برترین عکس‌های گراش در پایان قرن

جشنواره عکس گراش در پایان قرن شنبه، ١١ بهمن همزمان با روز گراش، با معرفی عکس‌های برتر به کار خود پایان داد.

نمایشگاه عکس‌های این جشنواره از ٨ بهمن به مدت چهار روز در نگارخانه پردیس دایر بود. مراسم اختتامیه نیز در سالن اجتماعات آبشار اندیشه برگزار شد.

در این جشنواره ۵۵ عکاس با ۵۶۵ عکس شرکت کردند که در نهایت ٣۶ عکس به بخش مسابقه راه یافتند. از این تعداد ١٧ عکس در بخش مردم، ۱۳ عکس در بخش میراث و ۶ عکس در بخش طبیعت پذیرفته شده بودند.

در نهایت عکسی از ابوالفضل روانبخش در بخش مردم، عکسی از مرضیه قربانی در بخش میراث و عکسی از علی افشار در بخش طبیعت به عنوان آثار برتر معرفی شدند. در بخش برگزیده‌ی بازدیدکنندگان نیز اثری از هادی افشار برگزیده شد.

 

در بخش اینستاگرام نیز ۳۶ اثر منتخب شده بود که با انتخاب تماشاگران، ۷ عکس هادی افشار، سعید محمدزاده، طاهره قائدی، علی رایگان،نازنین کشاورز، مرضیه قربانی و مریم فتح‌پور لوح تقدیر و هدیه ۵۰ هزار تومانی جشنواره را دریافت کردند.

مهدی آیینه‌افروز، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و عبدالعلی صلاحی، پژوهشگر تاریخ و فرهنگ گراش از سخنرانان این مراسم بودند. صلاحی اشاراتی به عکاسان قدیمی نیز داشت. در این مراسم، از خانواده مرحوم حسن زارعی، به عنوان قدیمی‌ترین عکاس گراش تقدیر به عمل آمد.

مصطفی رحمانی، عبدالرضا افشار و مهدی وفائی‌فرد سه داور این جشنواره بودند. مهدی وفائی‌فرد در این برنامه با قرائت بیانیه هیات داوران ٢ معیار «نگاه نو به سوژه» و «خلاقیت» را از معیارهای اصلی در انتخاب آثار دانست. بخشی از بیانیه نیز به گلایه از برخی عکاسانی که در این جشنواره شرکت نکرده بودند اختصاص داشت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2167

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: