شروع‌به‌کار سفیران سلامت دانش‌آموزی در گراش

افتتاحیه سفیران سلامت، صبح ۱۶ آبان ۱۴۰۲ با حضور دانش‌آموزان مقطع ابتدایی سفیر سلامت، مربیان بهداشت مدارس، مسئولان آموزش و پرورش و معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش در سالن سراجی برگزار شد.

به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت، فرجی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش به نقش پررنگ سفیران سلامت در مدرسه و جامعه پرداخت و سفیران سلامت را پیام‌آوران و نمایندگان قهرمانان سلامت در مدرسه و خانواده دانست و بر اجرای مجدانه این برنامه در شهرستان تاکید نمود.

محمد اسماعیلی، مدیر آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت گراش نیز با اشاره به مناسبت روزهای سیزدهم و چهاردهم آبان ماه که مصادف بود با روز دانش‌آموز و روز فرهنگ عمومی، تقارن برگزاری این مراسم در این هفته را نشان از ارتباط تنگاتنگ مقوله فرهنگ‌سازی سلامت و برنامه سفیران سلامت دانش آموزی دانست.

اسماعیلی در ادامه گفت: بی شک محکم‌ترین گامی که می‌توان در جهت ارتقای فرهنگ سلامت برداشت، اجرای درست و اصولی همین برنامه سفیران سلامت دانش آموزی است. چرا که فرهنگ جامعه برخواسته از تعالیمی است که از سنین پایه فرا گرفته می‌شود.

اجرای سرود سفیران سلامت دبستان قمری، مسابقه توپ‌بازی دانش‌آموزان و اهدای نمادین کارت سلامت به دانش‌آموزان بخش‌هایی از این برنامه بود.

دو دانش‌آموز دبستان شهید بهزادی، سوگندنامه را قرائت کردند‌.

سفیران سلامت مدارس به دانش‌آموزان داوطلب و علاقه‌مند به فعالیت‌های گروهی در حیطه‌های مختلف سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی اطلاق می‌شود. وظیفه سفیران سلامت مدارس، انتقال مفاهیم بهداشتی به دانش‌آموزان است. رعایت بهداشت فردی، بهداشت اجتماعی، بهداشت روان، تغذیه صحیح و اصولی، تحرک بدنی و رعایت فرهنگ ترافیکی از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت مدارس آموزش و انتقال داده می‌شود.

مهرداد بدیع‌زادگان، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی؛ سحر عوض‌پور، کارشناس تربیت‌‌بدنی و بهداشت؛ نجیمه قلی‌زاده، رابط سلامت و بهداشت و سیدمحسن فاطمی، کارشناس قرآن و عترت و نماز در این همایش افتتاحیه حضور داشتند.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12809

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: