی رحمانی، عبدالرضا افشار و مهدی وفائی‌فرد داوران دومین جشنواره عکس گراش بودند.

مهدی وفائی‌فرد به عنوان نماینده‌ی هیات داوران گفت: «این اختتامیه در یک فضای دوستانه در حال برگزاری است، اما با توجه به اینکه اصل جشنواره یک کار جدی بوده و داوری‌ها با وسواس انجام شده من متن بیانیه را به از رو می‌خوانم.»

بیانیه‌ی هیات داوران:

به نام خدا

بسیار خرسندیم، که به لطف خدا و همت انجمن فیلم و عکس گراش و همراهی هنرمندان عکاس شهرمان گراش، شاهد برگزاری دومین دوره جشنواره عکس روز گراش هستیم.

در این مسابقه، ۲۶۳ عکس از ۳۸ عکاس و هنرجو شرکت داشت، که در نهایت ۲۶ عکس از ۱۳ عکاس به بخش مسابقه راه یافتند.

همان‌قدر که برگزاری دومین دورهٔ این مسابقه، دلگرم‌کننده بود، کاهش چشم‌گیر تعداد عکس‌های ارسالی به جشنواره و کاهش نسبی کیفیت آثار، موجب ناراحتی شد. هرچند، پیشرفت برخی عکاسان چشم‌گیر و امیدبخش است.

امسال نیز، همانند دورهٔ گذشته شاهد بودیم بخشی از عکاسان باسابقه و حرفه‌ای در جشنواره شرکت نکرده‌اند. حضور عکاسان حرفه‌ای و باتجربه باعث بالارفتن سطح مسابقه و دلگرمی سایر عکاسان خواهد شد.

و اما چند کلمه با عکاسانی که تازه پای در این مسیر گذاشته‌اند:
عزیزان، هنر عکاسی همچون همه‌ی عرصه‌های هنری نیازمند آموزش و تجربه است. در کلاس‌های آموزش عکاسی شرکت کنید، عکس‌های مختلف را با دقت ببینید، و عکاسی از یک سوژه را بارها و بارها تمرین کنید. پیشرفت در عکاسی جز با دیدن و عکاسی کردن امکان‌پذیر نیست.

بار دیگر مراتب سپاس خود را از برگزارکنندگان، شرکت‌کنندگان و حامیان اعلام می‌داریم و امیدواریم این مسابقه سکویی برای حضور عکاسان در جشنواره‌های ملی باشد.

در بخش آخر برنامه، عکس‌های برگزیده معرفی شدند.
عکس نازنین کشاورز به عنوان بهترین عکس از نگاه بازدیدکنندگان از نمایشگاه معرفی شد. لوح سپاس و مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به او تقدیم شد.

داوران سه عکس را نیز شایسته‌ی تقدیر معرفی کردند؛ عکس‌های فائزه حاجی‌زاده، نازنین کشاورز و سحر فانی. لوح سپاس و هدیه ۱۰۰ هزار تومانی جوایز این بخش بود.

این جشنواره در دو بخش زندگی شهری و مردم گراش برگزار شده بود. هیات داوران در بخش زندگی شهری عکسی را شایسته‌ی مقام اول تا سوم ندانستند.

اما در بخش مردم گراش، سه اثر برگزیده معرفی شدند. نفر اول هادی افشار بود. لوح سپاس، تندیس جشنواره و مبلغ ۷۰۰ هزارتومان هدیه‌ را دریافت کرد.
عبدالرضا راستگو نفر دوم جشنواره بود. به او نیز لوح سپاس، تندیس جشنواره و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان تقدیم شد.
عکس سوم از نگاه هیات داوران به نرگس اسدی تعلق گرفت. به او نیز لوح سپاس، تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰۰ هزار تومان اهدا شد.

عکس‌های برگزیده را ببینید:

 

 

 

 

 

عکس‌های علی رایگان از مراسم اختتامیه دومین جشنواره عکس گراش ببینید:

 

گزارش تصویری علی رایگان از شبِ آخر بازدید از نمایشگاه دومین عکس روز گراش را ببینید:

همچنین عکس‌های زهراسادات معصومی از شبِ آخر بازدید از نمایشگاه را ببینید:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=6545

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: