افتتاح چهارمین زمین چمن مصنوعی آموزش و پرورش

زمین چمن مصنوعی مدرسه وارث انصاری، چهارمین زمین چمن مصنوعی آموزش و پرورش، در هفته تربیت‌بدنی افتتاح شد.
به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان گراش، این آموزشگاه بعد از مدارس محبی، شاهد شهید بهزادی سومین مدرسه‌ای است که در حیاطش چمن مصنوعی دارد. یک چمن مصنوعی دیگر آ.پ در مجموعه ورزشی الزهرا(ع) ساخته شده.


مراسم افتتاحیه این زمین چمن مصنوعی، ۲۶ مهر ۱۴۰۱، با حضور محمود طاهرزاده، فرماندار، دکتر محمدعلی فرجی، مدیر‌ آ.پ، نیک‌اندیش شیخ‌رضا انصاری، اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز، مهندس عباسی، نماینده نوسازی مدارس در حوزه انتخابیه و شورای معاونین آ.پ گراش، محسن افشار، رئیس اداره ورزش و جوانان گراش، اعضای انجمن مدرسه و دبیران تربیت‌بدنی برگزار شد.

ابراهیم پژمان، مدیر آموزشگاه وارث انصاری، ضمن عرض خوشآمد به حاضرین گفت: «زمین چمنی که افتتاح خواهد شد ۱۰۰۰ متر مربع می‌باشد که ۷۰۰ متر آن برای زمین چمن بزرگ و ۳۰۰ متر هم برای گل‌فنی آماده شده است.»

مدیر آموزشگاه در ادامه گفت: «برای این پروژه بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده که حاج‌شیخ‌رضا انصاری با مشارکت ۱۰۰ میلیون تومانی برای زیرسازی این پروژه کمک کردند. این پروژه با همکاری مهندس حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس انجام شده است.»

پژمان در پایان خواسته‌ای را نیز مطرح کرد. او گفت: «مدرسه‌ی ۹ کلاسه‌ی ما نیاز به سالن دارد. در ضلع شمالی، زمینی با ۳۰۰ متر زیربنا پیش‌بینی شده. در کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری و ۳ درصد نفت‌وگاز ۲ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است. اگر ۵۰۰ میلیون تومان از این اعتبار جذب شود، نوسازی به ما قول داده ۳ برابر میزان جذب اعتبار به ما کمک کند که به امید خدا سال آینده این سالن را افتتاح کنیم.»

مهندس عباسی، نماینده نوسازی دومین سخنران مراسم افتتاح بود. او گفت: «این مدرسه، مدرسه‌ی پر خیر‌ و برکتی بوده. و نسبت به مدارسی که در ۱۰ سال اخیر کار کردیم، حس خاصی نسبت به اینجا دیده‌ام.»

او ضمن تایید صحبت‌های مدیر آموزشگاه گفت که فرمانداری هر بودجه‌ای بگذارد، ما هم طبق وعده سه برابر آن اعتبار می‌گذاریم.

عباسی با اشاره به فعالیت‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز گراش گفت: «این مجمع خیرین، یکی از فعال‌ترین و‌ پویاترین مجمع‌ها در سطح  استان است که وقت می‌گذارند و مدارس را یک‌به‌یک بررسی و رصد می‌کنند.»


دکتر فرجی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش سومین سخنران بود. او در ابتدا ضمن تشکر از دکتر حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس، مجمع خیرین مدرسه‌ساز، اداره کل نوسازی و مدیر آموزشگاه گفت: «رویکرد ما در حوزه تربیت‌بدنی، تجهیز مدارس با زمینه مناسب، به چمن مصنوعی و کف‌پوش فضای باز بوده است. البته با هدف کاهش آسیب‌دیدگی‌ها. ما قول تجهیز ۱۰ چمن مصنوعی و کف‌پوش را از مسئولین گرفته‌ایم که به صورت مشارکتی با اداره کل و خیرین آماده خواهد شد.»

فرجی در پایان ضمن تبریک به دبیران تربیت‌بدنی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی گفت: «در ابتدای هفته‌ی آینده، مراسم تجلیل از دبیران بازنشسته و حاضر تربیت‌بدنی مدیریت آموزش و پرورش را در برنامه خواهیم داشت.»

فرماندار آخرین سخنران بود. محمود طاهرزاده در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «به لطف نظام جمهوری اسلامی در مدارس ما علاوه بر آموزش واژه پرورش، تذهیب نفس و ساختن انسان را داریم که افراد متخصص و‌ متعهد ترییت شوند.»

فرماندار در ادامه گفت: «خدا را شاکریم در شهری‌ هستیم که خیرین کمک حال آموزش و پرورش هستند.»

طاهرزاده افزود: «باید یک برنامه بلندمدت طراحی شود که دانش‌آموزان را به سوی دانشگاه فرهنگیان سوق پیدا کنند. معلمان غیربومی تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند اما مشقت‌هایی دارند که معلمان بومی ندارند.»

فرماندار در آخر در پاسخ به خواسته‌ی مدیر آموزشگاه گفت: «من قائل به خرد کرد بودجه‌ها در تخصیص آن نیستم. ما بیشترین بودجه‌ها را برای آب، راه و همین آ.پ اختصاص دادیم. پول‌های خرد باید در بودجه‌ها حذف شود.»

در پایان مراسم، زمین چمن مصنوعی مدرسه وارث انصاری به صورت رسمی با حضور خیّر و مادرشان افتتاح شد. ضیافت پنالتی‌ها برای مسئولین و ضیافت شام برای همه‌ی حاضرین در مراسم، پایان‌بخش افتتاح این زمین چمن مصنوعی بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=10056

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: