هدف از فعالیت غرفه بازیافت فرهنگ‌سازی است

۱۲ اسفند سال ۹۹، در آستانه روز درختکاری، اولین ایستگاه گلماند در گراش افتتاح شد و حال با استقبال خوبی روبرو شده است.

پندری: در حالیکه کمتر از دو ماه از فعالیت این طرح گذشته، اما استقبال مردم از این طرح خوب و در حال افزایش می‌باشد. زمزمه‌های تأسیس غرفه دوم بازیافت نیز شنیده می‌شود. این طرح با ابتکار شهرداری گراش و همکاری شرکت سینا ساخت نامدار البرز برنامه‌ریزی و در حال اجرا می‌باشد.

غرفه بازیافت گلماند

زارع، مسئول غرفه بازیافت در گفت‌وگو با پندری: در وهله اول هدف از اجرای چنین طرحی فرهنگ‌سازی است. روزهای اول ما در قبال تحویل دادن حتی تعداد محدودی بطری‌های پلاستیکی درخت و گل به مردم اهدا می‌کردیم. که این حرکت علاوه بر ایجاد فرهنگ بازیافت زباله، به گسترش فضای سبز و اشتغال‌زایی نیز کمک می‌نمود. در مرحله نخست هزار اصله نهال نارنج، گل رز و گل های فصلی بین شهروندان توزیع گردیده است. منابع تهیه این درختان و گلها نیز گلخانه‌های گراش، لار و حتی تعدادی از خانه‌ها هستند که تولیدات خود را به فروش می‌رسانند.

زارع همچنین افزود: در این طرح زباله‌های بازیافتی مثل: کارتن، پلاستیک و انواع فلزات تحویل گرفته شده و در قبال آن گل‌وگیاه اهدا می‌گردد. قیمت هر کدام از این مواد نیز متفاوت است. کارتن کیلویی ۳ هزار تومان، پلاستیک ۴ هزار تومان و فلزات نیز با توجه به نوع آنها متغیر می‌باشند. شهروندان در صورتی که درخت و گل خاصی مد نظر داشته باشند می‌توانند در چند مرحله زباله‌های خود را تحویل داده و در دفتر ثبت گردد، در نوبت‌های بعدی گل‌وگیاه مورد نظرشان تهیه گردیده و تحویل گیرند.

مسئول غرفه بازیافت گلماند با اشاره به اینکه تعداد محدودی از شهرستان‌های استان این طرح را اجرا می‌کنند، گفت: در روزهای نخست میانگین حدود ۳۰ الی ۴۰ مراجعه داشتیم. با توجه به اینکه در سطح شهرستان فقط یک غرفه فعالیت دارد درخواست‌هایی در رابطه با افتتاح دیگر غرفه‌ها در شهرستان نیز داریم. شهرداری و شرکت سینا ساخت نامدار البرز نیز پیگیری‌هایی انجام داده‌اند که حداقل یک کانکس دیگر در مرکز شهر شروع به فعالیت نماید. همچنین باید متذکر شد که این طرح در تعداد محدودی از شهرستان‌های استان در حال اجرا است. در نهایت درخواستی که از شهروندان عزیز داشتیم این است که در حد امکان زباله‌های خود را به صورت تفکیک شده تحویل نمایند.

غرفه‌ی بازیافت ابتدای خیابان شهید صیاد شیرازی واقع است و ساعت ۱۷ تا ۲۲ فعالیت دارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2957

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: