ارتقای اداره مالیات به نفع مردم است

معارفه‌ی سیدذبیح‌اله سعادت، رئیس بومی و جدید اداره‌ی مالیات، صبح دیروز، دوم خرداد 1400، در فرمانداری انجام شد. سعادت در گفت‌وگو با پندری اولویت اصلی خودش را اولویت اصلی بنده ارتقای اداره از رئیس گروه به رئیس امور مالیاتی است.

به گزارش پندری به نقل از حجت عابدی، آئین تکریم و معارفه رئیس جدید اداره امور مالیاتی شهرستان گراش با حضور مجید غلام‌پور فرماندار گراش، محمدرضا مروج معاون مدیر کل امور مالیاتی استان فارس، قاسم فرسوده معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی فرمانداری گراش صبح دیروز، دوم خرداد ۱۴۰۰ در دفتر فرماندار برگزار شد.

در این مراسم سید ذبیح الله سعادت به عنوان رئیس جدید امور مالیاتی شهرستان گراش معرفی و از خدمات عبدالله روستا که از این پس به عنوان کارشناس اداره امور مالیاتی لارستان فعالیت می‌کند تجلیل شد.

سید ذبیح الله سعادت متولد ۶۳ شهر گراش با ۹ سال سابقه کارشناسی در اداره امور مالیاتی گراش و دارای مدرک کارشناسی ارشد حسابرادی است.

مجید غلام‌پور فرماندار گراش در آئین معارفه رئیس جدید امور مالیاتی این شهرستان با بیان اینکه نیاز است تا مردم در جریان هزینه‌کرد مالیات قرار گیرند، اظهار داشت: برای جلب اعتماد بیشتر مودیان برای پرداخت به موقع مالیات باید آنها را با اطلاع‌رسانی شفاف در جریان نحوه هزینه‌کرد قرار داد.

مجید غلام‌پور با اشاره به اینکه فرهنگ پرداخت مالیات باید درجامعه ارتقا یابد، تصریح کرد: پرداخت مالیات یک وظیفه قانونی است و باید برای جلب اعتماد مردم کار فرهنگی انجام داد.

وی خواستار ارتقاء زیرساخت‌های امور مالیاتی در شهرستان گراش شد و افزود: ارتقاء اداره امور مالیاتی گراش به حوزه و تامین امکانات و تجهیزات اداری و افزایش نیروی انسانی در جهت ارائه خدمات بیشتر و کسب رضایت مندی مردم ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان گراش با اشاره به نقش درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در بین منابع درآمدی شهرداری‌های گراش و ارد گفت: تحقق درآمدهای پایدار مالیاتی در شهرستان گراش به معنای فشار بیشتر بر تولیدکنندگان و صاحبان واحدهای خدماتی نیست بلکه در این طرح شناسایی واحدهای تجاری که فعالیت اقتصادی دارند اما دارای پرونده مالیاتی نیستند مورد توجه است.

فرماندار گراش اضافه کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام « تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی ها» نامگذاری شده، مالیات به عنوان یک منبع درآمد مهم و مطمئن برای اداره کشور و خروج از وابستگی به نفت محسوب می شود.

وی تکریم ارباب رجوع را اصل اساسی تحول اداری دانست و افرود: مدیران خدوم و قانونمند همیشه دغدغه رضایتمندی مردم را دارند لذا نیاز است تکریم ارباب رجوع، رعایت شان مراجعان و پاسخگویی سریع به مودیان در ادارات مالیاتی باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار گراش با تاکید بر اینکه رویکرد مدیریت ارشد شهرستان جوان گرایی و اعتماد به نیروهای بومی در گراش است، افزود: اعتماد به نیروهای بومی پیشرقت همه جانبه شهرستان را موجب می‌شود و مدیرانی که به انها اعتماد می‌شود می‌بایست جواب اعتماد را با کار و تلاش مضاعف پاسخ بدهند.

محمدرضا مروج معاون مدیر کل امور مالیاتی استان فارس با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان بر ضرورت همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی شهرستان با امور مالیاتی تاکید کرد و نسبت به رفع موانع و مشکلات حوزه امور مالیاتی گراش قول مساعدت داد.

عبدالله روستا گزارشی از عملکرد خود ارائه و سید ذبیح الله سعادت در این جلسه پی گیری ارتقای اداره امور مالیاتی گراش از رئیس گروه مالیاتی به رییس امور مالیاتی، تعامل با مودیان مالیاتی و اصناف و اتحادیه ها و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را از مهمترین برنامه ها و اهداف اجرایی خود عنوان کرد و افزود: در بحث وصول مالیات هدف این اداره و سازمان امور مالیاتی به هیچ وجه فشار بر کسبه بخصوص کسبه جزء نیست بلکه در حال حاضر تمرکز سازمان روی فرار مالیاتی و تراکنش های مشکوک بانکی است.

سعادت، رئیس جدید اداره‌ی مالیات در گفت‌وگو با پندری گفت: «اولویت اصلی ما دریافت مالیات نزدیک به عدالت می‌باشد. البته بحث اصلی ارتقای اداره از سطح رئیس گروه مالیاتی به سمت رئیس امور مالیاتی که در بحث مدیریتی یک مرحله بالاتر است. مزیت این ارتقا برای اعتراض‌ها و توافق‌ها نیاز به مراجعه به لار نداشته باشند.»

سید ذبیح الله سعادت همچنین گفت: با تعاملی که با رسانه‌ها داریم، قصد داریم به صورت ماهانه یکی از منابع مالیاتی مثل مالیات بر مشاغل، مالیات بر حقوق و ارزش افزوده و دیگر منابع و قوانین آن منتشر شود که مورد استفاده مردم قرار بگیرد. با اصناف هم ارتباط داریم. البته در اصناف بحث آموزش را خودشان پیگیری می‌کنند که قبل از صدور پروانه‌ی کسب، آموزش‌های لازم در خصوص مالیات را فرابگیرند. ما اعلام آمادگی می‌کنیم که کسبه را بدو شروع هم آموزش بدهیم که متضرر نشوند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=3283

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: